rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Auton ja vaunun välisen sähköliittimen kontaktihäiriö  (Luettu 2605 kertaa)

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.07.2020 kello on 16:24
Huomasin, että on melkolailla tarkkaa tuon liittimen ka ssa, että ajonaikaiset valot pysyvät päällä, lienee vähän hapettunu nuo kosketuspinnat.

Kysymys, voiko, saako, kannattaako liittimiin suihkuttaa WD-40:stä? Tai jotain muuta vastaavaa?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Vs: Auton ja vaunun välisen sähköliittimen kontaktihäiriö
« Vastaus #1 : 30.06.2015 kello on 11:10 »
Vanha 7 napainen menee väljäksi ja "piikit" niissä on halkaistuja. Hiukan, todella vähän levittää niitä ja liitoksesta vaunuun tuleejämäkkä. Itse olen käyttänyt WD-40 ja samantyyppisiä puhdistamiseen ja myös kitkan vähentämiseen kytkentävaiheessa. Ei mitään järjettömiä määriä vaan pieni suikahdus silloin tällöin.
Tärkeää on tuon liittäminen ja irrottaminen, mahdollisimman suora veto tai työntö, ei mitään sivuttaisliikettä ta nytkytystä niin nuo kosketuspinnat säilyy. 13 napaisen yksi suuri etu on se että, yhteen liittäminen ja irrottaminen tapahtuu aina hallitusti koska se tehdään kierteen kautta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:37
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #2 : 30.06.2015 kello on 12:08 »
Johan se moneenkertaan täälläkin kerrottiin jotta 7-napainen on paras eikä pätki ikinä..... ;D

• Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.07.2020 kello on 16:24
« Vastaus #3 : 30.06.2015 kello on 12:17 »
Vanha 7 napainen menee väljäksi ja "piikit" niissä on halkaistuja. Hiukan, todella vähän levittää niitä ja liitoksesta vaunuun tuleejämäkkä. Itse olen käyttänyt WD-40 ja samantyyppisiä puhdistamiseen ja myös kitkan vähentämiseen kytkentävaiheessa. Ei mitään järjettömiä määriä vaan pieni suikahdus silloin tällöin.
Tärkeää on tuon liittäminen ja irrottaminen, mahdollisimman suora veto tai työntö, ei mitään sivuttaisliikettä ta nytkytystä niin nuo kosketuspinnat säilyy. 13 napaisen yksi suuri etu on se että, yhteen liittäminen ja irrottaminen tapahtuu aina hallitusti koska se tehdään kierteen kautta.

Noniin, nyt on suihkuteltu ainetta ja vähän levitelty piikkejä! Eiköhän se taas vähän helpota tuota liittämistä, kiitoksia! :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:59
  • Lempäälä
« Vastaus #4 : 30.06.2015 kello on 19:45 »
  Jos vielä jarru kliineriä suikuttaa, ja paineilmalla puhaltaa---sitten WD-40, tai vastaavaa.