Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunun painosta vetoauton suhteen

<< < (3/11) > >>

tsahkali:
Ja onhan ajokortissa oikeat kirjaimet...?

Campvani:
Osittain sain sitä tietoa, mitä lähdin hakemaan. Tosin luulen, että kenellä ei ole nämä omapainot yms. auton rekisteriotteessa selkeästi käsityksissä menevät joidenkin kommenttien myötä entistä enemmän sekaisin..
Mitään Hummeria en hanki sen takia, että se olisi turvallisin vaihtoehto. Jos autoni paino ylittää vaunun painon ja muut säädökset täyttyy, niin saa kelvata. Uskoisin, että nyt ollaan ihan eri tasolla kuin pari-kolmekymmentä vuotta sitten, kun eka kertaa hommaa kokeiltiin. Auton teho on vähintään tupla ja ehkä monet muutkin ominaisuudet on rutkasti parantuneet..

Ajokortissa on kirjaimet: A BE C  - mitä vielä, minkä väristä vessapaperin pitää vaunussa olla

pamaus:
Minä vetelen  V70 Volvolla, jonka vetomassa on 1800 kg, LMC 720 (iso vaunu) vaunua, jonka omamassa 1560 kg ja kokonaismassa 1900 kg

Ja vaunussa saa olla renkaista mitattuna 1800 kg painoa. Eli vaunun paino laillisesti voi pyöriä siinä 1850-1870 kg puitteissa, koska sen 50-70 kg menee aisalle painona.

Eli sen 300 kg saa olla vaunussa muuta tavaraa ja yhdistelmä on täysin laillinen. Vaaditaan tosin se pikku-e kortti.

Ei mitään ongelmia. Hyvin on tullut perässä.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Campvani -  6.03.2015     kello on 10:27 ---Ajokortissa on kirjaimet: A BE C  - mitä vielä, minkä väristä vessapaperin pitää vaunussa olla

--- Lainaus päättyy ---

Tämä vain oli tällainen retoorinen kysymys. Juurihan täällä 'keskusteltiin' pitkään siitä iltalehden jututsta, jossa sakot tuli muutaman sadan kilon painoisen kärryn kanssa, eikä hänkään tiennyt ajavansa ilman korttia.

Wessapaperista sun pitää kysyä vaimolta.   ;D

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  6.03.2015     kello on 10:20 ---Ja onhan ajokortissa oikeat kirjaimet...?

--- Lainaus päättyy ---
Jos tämä oli mulle niin on riittävästi kirjaimia  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View