Eikös sen latauselektroniikan pitäisi hoitaa hommansa siten ettei vehkeet hajoa tai lämpene.
Eikös sen latauselektroniikan pitäisi hoitaa hommansa siten ettei vehkeet hajoa tai lämpene.
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Eikös sen latauselektroniikan pitäisi hoitaa hommansa siten ettei vehkeet hajoa tai lämpene. ![]()
Varmasti kannattaa säännöllisin väliajoin tarkastaa akustonlämpötilat tai kytkeä tarvittaessa säätimeen akuston lämpötilaa seuraava anturi. Mahdollista säätimen vikaantumista voi seurata näyttöpaneelista. Saattaahan säätimen rikkoontuessa pahimmassa tapauksessa päästä paneelijännite suoraan akustolle, jolloin niiden sulaminen voi olla tosiasia. Nämä aurinpopaneelilaitt eet ei ole mielestäni todellakaan "asenna ja unohda" laitteita. Samaa mieltä. Seurata kannattaa laitteiden kuntoa Tuota sarjakytkentää en tässä ymmärrä, käyttölaitteet varmasti lämpenee jos akkuja on sarjakytkennässä syöttämässä - paitsi 24V järjestelmissä, mutta taitaa olla harvemmin sellaista hupipuolella. Ei se mene aina näin. Sarjaankytkentää olen itse käyttänyt veneen akuissa (12V järjestelmä), eikä laitteet olleet "moksiskaan". Syy sarjaan kytkemiselle on kahden voltin akkujen käyttö. Tehoa on, ja paino saadaan molemmin puolin venettä. Samaa olen suunnitellut autoon, mutta kantavuus kärsisi! Mulla on rinnan-ja sarjaankytkettyjä akkuja yhteensä 6 kpl, (24 V). Paneeleitakin näkyi olevan, paljonko? Sivuja: [1] Siirry ylös
|