Kiitos, olen jo katsellut. Saksasta näyttää saavan puoleen hintaan 1800kg jousia. Mutta kuten kirjoitin, pitäisi keulaa nostaa 10cm jos haluaisi vaateriin.
Tuntuu muuten yllättävän paljon noiden jäykempien / ryhdikkäämpien etujousien vaikutus. Keula noussee ainakin 5 cm enempikin riippuen kuinka lyöpyneet vanhat jouset ovat olleet. Ei tunnu ollenkaan niin pahalta vaik' keula jääkin pikkasen alemmas.
Näin jälkeenpäin kun tuota jousien vaihtoa ajattelee, olisi pitänyt tilata koko paketti valmiiksi pakattuna. Iskarit, yläpänlautanen "kääntölaakereinen" ja jouset. Kun kuitenkin nuot laakerit ja iskarit piti vaihtaa ja toinen lautanen.
Yläpään laakerit kannattaa vaihtaa vaikka eivät olisikaan oireilleet vielä, iskaritkaan ei ole kullan hinnoissa nekin vaihtoon kerran paikat on "auki". Saman työn teettää vaihtoipa yksistään yläpään laakerin tai koko helahoidon . . .
Vaihtotyön osaaja tekee itsekkin vähäisillä työkaluilla kun jousi on "pakattu" valmiiksi, itse teetin korjaamolla työt, itse hankin Vallilalta iskarit / jouset / laakerit. Korjaamo joutui hankkimaan toisen lautasen, se kun korjaamon mukaan kolisi.