Sivuja:
Toiminto
  • #31 kirjoittanut TT-V 07 Mar 2015
  • Ironisinta on että ko vetää näin 500kilon kelkkakärryä tai tuota vaunua niin kulutus on sama. Vaikka aika tunnoton tuo on tolle vaunun kuormallekki. Jos tulee joku 70 ajelija eteen niin pääsee vielä vaunu peräs ohikin..
  • #32 kirjoittanut 88k5 07 Mar 2015
  • ..ja voikin käydä niinkin, että kärry perässä kulkee vähemmällä, mitä ilman kärryä. :P 8)

    Ai mitenkö voi olla noinpäin - no, siksi meikä m-autolla kun suhaa kesärajotusten voimassa ollessa satkua. Jos puolityhjä 750kg kärry perässä ajelee sitä laillista yhdistelmänopeutta, niin se tuo riippa perässä tuo vähempi lisäkulutus, mitä +20km/h nopeuden nosto "iso-otsaiselle"  :D
  • #33 kirjoittanut 560FMK 07 Mar 2015
  • On kyllä sen näköinen yhdistelmä että kelpaa mullekkin. Thumb Tuo vaan mahtane mennä jo e-luokan ajokortille ja enpä
    usko monen karavaanariksi halajavan omaavan tuota pikku e:tä.
    Tarttee jo ison E:n, Suburban kun on yli 3500 kg:n vehjes.
    Itsellä yhdistelmänä mb e 270 cdi sekä 552L solifer.
    Iso diesel menee vaunu peräs 8 litralla ja vääntää nätisti pikku kierroksilla
    Näinköhän menee? Mitattu kulutus vai ajotietokoneesta katottu? Ero voi olla litrojakin.
  • #34 kirjoittanut 88k5 07 Mar 2015
  • Tarttee jo ison E:n, Suburban kun on yli 3500 kg:n vehjes.
    ..
    Jos vaanarihommiin vain tartee kirjaimia, niin C1E:kin ("väli-E") riittää. Operaationa (ainakin 15v sitten) oli kuin pikku-e:n suoritus.. vehkeet aavistuksen järeämmät.
  • #35 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 07 Mar 2015
  • Jos vaanarihommiin vain tartee kirjaimia, niin C1E:kin ("väli-E") riittää. Operaationa (ainakin 15v sitten) oli kuin pikku-e:n suoritus.. vehkeet aavistuksen järeämmät.
    Hommaa keralla,kunnon kortin ja unohtaa noi C1e...
  • #36 kirjoittanut 88k5 07 Mar 2015
  • Hommaa keralla,kunnon kortin ja unohtaa noi C1e...
    ^
    Jos olis vielä kakara, ammatista tietoakaan ja sotaleikit edessä, tilanne voisi olla toinen..

    Kiimavaunun nyhtämisen takia ei kannata ammattia vaihtaa  :laugh:
    800mk omalla kalustolla oli kokonaishinta kortille insseineen, lääkärintodistuksin een - opiskelua ei autokoulun penkillä tarvinnut lainkaan tuolloin..  Thumb
  • #37 kirjoittanut eura665 07 Mar 2015
  • Mersu pesee sitten taloudellisuudellaa n vastaavan kokoluokan autot mennen tullen, taitaahan tuolla vaunun massallakin olla merkitystä mutta kuitenkin, vähällä menee.
    Tuohon ku ottaa vielä sikspäkin olutta ja nostaa matkanopeuden yli sataseen niin saunanlauteilla putoo kulutus jo 6litraan.
  • #38 kirjoittanut K.E.V 07 Mar 2015
  • Mutta eikös tuollaisten tilautojen kokonaismassat ole luokkaa 2200-2800kg?
    Tuon minun teoriani mukaan voisi vaunu painaa luokkaa 1500-2000 kg
    kuormattuna. Itse olen törmännyt siihen, että tila-autojen vetomassat on
    aika vaatimattomia. Ja pakubusseissa tehot on vähän alhaisia.
    Jaa, Transportereissa on 174-180 hepoa näissä tehokkaammissa malleissa. Tuo mun koppi ei ainakaan pahemmin perässä tunnu kun muutamat kerrat olen Volkkarilla sitä siirrellyt.
  • #39 kirjoittanut vaanari61 07 Mar 2015
  • Al-Ko:n ATC tuntuu yllättävän pätevältä "härpäkkeeltä". Ei pääse vaunu viemään autoa kovin helposti vaikka yrittäis.

    Niimpä,  mutta kun . . .  Ei taida kenelläkään tätä sivustoa käyttävällä olla vielä olla tuota käytössä . . . 

    Ja ne jotka täällä kyselee, ostelee vielä "viimevuosituhannen" härpäkkeitä "alitehoisiin" vetureihin . . .

    Näin se vain menee . . .
  • #40 kirjoittanut K.E.V 07 Mar 2015
  • Niimpä,  mutta kun . . .  Ei taida kenelläkään tätä sivustoa käyttävällä olla vielä olla tuota käytössä . . . 

    Ja ne jotka täällä kyselee, ostelee vielä "viimevuosituhannen" härpäkkeitä "alitehoisiin" vetureihin . . .

    Näin se vain menee . . .
    Meittin alueella on monessakin. Ainoa ongelma on kun ne ei vedä vaunua mihinkään ikinä.
    Ovat ostaneet vaunut missä tuo vakiona, eli maksaneet tyhjästä. Parempi kun saa ruksaa varusteisiin tuon jos kokee tarvitsevansa
  • #41 kirjoittanut ea 07 Mar 2015
  • Jaa, Transportereissa on 174-180 hepoa näissä tehokkaammissa malleissa. Tuo mun koppi ei ainakaan pahemmin perässä tunnu kun muutamat kerrat olen Volkkarilla sitä siirrellyt.

    Uudemmissa kyllä, mutta ei ole silloin ollut kun itse viimeksi pikkubussilla
    isohkoa vaunua vetelin. VW/LMC. Nyt näkyy saavan noita n. 150-180 hp
    busseja useampiakin, VW/MB merkkisiä useampiakin.
  • #42 kirjoittanut K.E.V 07 Mar 2015
  • Vanhimmat T5 Transporterit jo toistakymmentävuott a vanhoja.
  • #43 kirjoittanut vaanari61 07 Mar 2015
  • Meittin alueella on monessakin. Ainoa ongelma on kun ne ei vedä vaunua mihinkään ikinä.
    Ovat ostaneet vaunut missä tuo vakiona, eli maksaneet tyhjästä. Parempi kun saa ruksaa varusteisiin tuon jos kokee tarvitsevansa

    Näin se menee, ne joilla on rahaa  ( tai velkaa ? ) ostaa vaik' ei tarviskaan ominaisuuksia . . .

    Ja ne jotka tarvitsisivat niitä ominaisuuksia heillä ei ole varaa kuin vanhoihin "romuihin" . . .

    Ja kun "vanhaa romua" vedetään nippanappa vetokyvynrajoilla olevalla veturilla niin lopputulema on sitte sitä "itteesä" . . .

    Tais tulla jo "kipurajan ylitys", alkaa "älämölö" . . .
  • #44 kirjoittanut ea 07 Mar 2015
  • Vanhimmat T5 Transporterit jo toistakymmentävuott a vanhoja.

    Jep. Mulla olikin T4... ;)

    Viimeisiä niitä vm. 2003.
  • #45 kirjoittanut Aakku 07 Mar 2015
  • ^
    Transporterin T4 mallinkin sai 150 heppasena jo -98 alkaen. Bensakoneella jo yli 200 heppaa.
    Dieseli 5 sylinterisenä ja bensa 6 sylinterisenä.
Sivuja:
Toiminto