|
Kaivelemalla vero.fi sivuja löytää vastauksia moneen, tuossa aluksi Itse ymmärrän niin, että yksityishenkilö on markkinoinnissa vahvemmalla, kuin yrityksenä vuokratessa. Yritys joutuu maksamaan arvonlisäveron vuokrahinnasta, mutta yksityinen ei, niin sitähän voi sen verran halvemmalla tietysti vuokratakin. Tietysti yksityinen joutuu maksamaan autosta alvin verran enemmän ostettaessa. Ymmärtäisin, että jos itse haluaa autoa välillä käyttää, niin parempi ostaa yksityisesti. Alvitonta autoa ei varmaan ole kovin helppo itse käyttää, kun on ajopäiväkirjojen käyttövelvollisuusk in. Jos ostaa yritykselle ja alvit vähentää ostohinnasta, niin miten sitten jos tulee tarvetta omalle käytölle? Miten oman käytön kanssa pitää menetellä? Täytyykö ajopäiväkirjaa pitää, jos on yrityksen nimissä?Jos alvia maksellaan (vähennetään) ehkä kantssii ottaa yhteyttä pieneen tilitoimistoon, koska tuo kahdenkertainen kirjanpito ei luonnistu ilman jatkuvasti muuttuviin sääntöihin perehtymistä. Yksinkertaista kirjanpitoa olen yrittänyt pitää näin yksinkertaisena karavaanarina. ![]() nimim. Timpurin ensimmäisen ja viimeisen kerran palkanneena, seuraavalla kerralla teen itse - pimeänä. Yksityiskäyttöön jos ostaa niin alvivelvollinen on kun myynti ylittää 8500€, sitten ei kyllä voi vähentää alveja ostohinnasta, eikä mistään muustakaan auton kuluista. |