Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducaton huoltoa

<< < (6/8) > >>

jamppa508:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 23.06.2015     kello on 22:13 ---Sälli osti 2002 Fiat 2,8 koneella olevan Hymerin. Voiko tuossa todella olla öljynvaihtoväli 7.500km. Va mennäänkö nykyöljyillä pitemmälle?
Perjantaina menossa huoltoon niin sieltäkin saa mielipiteen

--- Lainaus päättyy ---
Autodata kertoo että, 10 tuhatta tai vähintään 2 kertaa vuodessa, jos on vanhan mallinen ruiskutuspumppu ja jos on toi JTD eli common rail, niin 30 tuhatta tai kerran vuodessa ja tuota -02 mallia on molempia

jus66si:
30 000km  :o  Jopas on

Mulla on tuossa omassa (vm 2000  vanhanmallin ruisku) jota mallia on vissiin tehty tuonne 01 asti niin saksalaisessa ohjekirjassa 15 -20 000 km. Kymppiä olen kuitenkin pitänyt järkevänä rajana.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 23.06.2015     kello on 23:52 ---30 000km  :o  Jopas on

Mulla on tuossa omassa (vm 2000  vanhanmallin ruisku) jota mallia on vissiin tehty tuonne 01 asti niin saksalaisessa ohjekirjassa 15 -20 000 km. Kymppiä olen kuitenkin pitänyt järkevänä rajana.

--- Lainaus päättyy ---

Sekoitetaan nyt tätä Fiat huolto ketjua. Transiitissa taitta huoltovalo syttyä 15 tai 20 000km kohdalla, vm 2002 sekin ja uudemmissa pitempi väli. VAGin laitteissa 30 000 taitaa olla kaikissa ja käyttämämme huollon mielestä ei tuota kannata lyhentää ennen kun koneella ajettu paljon, yli 270 000.

kimi:
JTD on

88k5:
Sotketaan vain Fordilla - tämä viimeisin 2.4TDCi kone tehokkain (140hp), muista poiketen italo/etelän huoltokirjalla 50tkm/2v (ja ForEtiksen mukaankin).
Pakettiautojen Suomi-huolto -ohjelman mukaan taas 25tkm/1v.. Vaan kun talvet poissa ajosta, niin harvempikin menisi. Mutta kun ite tekee, niin 10tkm/1v ei ole iso kulu  8)

Nämä eri rekkarinumeron mukaan tapahtuvat varaosahaut antavat epäkuranttia filtteritietoa. Koneessa on 2 öljyfilsua, se perinteinen vaihtopatruuna (pienissä koneissa voi olla peltikuorinenkin) ja toinen venttilikopassa; vaihdettava linkosuodatin  :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View