Kirjoittaja
Aihe: Autoveron poistaminen (Luettu 62384 kertaa)
« Vastaus #151 : 22.01.2017 kello on 23:54 »
eduskunta kumminkin päättää ylen rahoituksesta, en nyt sanoisi että yle myi. mutta asiaan. kova tyttö se Berner on, viikonlopun aikana taikoi jostain 100 miljoonaa vauhdittamaan autokauppaa http://yle.fi/uutiset/3-9417505 mahtaa orpo olla taas tyytyväinen.
Eikös autoja myydä ylikin 100 000 vuodessa. Tuolla määrällä hyvitys olisi 1000 E per myyty auto. Keskimääräinen autovero lienee paljon enemmän. Vai onko jo laskettu että autokauppa tyssää kuin seinään joten 100 miljoonaa riittää?
« Vastaus #152 : 23.01.2017 kello on 08:44 »
Missäköhän tuon tätsyn ajatusmaailma oikein pyörii  – Alennuksilla ei voi hyvittää kaikkia tänä vuonna maksettuja autoveroja. Tämä ei kuitenkaan ole tarpeen, koska seuraavaa autoa ostettaessa myös tänä vuonna auton ostavat hyötyvät alemmista hinnoista. Siis hemmo jolla ei ole autoa vielä lainkaan ja ostaa sellaisen verottomana 2018 jälkeen, on taloudellisesti ihan samassa asemassa kuin hemmo joka juuri osti uuden auton ja maksoi siitä monta tonnia autoveroa, jonka hän siis menettää seuraavassa autonvaihdossaan. Ja Bernerin mukaan koska tämä autonvaihtaja myös hyötyy sen seuraavan autonsa laskeneesta pyyntihinnasta. Voi pyhä yksinkertaisuus millanen mamma tuollekin jakkaralle on päästetty istumaan  Ja taas toisaalta tuo ehdotelma sisältää sen sortin haudattuja kierouksiakin ettei tosikaan. Jopa suunnitelma LiVe Oy maksujen korotuksesta on siellä mukana, jotta autoilijat voisivat maksaa myös rataverkon ylläpidon http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200057938_uu.shtml
« Vastaus #153 : 23.01.2017 kello on 09:33 »
« Vastaus #154 : 23.01.2017 kello on 10:00 »
Eikös autoja myydä ylikin 100 000 vuodessa. Tuolla määrällä hyvitys olisi 1000 E per myyty auto. Keskimääräinen autovero lienee paljon enemmän. Vai onko jo laskettu että autokauppa tyssää kuin seinään joten 100 miljoonaa riittää?
Saas nähä mikä se määrä tulee tänävuonna olemaan. Berneri pysäytti ensin vene ja moottoripyöräkaupan ja nyt autokaupan. Autokauppa kun sammui heti kun tää esitti ajatuksensa faktana. Näkyy jo mitä se mutsi saa aikaan. Vaikka kansa on edustajansa demokraattisesti valinnut niin Berneriin tällä yhteiskunnalla ei ole tässä taloustilanteessa varaa. Se tuhosi just sen pikku kasvun miltä sisämarkkinat alkoi näyttää.
« Vastaus #155 : 23.01.2017 kello on 10:06 »
Saas nähä mikä se määrä tulee tänävuonna olemaan. Berneri pysäytti ensin vene ja moottoripyöräkaupan ja nyt autokaupan. Autokauppa kun sammui heti kun tää esitti ajatuksensa faktana. Näkyy jo mitä se mutsi saa aikaan. Vaikka kansa on edustajansa demokraattisesti valinnut niin Berneriin tällä yhteiskunnalla ei ole tässä taloustilanteessa varaa. Se tuhosi just sen pikku kasvun miltä sisämarkkinat alkoi näyttää.
Sveitsi kallis maa, kohta Suomikin, superkallis 
« Vastaus #156 : 23.01.2017 kello on 12:33 »
en sanoisi että ryssivät homman kun ottivat autoveron poiston heti mukaan. enemmin sanoisin että laskelmoitu riski. nyt heillä on esittää malli, millä saadaan tilanne hallintaan. muilla puolueilla ei ole mitään ja ei ole oikein aikaa kehittää uutta mallia. asialla kun on kiire, autokauppa ei voi olla pitkään pysähdyksissä kun on isoista rahoista kyse. bernerin ja sipilän ottama riski on siinä että liikennekaari menee läpi heidän tavalla. jos ei mene, käytännössä joutuvat eroamaan. muuten autokauppa ei palaudu normaaliksi jos he jatkavat.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin liikennekaaressa valtio myy tukkuhintaan tienkäyttöoikeuksia yksityisille firmoille, jotka sitten myyvät niitä "kuluttajapaketoitun a". Lisäksi yksityiset firmat saataisiin tällä tavoin pitämään kunnossa/investoimaan tieverkkoon koska heidän tulonsa riippuisi "asiakkaiden tyytyväisyydestä". Nyt minulle on jäänyt epäselväksi myykö valtio alueellisia tienkäyttöoikeuksia, vai vain koko maan kattavia? Jos alueellisia, niin silloinhan sinun pitää maksaa usealle operaattorille maksuja, jos vaihdat aluetta. Taas jos ne ovat kokomaan kattavia, niin millä yksityiset firmat voivat kilpailla?
« Vastaus #157 : 23.01.2017 kello on 13:28 »
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin liikennekaaressa valtio myy tukkuhintaan tienkäyttöoikeuksia yksityisille firmoille, jotka sitten myyvät niitä "kuluttajapaketoitun a". Lisäksi yksityiset firmat saataisiin tällä tavoin pitämään kunnossa/investoimaan tieverkkoon koska heidän tulonsa riippuisi "asiakkaiden tyytyväisyydestä".
Nyt minulle on jäänyt epäselväksi myykö valtio alueellisia tienkäyttöoikeuksia, vai vain koko maan kattavia? Jos alueellisia, niin silloinhan sinun pitää maksaa usealle operaattorille maksuja, jos vaihdat aluetta. Taas jos ne ovat kokomaan kattavia, niin millä yksityiset firmat voivat kilpailla?
Käyttömaksun maksaminen oikeuttaisi ajamaan koko uuden yhtiön toimialueella (valtion tiet). Eikä muuta vaihtoehtoa ilman paikannusta voi ollakaan kun mitenkään ei voitaisi valvoa liikkumista ja veloitusperuste on aika. Tarkoitus oli, että aluksi käyttöoikeudet myisi yhtiö itse ja myöhemmin mukaan tulisivat operaattorit. Tästä tulisi muuten aika kallis siirtymäkausi kun Live Oy:n pitäisi rakentaa oma tieto- ja laskutusjärjestelmä ja myöhemmin tulisivat tilalle/rinnalle yksityisten yhtiöiden tietojärjestelmät. Teiden kunnossapito olisi Live Oy:n tehtävä, jossa varmasti alihankkijat sen käytännössä tekisivät urakoina kuten nykyäänkin. Yksityiset "operaatttorit" vain paketoisivat omia palveluitaan ja käyttömaksun yhteen ja myisivät niitä tienkäyttäjille.
« Vastaus #158 : 23.01.2017 kello on 14:22 »
Mitäs tämä muuttaisi nykytilannetta, paitsi että olisi yksi rahastaja välissä lisää tekemässä voittoa?
« Vastaus #159 : 23.01.2017 kello on 15:23 »
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin liikennekaaressa valtio myy tukkuhintaan tienkäyttöoikeuksia yksityisille firmoille, jotka sitten myyvät niitä "kuluttajapaketoitun a". Lisäksi yksityiset firmat saataisiin tällä tavoin pitämään kunnossa/investoimaan tieverkkoon koska heidän tulonsa riippuisi "asiakkaiden tyytyväisyydestä".
Nyt minulle on jäänyt epäselväksi myykö valtio alueellisia tienkäyttöoikeuksia, vai vain koko maan kattavia? Jos alueellisia, niin silloinhan sinun pitää maksaa usealle operaattorille maksuja, jos vaihdat aluetta. Taas jos ne ovat kokomaan kattavia, niin millä yksityiset firmat voivat kilpailla?
No joo,mietin tässä että mitkä mulla on vaihtoehdot,kun Oulusta esim. etelään lähden?!Taitaa olla vaihtoehtoiset,järkevät reitit vähissä,eli ikäänkuin olen pakotettu käyttämään tiettyä väylää,maksoi mitä maksoi  .No onneksi vielä ollaan teoreettisella tasolla  .
« Vastaus #160 : 23.01.2017 kello on 15:46 »
No nyt se Berner sanoo että omat koirat puri.. Seuraavaksi se ulkoistaa koirien omistuksen ja laittaa koiraveron punnitulle paskamäärälle mikä koirasta tulee. Koiriin asennetaan sellanen perseensuristin joka mittaa paskamäärän ja vahtii gps systeemillä mihin on annettu koiran paskoa.
« Vastaus #161 : 23.01.2017 kello on 16:15 »
vahtii gps systeemillä mihin on annettu koiran paskoa.
Eikös noissa metsästyskoirissa jo aika usein tälläistä valvontaa olekin, päästään seuraamaan missä se viilettää sen hirven tms. perässä 
« Vastaus #162 : 23.01.2017 kello on 18:12 »
Ja minähän en kyllä osta ajo aikaa,valtio saa viedä tommosen Volvon jos kiinnostaa 
« Vastaus #163 : 23.01.2017 kello on 18:15 »
Ja minähän en kyllä osta ajo aikaa,valtio saa viedä tommosen Volvon jos kiinnostaa 
Jos homma joskus niikseen menee niin kyllä meistä ostaa itse kukin sitä ajoaikaa. Vastustaa sitä periaatteessa tai ei. Ja tämän tietää myös poliitikot. Siksi tästä nyt keskustellaankin.
« Vastaus #164 : 23.01.2017 kello on 18:19 »
Jos homma joskus niikseen menee niin kyllä meistä ostaa itse kukin sitä ajoaikaa. Vastustaa sitä periaatteessa tai ei. Ja tämän tietää myös poliitikot. Siksi tästä nyt keskustellaankin.
Tässä se nähdään,että kukaan ei uskalla laittaa kampoihin valtiota vastaan!
|