Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Miten ajaa matkailuautolla taloudellisesti

<< < (2/9) > >>

seppoko:
Kerro miten paljon se kulutus on? Jospa se ei  olekaan niiiin paljoa??

kimi:
11,5-12,5 meillä on aina ollut kulutus ja lasken sen joka tankillisella, joskus lisättynä pienemmällä välitankkauksella. Yksi poikkeus tuohon ja se oli viime keväänä kun ajoimme kunnon myötuulessa Baltian läpi, se tankillinen jäi alle 10l/100km ja kilometrejä kertyi reilusti tankillisella.

Nyt minulla on RVS käsittelyt päällä autossa ja moneen ne on vaikuttanut, tuntuma on, että kulutukseenkin mutta haluan ajaa enemmän ennen kuin kommentoin sitä

japaa:
Paljon ja paljon. Autolla en ole ajanut vasta kun kaks tankillista kun olen uus karavaanari  :) Mutta näppituntumalla olis ehkä 12 l luokkaa. Kysymys olikin siitä miten sitä kulutusta vois vähentää. Olen just lähdössä norjan reissulle ja kilometrejä kertyy arviolta 3000km. Onhan sillä jo merkitystä jos osaa pihistellä sen pari litraa sataselle. Ei taida se löpö norjassa ainakaan halvempaa olla  :-\

ihaa:
Puoli-integroitu Adria 2.3 litraisella ja 130 heppaisella koneella on vienyt keskimäärin 10.6 l/100km, jos ajaa max. 83 km/h (gps-nopeutta) kulutus on 9 l/100km ja jos ajaa pelkkää moottoritietä useamman sadan kilometrin matkan (103 km/h gepsin nopeudella), kulutus on silloin 11 l/100km.  Näitä kulutuksia on seurattu jo seitsemän vuoden ja 76000 km:n matkan ajalta.

Eli nopeudella on suurin vaikutus jos sitä haluaa pienentää niin sitten vaan nopeutta pienemmäksi.

Lerssinen:
Oho.. Mie olen aina vaa enempi mielissään rullamersusta ku se vie 12 ~ 14 väliin maastosta riippuen.. Arvelin että uudemmat masiinat menis pitkästi alle kympin vaan eipä näin ookkaan  :) Ei siis kannata ainakaan sen takia vaihdella uuempaan..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View