rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Lämppäri (2450) vaan lämmittää eikä lopeta..  (Luettu 11693 kertaa)

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:57
Vs: Lämppäri (2450) vaan lämmittää eikä lopeta..
« Vastaus #15 : 14.05.2015 kello on 15:34 »
Tässä kytkentäkuva ohjauspaneelista. Jos asenteesi on tuollainen, käy äkkiä niin, että "pidä tunkkis". Ei täällä aina roikuta kun nyt sattuu olemaan muitakin juttuja. Kaksi neuvoa annoin, mutta jos ei kelpaa ei vika ainakaan minun ole.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #16 : 14.05.2015 kello on 15:40 »
Pitää testata, nyt en voi ihan heti, kun jääkaapin asennus hieman kesken ja siellä ammottavat reijät ulos (no ritälän kera) jotta lämmöt tuskin nousee kovin nopeesti näillä "helteillä". Kokeilen heti, kun kaappi taas paikallaan ja vaunu pitää taas lämpöä (mietiskelen sen ilmanvaihtoa just paraikaa).

Voitko jotenkin selostaa kuinka tuo huonelämpötila säätyy.. onko siin edes mitään anturia, joka pysäyttäs lämmityksen joskus ja missä se anturi mahtaa olla?

..jatkan vielä tätä juttua kuvalla, kun kysymisen makuun pääsen. Tuossa kuvassa on 2 tyhjää liitospaikkaa joissa alemmassa (vihreen johdon alla) oli toinen boilerin anturin johto kiinni. Kuuluiskohan se toinen johto tuohon ylimpään paikkaa (muistaakseni B kirjaimella merkattuna)?
ymmärsinköhä väärin ton kuvan vai puuttuuko lämpötila-anturin toinen johto?

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #17 : 14.05.2015 kello on 15:44 »
ymmärsinköhä väärin ton kuvan vai puuttuuko lämpötila-anturin toinen johto?

Sieltä puuttuu +12 volttia.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
« Vastaus #18 : 14.05.2015 kello on 16:20 »
Sieltä puuttuu +12 volttia.
no niimpä näkkyy ku tarkemmin kattoo..

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:26.08.2025 kello on 06:06
« Vastaus #19 : 15.05.2015 kello on 19:40 »
No huh huh. Onpas kysyjällä kraka tiukalla. Toivottavasti löysää ennen kuin lähtee ajoon vaunu perässä.

• Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.10.2015 kello on 15:40
« Vastaus #20 : 21.10.2015 kello on 15:30 »
No, tulihan sieltä ihan oikeata infoakin.. vaikka hieman oudolla menetelmällä eli kiukkusella palautteella. Nöyrinmmät kiitokset vaan asiaan perehtyville, asia tuli hyvin kattavasti ratkaistua. Kytkentäkaavio varsinkin on se mistä homman viimeistään voi varmistaa tälle vaunulle.

Noin yleisenä palautteena vaan voin todeta, että en ole ainoa jota sellainen tiedon "anelu" ärsyttää. Kuten sanottua olen tekniikkafoorumeita pitkin nettiä joskus joutunut kahlaamaan läpi hyvinkin tarkkaan (3D ohjelmointi) ja siellä useinkin törmännyt siihen tyyliin, että asiasta jotain oikeasti tietävät eivät kovin äkkiä viitsi avata sanaista arkkuaan vaan hiemena ylenkatsovat kysyjiä kunnes kysyjät jaksavat jankuttaa asiaansa riittävästi. Toki saman asian toistaminen ärsyttää ja varsinkin jos kysyjä ei viitsi tehdä itse asian eteen mitään mutta käsittääkseni olin aktiivinen asiassa.

Mitä tulee tuohon "ei meillä ole aikaa kaikkeen heti ja nyt.." niin ymmärrän kyllä mutta jos aikaa on vastata olleenkaan niin luulisi olevan aikaa vastata samantien kunnolla, eikö? Turhauttavaa saada toisarvoista tietoa nopeasti, kun asiantuntija voisi vastata kunnolla sitten, kun on siihen aikaa  Thumb

Yhteenvetona; nettihän on osalle meille se paikka josta haetaan tietoa ja toiselle se paikka jossa voi tietotaidostaan saada kiitosta auttaessaan muita ongelmissaan. Joillekin se on paikka jossa jauhaa skeidaa mut mun mielestä sitä on livenäkin ihan tarpeeksi..

Kiitoksia infosta ja huonot fiilekset pois vaan ja reissulle (ei oo srakaa mulla)!

• LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
« Vastaus #21 : 21.10.2015 kello on 16:11 »
Tuliko se vika korjattua ja mikä se loppujenlopuksi oli?