Itse pari kesää semmosella vedin 1500 kg tabberttia ja ei voi kun kehua skodaa !!
Se oli 2,0 tdi 150 heppanen ja uskomattoman etenemiskykyinen
|
Itse pari kesää semmosella vedin 1500 kg tabberttia ja ei voi kun kehua skodaa !! Se oli 2,0 tdi 150 heppanen ja uskomattoman etenemiskykyinen Otaksun, että aika sama, missä autossa. Octavia on varmaan hyvä. Täytyy häpeäkseni myöntää, että Suberbin leasing hintaa en ole edes katsonut. Mutta oletukseni on että se olisi vielä Passattiakin kalliimpi, johtuen lähinnä päästöistä jotka tosiaan vaikuttavat itselle maksettavaan osuuteen leasing hinnasta. Sama pätenee myös Scoutiin, mutta pitääpä tarkistaa molempien hinnat vielä huomenissa työkoneella, kotikoneella kun en pääse firman verkkoon.. Yksi vaihtoehto tuli myös mieleeni nyt jälkikäteen: Octavia 2.0 TDI 4x4, jonka hinta pitää myöskin tarkistaa. 1.6 TDI ei ole saanut kannatusta, pitänee vakavasti harkita sen vaihtoehdon pudottamista listalta. Mikään pakko minun ei ole liisaria ottaa, joten vaihtoehtona on myös käytetyt jolloin ei tarvitsis nuukailla koneen kanssa mutta ensisijaisesti harkitsen kuitenkin leasing vaihtoehtoa. Täytyy häpeäkseni myöntää, että Suberbin leasing hintaa en ole edes katsonut. Mutta oletukseni on että se olisi vielä Passattiakin kalliimpi, johtuen lähinnä päästöistä jotka tosiaan vaikuttavat itselle maksettavaan osuuteen leasing hinnasta. Superb 2.0TDI päästöt 119g/km, Passat 1,6TDI 107g/km Eli ei nyt hirveästi eroa. Huomattavasti isompi autokin Superb on, ja ihan hyvä vetoautona (kierretty lapit ja Norjat 1600kg vaunun kanssa). Yksi vaihtoehto tuli myös mieleeni nyt jälkikäteen: Octavia 2.0 TDI 4x4, jonka hinta pitää myöskin tarkistaa. Kannattaa. Ite päädyn tuohon seuraavaksi, jos en Subarua osta tai jostain keksi vielä sopivampaa. Vaunua en tosin vedä, venetraileria kylläkin. Eli siinä samalla vinkki, jos haluat kyseenalaistaa ennakkoasetelmaasi. Foorumilla lienee useampikin tyytyväinen Subarun omistaja, ja ainakin MarkoA:n kirjoitukset aiheesta ovat olleet hyvin informatiivisia. Kannattaa. Ite päädyn tuohon seuraavaksi, jos en Subarua osta tai jostain keksi vielä sopivampaa. Vaunua en tosin vedä, venetraileria kylläkin. Vetoautoksi ei niin kovinkaan hyvä, ainakaan omakohtaisten kokemusten mukaan ![]() ![]() (tossa pitäis olla vaunu perässä, mutta ei ole. Enää. Oli kyllä pari minuuttia aiemmin )Vetoautoksi ei niin kovinkaan hyvä, ainakaan omakohtaisten kokemusten mukaan Tuossa tapauksessahan ei liene ollut itse vetoautossa mitään vikaa? Uskoisin, että tuo Subaru on varsin käypänen vetopeli. Vetoautoksi ei niin kovinkaan hyvä, ainakaan omakohtaisten kokemusten mukaanNo sun huonot kokemukset ovat vetokoukusta. Vetoautona tuossa tuskin on vikaa, kun se piti sun vaunun eteen laittaakin jostain syystä. ![]() Mulle Outback on tarpeettoman iso, mutten ole vielä ennättänyt tutkia, millaisia pienemmät mallit ovat. No sun huonot kokemukset ovat vetokoukusta. Vetoautona tuossa tuskin on vikaa, kun se piti sun vaunun eteen laittaakin jostain syystä. On siinä nyt jotain vikaa jos (orggis)koukku ei pysy kiinni. ![]() Ylämäki ja liki 90o käännös hiekkatielle on kohtuu hankala etuvetoiselle... ..niin kenties samalla liisarin kk-maksulla vois irrota (en tarkemmin laskenut vs. Skoda/VW) hyödyntäen tätä; http://www.sahkoinenliikenne.fi/energiainvestointituki/ Hakea pitäisi kuun loppuun mennessä. Tällä kokemuksella omassa tehot riittää vetämiseen erinomaisesti ja muutoinkin vaunu tuli perässä nätisti. Se mikä yllätti oli kulutuksen nousu. Tasan sama matka toiseen suuntaan ilman vaunua kulutuksella 7,7 l/100 km ja vaunun kanssa 13,1 l/100 km. Matkavauhti vakionopeuden säätimellä säädettynä 86 kmh. Octavia ollut nyt 1,5 vuotta ja 40 tkm ja olen ollut valintaani todella tyytyväinen. Alun perin piti tulla Superb mutta "erehdyin" koeajamaan tuolloin juuri uudistuneen Octavian ja päädyin siihen enkä ole katunut. Jos juuri nyt olisin tekemässä valintaa niin ottaisin saman mutta 184 hv diesel koneella. Vaunu painaa meillä tuon 1600 kg. |