Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Vaunun lataus ajossa

<< < (8/19) > >>

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: nestori78 - 13.03.2015     kello on 16:37 ---http://www.jkauppi.fi/jannitehavio/ tuossa yksi laskuri jolla voi laskea mihin 2.5mm2 riittää. Itse olen johdottanut latauksen erillisellä liittimellä ja 6mm2 johdolla.

--- Lainaus päättyy ---
  "kahtaenvaihda"= pistänyt paremmaksi= 7.5 neliöö. Thumb
  Onko kukaan aatellu akkujen kykyä ottaa virtaa vastaan??

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 13.03.2015     kello on 18:35 ---  "kahtaenvaihda"= pistänyt paremmaksi= 7.5 neliöö. Thumb
  Onko kukaan aatellu akkujen kykyä ottaa virtaa vastaan??

--- Lainaus päättyy ---

Otetaan kuiteski yksi pois. Nastan 12 piuha on vain puolitoistaneliöö ;D

hkellokumpu:
 No enpähän nyt äkkiseltään muista miten olin kytkenyt aikoinaan musterlantin kytkennät.
Pointti oli se että vaunussa oli kykin jolla sai valita kummasta sähkö tulee,auto vaiko vaunu?
Ajossa lataus luokkaa 5A,toki olin vetänyt suoraan auton akulta "järeämmän" johdotuksen.
 Kaiketi joku muistaa onko 7-napaisessa peruutusvalo,jota muistaakseni käytin.
 Sittemmin aurinkopaneelien tultua käyttöön en ole nähnyt tarpeelliseksi lisäkytkentöjä.
 Nykyautoissa kun on käytössä .25mm kaapelit,joista ei kyllä mitään latausvirtoja välitetä,
etenki  kun näitä kaapeleita pitkin  kulkee "pätkitty" sähkö.
 Että semmottia.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: nestori78 - 13.03.2015     kello on 16:37 ---http://www.jkauppi.fi/jannitehavio/ tuossa yksi laskuri jolla voi laskea mihin 2.5mm2 riittää. Itse olen johdottanut latauksen erillisellä liittimellä ja 6mm2 johdolla.

--- Lainaus päättyy ---

Jos mulla on akulla 14V ajossa ja akulle työnnettäisiin 10A 2.5 neliöistä myöden 20 asteessa, jännittäviä 0.43V.  Ei minusta huono olleskaan.

nestori78:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 13.03.2015     kello on 19:26 ---Jos mulla on akulla 14V ajossa ja akulle työnnettäisiin 10A 2.5 neliöistä myöden 20 asteessa, jännittäviä 0.43V.  Ei minusta huono olleskaan.

--- Lainaus päättyy ---
Akkujen välillä vain 6m kaapelia 3m pluskaapelia ja 3m miinuskaapelia?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View