Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Cee / Shuko juttua
Yrjö:
Empä tunne noita vaanareiden vehkeitä? Onko niissä mahdollista että lämmitys on päällä, kun tungetaan roikkaa kiinni? Ehkä silloin kun voitelematon lapsilukko vastustaa pistotulpan sisään menoa, syntyy valokaari, joka polttaa pistorasian paskaksi?
Olen hitsannut 3.2 puikolla shuko pistorasiasta "jonkun verran" enkä oo havainnut pistorasian palamista. Virtaa en oo mitannu, ehkä se aika paljon on?
Kuva viime talvelta, lähimmältä "alueelta"( Ideaparkista). Valitettavasti en oo havainnut yhtään ORG. tarraa, vaikka oon viikottain useammankin kerran koukannut ohi. :(
pamaus:
Minulla on mennyt Shuko liitin tuon näköisesti jatkojohdossa, jossa oli kiinni kompura.
Kyllähän se on hyvä kun kulkimissa on kunnon liittimet ja johdot, kun niitä tuolla sohjossa ja vesisateessa vedetään ja aldet ja primukset huutaa täysillä. :D
Kun sähkötolpassa on Cee liittimet, niin tietää, että sinne tolppaankin tulee kunnon maadoitetut johdatukset ja tarpeeksi isoilla kaapeleilla.
Shukon maadoituksen kanssa saattaa olla vähän niin ja näin, sekä johdon paksuuskin voi mennä kovin ohueksi, eikä se vesi suojauskaan aina niin häävinen ole.
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 28.07.2015 kello on 17:44 ---Minulla on mennyt Shuko liitin tuon näköisesti jatkojohdossa, jossa oli kiinni kompura.
Kyllähän se on hyvä kun kulkimissa on kunnon liittimet ja johdot, kun niitä tuolla sohjossa ja vesisateessa vedetään ja aldet ja primukset huutaa täysillä. :D
Kun sähkötolpassa on Cee liittimet, niin tietää, että sinne tolppaankin tulee kunnon maadoitetut johdatukset ja tarpeeksi isoilla kaapeleilla.
Shukon maadoituksen kanssa saattaa olla vähän niin ja näin, sekä johdon paksuuskin voi mennä kovin ohueksi, eikä se vesi suojauskaan aina niin häävinen ole.
--- Lainaus päättyy ---
Eipä ole tarvinnut Aldea huudataa täysillä ;) :D :laugh:
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 28.07.2015 kello on 18:10 ---Eipä ole tarvinnut Aldea huudataa täysillä ;) :D :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
Sinä et ole vielä vienyt Polaria tarpeeksi kylmään :P
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 28.07.2015 kello on 17:08 --- Empä tunne noita vaanareiden vehkeitä? Onko niissä mahdollista että lämmitys on päällä, kun tungetaan roikkaa kiinni? Ehkä silloin kun voitelematon lapsilukko vastustaa pistotulpan sisään menoa, syntyy valokaari, joka polttaa pistorasian paskaksi?
--- Lainaus päättyy ---
Köyhän mallin tunturikytkin, soitetaan naapurille joka tökkää kaapelin paikoilleen ja kopissa lämmityskytkimet päällä, sit tarjotaan naapurille Kohvi = lopputulos Thumbd
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta