Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Autoveron poistaminen
Wiki:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 25.01.2017 kello on 09:01 ---https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/8429743
Niin mitkä väliseinän vaatimukset tuossa on :'(
--- Lainaus päättyy ---
Ilmoituksessa lukee:
"Lisätiedot
REKISTERÖITY M-A, SIS ALV!"
On siis rekisteröity matkailuautoksi eikä kuorma-autoksi.
Wiki:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 24.01.2017 kello on 23:37 ---Kuorma-autossa pitää väh. puolet kantavuudesta jäädä tavaratilalle (montako 68kg hlöpaikkaa jää ohjaamon puolelle). Ainakin aiemmin ohjaamon enimmäispituus oli 2.5m ratista taaksepäin mitattuna. Tavaratilan edessä pitää olla ohjaamosuoja (seinä tai verkko), jonka kestää 10% kantavuuden mukaisena massan tasainen vaakavoima, kuitenki väh. 5kN (500kg). Lujuuslaskelmat tarttee, uuteen/muutoskats.
Lisäksi -08 kuorkki tarttee blommatun nop.rajoittimen, mikä tarttee tarkastuttaa joka katsastukseen (~70€). Ei kuitenkaa piirturia (käyttö yks.) . Lisäksi katsastus arvokkaampaa ja asemat (>3.5tn) harvemmassa, vakuutukset arvokkaammat.
--- Lainaus päättyy ---
Enää ei voi olla tuo 2,5 metrin enimmäispituutta ohjaamolle koska monet linja-autot on muutettu kuorma-autoiksi, joissa yhtenäinen ohjaamo/asuintila voi olla yli 10 metriä ja perässä pieni muutaman metrin kuormatila.
Kylähullut kulkurit-foorumilla on keskusteltu paljon rekisteröinnistä linja-autoksi, kuorma-autoksi vai matkailuautoksi.
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 25.01.2017 kello on 08:01 ---Minullla on 2003 vm Mersedes Sprinter 316 mallin kevytkuorkissa liikennevakuutus 80% bonuksella ,vuosimaksu 145,83€ ,Turvassa
--- Lainaus päättyy ---
Jaa no eipä tuossa sitten paljoa ole eroa minulla nyt matkailuautona liikennevakuutus 315 -08 noin 200e 60% bonuksilla. Minulla oli tuossa parivuotta sitten ducato -05 ka niin siinä oli tapiolassa liikennevakuutuksen perushinta yli 800e joten jäi siitä bonuksien jälkeenkin vielä sillähetkellä 400e vuoteen. Pitää vähän selvittää paljonko on kokonaiskuluissa eroa ennenkuin tekee mitään.
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 25.01.2017 kello on 10:58 ---Jaa no eipä tuossa sitten paljoa ole eroa minulla nyt matkailuautona liikennevakuutus 315 -08 noin 200e 60% bonuksilla. Minulla oli tuossa parivuotta sitten ducato -05 ka niin siinä oli tapiolassa liikennevakuutuksen perushinta yli 800e joten jäi siitä bonuksien jälkeenkin vielä sillähetkellä 400e vuoteen. Pitää vähän selvittää paljonko on kokonaiskuluissa eroa ennenkuin tekee mitään.
--- Lainaus päättyy ---
POP yhtiössä on sama Mese 77% bonuksella 400€ että on merkittäviä eroja yhtiöillä
Oulaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Wiki - 25.01.2017 kello on 10:21 ---Ilmoituksessa lukee:
"Lisätiedot
REKISTERÖITY M-A, SIS ALV!"
On siis rekisteröity matkailuautoksi eikä kuorma-autoksi.
--- Lainaus päättyy ---
Pitäsi opetella tuota lukemista loppuun asti .
Vaikka sekin auto löytyy kevytkuorkki haulla.
Mitähän myyjä tuolla vedolla luulee voittavansa ?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta