Lohenpyrstöstä löytyy foorumilaisiakin.
|
Lohenpyrstöstä löytyy foorumilaisiakin.
Lohenpyrstöstä löytyy foorumilaisiakin. Niin löytyykin Ei se ole surkea eriste ja ei aiheuta ongelmia jos/kun pysyy kuivana. Tuohon vanhan lmc vaunun foam eristeeseen liittyen monet varmaan ajatuksissaan sekoittaa sen PU eristeisiin jota eräs valmistaja käyttää nyt jo useassakin merkissä. Käsittääkseni foam-eriste ei ole sen tehokkaampi eristeenä kuin styroksikaan. Puuta en pidä kylmäsilta materiaalina, eihän talojakaan puusta rakennettaisi. Jos siinä rauta putki menee asia olisi toisin. Entä paljonko on paino eroa? Ihan sama minkä ostaa, toivottavasti itselleen hyvän Aikoinaan Solifereja (4 kpl) omistaneena pidin niitä aivan ylivertaisina vaunuina, kun en tiennyt muusta. Nyt kolmen saksalaisen omistaneena, niin ei ne saksalaiset nyt niin huonoja ollutkaan mitä annettiin ymmärtää. Tuo 1990 luvun alku on hyvä esimerkki erinomaisesti onnistuneesta Soliferin markkinoinnista, nyt kun on perehtynyt samanikäisiin saksalaisiin ja pohjoismaisiin niin kyllä ihmettelen miten soliferin olikin niin ylivoimainen. Mutta eihän tämä ole ainutkertaista maailman historisssa esim. vhs vs beta videot. Asuntovaunu puolella beta jäi henkiin ja on nyt syrjäyttämässä vhs:än. En ottanut kantaa minkään vaunun hyvyydestä. Halusin oikaista tuon "tahattoman" eristekämmin
Toisaalta on huvittavaa vertailla eri aikakauden vaunuja toisiinsa. Minullakin on ollut eri vuosikymmeniltä englantilaisia , saksalaisia jne vaunuja. En vahingossakaan vertaile niitä nykyiseeni ![]() Jäisivät asteelle "metallilankanauhuri" ilman kuvaa ![]() ![]() Niin minun vertailu tapahtuu tuon vanhan LMC vm1991,jonka nyt omistan, samanikäisiin Solifereihin, joita on tullut omistettua.
En ole vertaillut tuo isompaa LMC:stä vm 2007 mihinkään, kun ei ole kokemusta vm 2007 isosta Soliferista. Kun tenavat kasvaa niin sitten taas Solifer kaupoille vielä kun saisi vm 2014 viimeisen ruotsissa tehdyn, niin avot. Sen verran Soliferismi on jäänyt päälle, se on sitä merkkiuskollisuutta . http://www.nettikaravaani.com/solifer/560/1427102 Niin minun vertailu tapahtuu tuon vanhan LMC vm1991,jonka nyt omistan, samanikäisiin Solifereihin, joita on tullut omistettua.Makuasia sanoi koira kun...... Mielestäni 1992 malli on sisustukseltaan ok , ne lentokonekaapinovet on kadonneet jo. i.m.h.o Joku toinen toista mieltä jne jne Makuasia sanoi koira kun......Minusta nuo lentokonekaapinovet on sitä hienointa soliferia. -90 550 Jubilee.. Sen verran Soliferismi on jäänyt päälle, se on sitä merkkiuskollisuutta . ![]() Minä olen pitänyt Pamausta taas vannoutuneena LMC - miehenä. ![]()
Aivan oikein olet tulkinnut ![]() Kunhan härnäsin ![]() Puu on n. 10 kertaa huonompi eriste kuin PU. Eli kyllä se jonkinmoinen kylmäsilta on versus eristeet. Ei tietenkään verrattuna vaikka kupariin. PU: 0,022 W/(Km²). Mänty 0,022 W/(Km²), 0,21 W/(Km²). Mitä tarkoitat painoerolla? Foamin ja Styroksin välinen painoero ei ole merkittävä. Eristeen painoero on pieni, muuten korin rakenne on samanlainen puurimarakenne. Kunhan härnäsinKetäkähän, en usko että tuohon uskoi kukaan ![]() Mun mielestä taas merkkivannoutuneisu us on kritiikin puutetta ja estää kehittymistä.
Silmät auki pitää aina olla, kun on välinettä hankkimassa. Virkistää se vaihtelu ihan itsetarkoituksenaki n. Tarpeet kuitenkin etusijalle, budjetin rajoissa. Mun mielestä taas merkkivannoutuneisu us on kritiikin puutetta ja estää kehittymistä. Veit hampaat suusta |