Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Octavia vs Superb veturina

<< < (5/9) > >>

Jeppe:
Onnittelut uudesta hankinnasta  Thumb. Pitkä toimitusaika on Skodallakin.

Tuo kuullostaa oudolta, että joutuisi konehuoneelta asti vetämään piuhat lataukselle. Melkein kaikissa autoissa on sähkökeskus peräkontissa ja sieltä yleensä saa jostain karvasta latausvirran.

-12 hairahduin toyotaan, niin oli se työn takana saada latausvirrat kytkettyä, onneksi tuli kauppakirjaan kirjattua sekin homma, muuten olisi voinut jäädä saamatta.
Ainakin silloin asiakkaan tarvi tietää mihin napoihin kytketään mitäkin, tammer-autossa niistä ei ollut mitään hajua.

kimi:
Siskoni on pari Skodaa ostanut uutena ja kolmas tilauksessa. Tehtaalla ne näihin aiempiin on koukut asentaneet, nykyisessä on yllä olevan kuvan mukainen ja edellisessä samanmerkkinen edellistä mallia. Saa nähdä millainen uuteen tulee.
Itse asiassa voi se koukku olla asenettu myöhemminkin, kuitenkin autojen mukana tullut monikielinen Skodan käyttöohje koukuille. Oletuksena taitavat asentaa 13 napaisen kaikki toiminnot kytkettynä.

MRi:
Oletusarvoisesti EI ole 13-napaisessa kaikki kytkennät. Tämä lukee selvällä suomenkielellä uusimissa Skodan lisävarusteluettelo issakin 13-napainen pistoke. (sähkökytkentä seitsemään napaan).

Sama koskee ilmeisesti kaikki ko. konsernin autoja kun aiheeseen viime kesänä tutustuin. Huomasin täällä käydyn vetokoukkukeskustel un perusteella että tuo on mahdollista ja niinhän omassa Octaviassa oli osa 13-napaisen pistokkeen koloista tyhjiä => virrat asennettiin jälkikäteen ennen kesän reissua.

Kaikkille muille kuin lataus- ja jatkuvavirralle siellä takakontissa on luontaisesti tarve ja karvat siten valmiina. Sen sijaan lataus- ja jatkuvaa virtaa (jotka noihin valoihin nähden oikeasti ottavat jo virtaa) ei tarvita ja eivät siksi vedä piuhoja valmiiksi tehtaalla.

Jos vetokoukku tulisi vaikka joka neljänteen (25 %) autoon niin piuhat olisi vedetty turhaan 3/4-osaan (75%) autoista. Ja koukullisistakin autoista osa vetää vain peräkärryä jolloin latausvirta on tarpeeton. Noin olen tuon itse järkeillyt. Johtojen veto konehuoneesta jälkikäteen on kohtalainen rumba.

PS. Toimitusaika Skodassa on kai jotain 3-6 kk luokkaa. Olin itse vain hyvissä ajoin liikenteessä. Nykyisen työsuhdeauton soppari kun päättyy vasta syksyllä. 

Ossi66:
Onpa Skodalla vielä alkukantaista hommaa latauksien kanssa - oikeissa vetureissa nuot sähköt on ollut plug-and-play hommina jo 20 vuotta ;D

arska100:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  2.03.2016     kello on 13:33 ---Onpa Skodalla vielä alkukantaista hommaa latauksien kanssa - oikeissa vetureissa nuot sähköt on ollut plug-and-play hommina jo 20 vuotta ;D

--- Lainaus päättyy ---
Eipä nuita ollut valmiina ja vaikka pyysin Pörhöltä että laittaavat jatkuvan virran niin ei ole sitäkään.. Sovin kyllä myyjän kanssa että laittaavat tuohon työsuhde autoon mutta ei laittaneet.. Volvossa nyt löytyy..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View