Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akkujen varaustila
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 1.04.2015 kello on 22:21 ---Noin minäkin pidän autoni talvella silloin kun se ei ole käytössä. Maasähkö on kytkettynä ajastimella joka pitää virrat päällä yöllä kolmen tunnin ajan. Tuo on ainakin minulla riittänyt pitämään hupiakun ja ajoakun täytenä.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi ei jatkuvasti. ::)
Catiska:
Yösähkö on halvempaa ja aina sitä turhaan johonkin kuluu jos on sähkö päällä. Jos ei muuten niin vähintään joku kontaktori vetää sähkökeskuksessa tms.
Turhan Höpöttäjä:
Nyt sinä aloit veikeilemään. No, se ei ole kiellettyä. :D
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 1.04.2015 kello on 22:07 ---Miksi se ylläpitolaturi ei ole kokoajan kytkettynä. Jos akun napajännite laskee mainitsemiisi lukemiin muutamiksi päiviksi, akku ei kestä sitä. :)
--- Lainaus päättyy ---
Niin kuin Catiskakin totesi, niin yösähkö on huomattavasti halvempaa kuin päiväsellainen. Lisäksi minulla on lattialämmitys samalla päällä tehostamassa ilman kiertoa.
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 1.04.2015 kello on 22:12 ---Oliko lataus päällä kun mittasit?
--- Lainaus päättyy ---
Ei ollut.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 1.04.2015 kello on 23:12 ---Niin kuin Catiskakin totesi, niin yösähkö on huomattavasti halvempaa kuin päiväsellainen. Lisäksi minulla on lattialämmitys samalla päällä tehostamassa ilman kiertoa.
Ei ollut.
--- Lainaus päättyy ---
Monellako eurolla menisi sähköä jos se olisi jatkuvasti päällä. Luulisin että 0,01 e/kk. Jos älylaturi pidetään silloin tällöin päällä (muutama tunti) se ei saavuta koskaan ylläpitovarausta, josta akku "nauttii". Mutta jokkainen tyylillään. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta