Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Akkujen varaustila
Ossi66:
Saattaa tuo ajoakku olla kohta tiensä päässä, jos latauksenkin jälkeen oli vain 12.5V - se tietysti vaikuttaa, mikä on mittarin tarkkuus - oliko oikeasti vain 12.5V.
Minulla on vaunun akussa ollut talven jäljiltä ennen latausta 12.7-12.8V eli 4-5kk seisotettuna pakkasessa.
Catiska:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 1.04.2015 kello on 22:07 ---Miksi se ylläpitolaturi ei ole kokoajan kytkettynä.
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 1.04.2015 kello on 22:26 ---Miksi ei jatkuvasti. ::)
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 1.04.2015 kello on 22:33 ---Nyt sinä aloit veikeilemään. No, se ei ole kiellettyä. :D
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 2.04.2015 kello on 08:33 ---Monellako eurolla menisi sähköä jos se olisi jatkuvasti päällä. Luulisin että 0,01 e/kk. Jos älylaturi pidetään silloin tällöin päällä (muutama tunti) se ei saavuta koskaan ylläpitovarausta, josta akku "nauttii". Mutta jokkainen tyylillään. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Onko tässä ongelmana se että tämä ei ole sinun käyttämäsi tekniikka vai mikä kun vänkäät asiasta muttet varsinaisesti perustele omaa näkemystäsi vaan miettimättä asiaa kummoisemmin toistelet samaa?
En käytä ylläpitolaturia, käytän auton omaa sähkökeskusta joka lataa hupiakun että ylläpitolataa auton käynnistysakkua. Ja kyllä, tuo muutama tunti yössä riittää molempien akkujen osalta siihen nauttimiseen, akut ovat täynnä. Tuolla sähkökeskuksella on oma tyhjäkäyntivirtansa, ei se tyhjästä pysy päällä ja lataus aktiivisena. Suurista summista ei ole kyse, mutta miksi tuhlata niitäkäään roposia. Ja jos akku ei pysy täynnä käyttämättömänä niin että sitä ladataan päivittäin muutama tunti, vika on silloin jossain muualla, ei liian vähäisessä latauksessa. Eikä se vika parane lataamisella.
Seppoko myös mainitsi että lattialämmitys on samalla päällä ilmankierron varmistamiseksi. Siihen riittää mainiosti myös tuo muutama tunti vuorokaudessa.
Perustele miksi minun pitäisi pitää sähköissä tuota ympäri vuorokauden? Mikä olisi parempaa sinun ratkaisussasi?
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 2.04.2015 kello on 12:18 ---Onko tässä ongelmana se että tämä ei ole sinun käyttämäsi tekniikka vai mikä kun vänkäät asiasta muttet varsinaisesti perustele omaa näkemystäsi vaan miettimättä asiaa kummoisemmin toistelet samaa?
--- Lainaus päättyy ---
Tuotahan se tuppaa olemaan joillakin palstalaisilla. "Vain minun tapani on oikea".
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 2.04.2015 kello on 08:52 ---Saattaa tuo ajoakku olla kohta tiensä päässä, jos latauksenkin jälkeen oli vain 12.5V - se tietysti vaikuttaa, mikä on mittarin tarkkuus - oliko oikeasti vain 12.5V.
Minulla on vaunun akussa ollut talven jäljiltä ennen latausta 12.7-12.8V eli 4-5kk seisotettuna pakkasessa.
--- Lainaus päättyy ---
Ei pitäisi olla tiensä päässä, kun vaihdettu reilu kuukausi sitten.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 2.04.2015 kello on 13:23 ---Tuotahan se tuppaa olemaan joillakin palstalaisilla. "Vain minun tapani on oikea".
--- Lainaus päättyy ---
Kuten jo mainitsin, jokainen tyylillään. Jos ei muuta, niin lattialämmityksellä ilmanvaihtoa. ;D
Ottakee raahallisesti. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta