Kirjoittaja
Aihe: Pois kottoo (Luettu 21087 kertaa)
« Vastaus #46 : 13.03.2015 kello on 19:16 »
Niinpä. Joskus tuntuu siltä, että Mika on kivikaudella noissa toimissaan.
Niin tuntuu olevan ja joku muukin  Ihme,kun minä olen viellä siellä 
« Vastaus #47 : 13.03.2015 kello on 21:03 »
Kiukuttaa koko ryhmä. Mutta en ihan vielä eroa, että voin käydä siellä nostattamassa verenpainetta. Esim lukemalla tätä runoa: "...meillä on auto, teillä on vaunu, me moikataan maantiellä, te ette moikkaa, me ollaan liikkuvaisia, te olette paikoillanne..." Toi oli olevinaan nokkelaa ja mä olin huumorintajuton, kun ymmärsin niin, että "runoilijan" mielestä autoilijat on parempia karavaanareita kuin vaunuilijat.  Sallittuja aiheita siellä on oman kaluston kuvat. Karavaanarikoirien kuvat ja tarinat, miten koira käyttää aurinkovoidetta. Niin ja toistuvia aiheita on autojen/vaunujen kutsumanimet ja se montako pros vastaantulevista autoilijoista/vaunuilijoista moikkaa. 
« Vastaus #48 : 13.03.2015 kello on 21:07 »
Mikäs siinä. Itse miellän nuo keskustelun aiheet yleisesti ottaen turhiksi (paitsi eläinten kuvat), joten ne vähätkin samanlaiset voisi ulkoistaa orgista tuohon FB-ryhmään.  Kiitokset raportista, nytpä tiedetään mitä siellä on. 
« Vastaus #49 : 13.03.2015 kello on 22:49 »
"...meillä on auto, teillä on vaunu, me moikataan maantiellä, te ette moikkaa, me ollaan liikkuvaisia, te olette paikoillanne..."
Heh, edellisestä vaunusta ajoin kahdessa vuodessa uudet renkaat räteille asti. Viimeisin reissu vajaa 5000km kolmessa viikossa.
« Vastaus #50 : 14.03.2015 kello on 00:06 »
Kuvittelin olevani jo niin kehittynyt, että ymmärtäisin ja sopeutuisin jo tähän porukkaan? Turha luulo. Sääli, kun täällä on kuitenkin niin monta fiksua tyyppiä joukossa. Jos ja kun toimii jonkun ryhmän sääntöä vastaan ja alkaa tietoisena siitä vain saivartelemaan???`?  `??
« Vastaus #51 : 14.03.2015 kello on 00:08 »
Kuvittelin olevani jo niin kehittynyt, että ymmärtäisin ja sopeutuisin jo tähän porukkaan? Turha luulo. Sääli, kun täällä on kuitenkin niin monta fiksua tyyppiä joukossa. Jos ja kun toimii jonkun ryhmän sääntöä vastaan ja alkaa tietoisena siitä vain saivartelemaan???`? `??
Mitä tarkoitat?
« Vastaus #52 : 14.03.2015 kello on 00:15 »
Sitä, että satuin olemaan saitilla kun rouva Silmunen alkoi kiertäen mainostamaan ja etukäteismyymään mahdollista kirjaansa. Hän sai varoituksen ja henkilökohtaisen viestin, että kaikenlainen kauppa on kielletty kyseisellä saitilla. Tätä hyvin yksinkertaista ja selkeää kieltoa ei siis hyväksytty. Myös tämä ketju on samaa käsittämätöntä lakeijoiden jatkamaa urputusta, yksinkertaisesta ja selkeästä säännöstä.
« Vastaus #53 : 14.03.2015 kello on 00:28 »
Sitä, että satuin olemaan saitilla kun rouva Silmunen alkoi kiertäen mainostamaan ja etukäteismyymään mahdollista kirjaansa. Hän sai varoituksen ja henkilökohtaisen viestin, että kaikenlainen kauppa on kielletty kyseisellä saitilla. Tätä hyvin yksinkertaista ja selkeää kieltoa ei siis hyväksytty. Myös tämä ketju on samaa käsittämätöntä lakeijoiden jatkamaa urputusta, yksinkertaisesta ja selkeästä säännöstä.
Tietääkseni Silmunen vain kysyi miten asiaan suhtaudutaan, ei edes kertonut kirjan nimeä. Itse sain estot "sääntöjen vastaisesta" keskustelusta, vaikka olen kirjoittanut vain yhden viestin ko. ryhmään (jonka ylläpitäjä merkkasi tykkäävänsä). En ole rikkonut yhtään mitään sääntöä, paitsi ehkä ylläpitäjän pään sisällä olevia sääntöjä joita hän ei kerro muille. Lisäksi ylläpitäjä rikkoo härskisti itse omia sääntöjään. Sinänsä ei tuossa menetä mitään kun ko. ryhmä on ilmeisesti tarkoitettu vain heille joilla ei ole omia mielipiteitä, ja haluavat että tämä yksi ajattelee heidän puolestaan.
« Vastaus #54 : 14.03.2015 kello on 00:38 »
99 tapauksesta ja saadusta bannista en tiedä mitään ja en myöskään sitä silloin voi kommentoida. Totta varmaan on, että tuon fasen ylläpitäjä on vissiin ylikuumentunut ja kyllästynyt moiseen urputukseen ja kynnys on madaltunut turhan alhaiseksi. Mutta mitä tulee Silmusen tapaukseen, niin olen edelleen sitä mieltä, että rouva Silmunen koetti rajoja ja yritti rikkoa kepillä jäätä. Mitä luultavammin tapauksessa on vaikuttanut Silmusen aikaisemmat, väliin jatkuvat arvostelut SF väen suuntaan ja sen syitä jonkin verran tiedänkin. Ja mitä olen siitä saanut kuulla, niin rouva Silmunen käyttäytyi turhan ylimielisesti, joko tahallaan tai tahattomasti.
« Vastaus #55 : 14.03.2015 kello on 00:45 »
99 tapauksesta ja saadusta bannista en tiedä mitään ja en myöskään sitä silloin voi kommentoida.
Tässä viestini (punaisella ympyröity) jonka kirjoitin tuonne. Kuulemma tuo viesti on keskustelua, joka rikkoo ryhmän sääntöjä (Säännöt näkyvät tuossa kuvakaappauksessa ylimmäisenä).
« Vastaus #56 : 14.03.2015 kello on 00:56 »
Noh johan on? On tainut ylläpitäjällä kiehua aika pahasti yli kun tuo kommentti on riittänyt banniin. Kaverin olisi syytä saada apua ylläpitoon ja se hamma ei varmasti ole kaikkein helpoimpia, saati kiitollisimpia hommia. Hattua nostan niille jotka ylläpidoissa puurtaa. Minulla ei olisi moiseen kykyä, saati halua. Mutta tämä toinen asia ja ei tee Silmusen bannia muuksi, se tuli mielestäni aivan aiheesta. Ja se poru joka Silmusen bannista on seurannut on taasen ala-arvoista. Sen mitä olen nähnyt, monenmoiset urputus-avaukset?   Itkeäkkö vai nauraa?
« Vastaus #57 : 14.03.2015 kello on 00:59 »
Noh johan on? On tainut ylläpitäjällä kiehua aika pahasti yli kun tuo kommentti on riittänyt banniin. Kaverin olisi syytä saada apua ylläpitoon ja se hamma ei varmasti ole kaikkein helpoimpia, saati kiitollisimpia hommia.
Luulen että on antanut bannia kaikille jotka jotain olivat kommentoineet viestiketjussa, ja nyt ei ego anna periksi myöntää mokaansa.
« Vastaus #58 : 14.03.2015 kello on 01:09 »
Itelle pitäis antaa bannia noista matkailuautojen myyntisivuistoista. Vanha autoni kun alkaa mukamas olla jo niin vanha, pitäis jo pakoputki uusia. No voi elämän kevät kun tekee mieli ennemmin uusia koko auto kuin se pakoputki.
Pah tauti kun ei asperini auta ja uusia riesoja täällä yökaudet katselen.
« Vastaus #59 : 14.03.2015 kello on 01:15 »
Kerran vielä uusintana, jottei Pokkisen antama väärä mielikuva jää olemaan "se tosi".
En saanut varoitusta enkä saanut henkilökohtaista viestiä.
Olen tasan tarkkaan kysynyt saanko kertoa kirjastani siinä ryhmässä ja myydä sitä toisaalla, enkä saanut siihen vastausta. Sanottiin vain että lue säännöt.
Kysyin uudestaan, ja ylläpitäjä vastasi että kerroit kirjoittavasi kirjaa, sen kertominen ei ole markkinointia. Koska olen rehellinen, enkä ollut varma mitä ylläpitäjä oikein ajatteli minun sillä kirjalla sitten tekevän, laitoin tarkentavan viestin missä kerroin että toki kirjan valmistuttua aioin sitä myös myydä. (En tietenkään sillä palstalla niin kuin olin jo heti ekassa viestissä sanonut).
Tämän jälkeen kaikki muut viesit koko ketjusta katosivat, vain se lisäykseni, missä kerroin kirjaa luonnollisesti myös myyväni, oli jätetty ketjuun.
Ja kun sitten kysyin mihin kaikki viesti ovat kadonneet, huomasin hetken päästä tulleeni poistetuksi.
Ainuttakaan varoitusta en saanut minnekään, tuossa on koko tapaus. Vaikea ymmärtää, mistä Pokkinen saattaisi tietää minun saaneen henk.koht viestin - eivätkö ne olekaan henkilökohtaisia?
Olisin ollut enemmän kuin tyytyväinen, jos olisin saanut asialliseen kysymykseeni asiallisen vastauksen. Sitä en ole saanut vieläkään vaikka olen asiaa ylläpitäjältä henk.kohtaisesti kysynyt.
Minulla on tapana lukea ryhmien säännöt ennen kuin niihin liityn, joten olin toki nähnyt sääntöjen kieltävän markkinoinnin. Mutta koska tuosa ryhmässä lähes päivittäin markkinoidaan jotain, Lidlin tuotteita, leirintäalueita ja kaikenlaista muuta karavaanaria palvelevaa tuotetta, olin miettinyt mitä kielto oikeasti mahtaa tarkoittaa.
Ja kun ylläpitäjä laittoi säännöt esille jotenkin muutettuina, tuli asia mieleeni taas, ja ajattelin olevan sopiva hetki kysyä miten sääntöjä tulkitaan. Niin kuin olen jo toisaalla kertonut, päätin jättää kirjan nimenkin kysymyksestäni pois,jotta en tekisi mahdollista riketta sääntöjä vastaan.
Pieneen mieleeni ei vain tullut se, että olen ryhmässä, missä ei saa kysyä eikä olettaa saavansa kysymykseensä vastausta.
Pokkiselle vielä tiedoksi, minulla ei olllut minkäänlaisia vaikeuksia hyväksyä ryhmän sääntöjä, niiden tulkintaa ei vain ylläpitäjä suostunut minulle kertomaan.
Jos ylimieslistä käytöstä on lause " Voisinko saada asialliseen kysymykseeni asiallisen vastauksen!" niin sitten olen olen syyllistynyt siihen. Minusta kun tekee asiallisen kysmyksen ja saa siihen vastaukseksi "kaikki varmaan ymmärtävät lukemansa säännöt" niin minusta SE on ylimielistä käytöstä.
Enhän olisi asiaa kysyn yt jos olisin ymmärtänyt miten säännöt toimivat, kun siis toimivat ristiriitaisesti.
Ja jos, se, että haluaa tietää miten saa tai ei saa toimia jossain ryhmässä, jotta ei riko ryhmän sääntöjä, on kepillä jään rikkomista, niin sitten olen sitäkin tehnyt.
Minusta taas yhteisössö, missä on sääntöjä, on eliniehtona se, että kykenee ymmärtämään ryhmän säännöt.
Toivoisin Pokkisen lopettavan asioiden vääristelyn ja totuuden vastaisen puhumisen.
Jos sulla on jotain minua kohtaan niin laita vaikka yksityisviestiä ja säästä tämä palsta puheiltasi lakeijoista sun muista.
t.Kaarina
|