rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Canal Digitalin signaalin muuttaminen tallennettavaksi.  (Luettu 25790 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:32
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Nyt etsin televisiota/näyttöä josta saisi tuon Canal Digitalin signaalin eteenpäin joko RGB- tai scart-johdolla.  Eli hdmillä tulee satelliittivirittim estä joten laitteen tulopuolella pitäisi olla tuo hdmi ja uloslähdössä joko rgb tai scart.
Laitteen/tv:n näytön koolla ei väliä.
Onko jollakulla tietoa? 
Tuo Canal Digital suojaa lähetyksensä ettei nuo pelkät "johtomuuntimet" toimi.  Kuitenkin omaan käyttöön saa ohjelmia nauhottaa.
« Viimeksi muokattu: 1.03.2015 kello on 15:05 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:27
  • Jaa mitä että?
Vs: Seuraava ongelma
« Vastaus #1 : 27.02.2015 kello on 20:11 »
No tuossapa moinen:
https://www.canaldigital.fi/box/tallentava-hd-digiboksi-500gb/331/669
Tai siis ainakin voi tallentaa.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #2 : 28.02.2015 kello on 13:11 »
Nyt etsin televisiota/näyttöä josta saisi tuon Canal Digitalin signaalin eteenpäin joko RGB- tai scart-johdolla.  Eli hdmillä tulee satelliittivirittim estä joten laitteen tulopuolella pitäisi olla tuo hdmi ja uloslähdössä joko rgb tai scart.
Laitteen/tv:n näytön koolla ei väliä.
Onko jollakulla tietoa? 
Tuo Canal Digital suojaa lähetyksensä ettei nuo pelkät "johtomuuntimet" toimi.  Kuitenkin omaan käyttöön saa ohjelmia nauhottaa.

http://www.ebay.com/bhp/hdmi-to-composite-adapter

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #3 : 28.02.2015 kello on 16:02 »
Saittisähläri, tiedätkö mikä noista monista toimii välillä Canal Digital - ko laite - rgb johto - esim televisio?
Olen kokeillut tuota HDMI to RCA AV/CVBS muttei toimi.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
« Vastaus #4 : 28.02.2015 kello on 18:06 »
Saittisähläri, tiedätkö mikä noista monista toimii välillä Canal Digital - ko laite - rgb johto - esim televisio?
Olen kokeillut tuota HDMI to RCA AV/CVBS muttei toimi.

Oletko kokeillut, että laite muuten toimii?

Saanko kysyä, millainen ongelma on kokonaisuutena, eli eikö signaalia voi viedä ensin tallentimelle ja siitä sitten eteenpäin, vai onko salauksen kanssa silloinkin ongelmia??

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #5 : 28.02.2015 kello on 20:54 »
Saa tietenkin kysyä! 
Satelliittivirittim eltä siirtyy esim. ulkoiselle irtokovalevylle, mutta viritin nähtävästi sen salaa siten että ko kovalevyä ei voi purkaa kuin virittimen kautta televisioon katsottavaksi.
Kerään käyttööni elokuvia ja haluan ne DVD-levyille.  Itse DVD-tallentimissani (2 kpl) ei ole kuin scart- ja rgb-sisäänmenot ja tietenkin integroidut kovalevyt.
Siksi koetan löytää tuon "sisään hdmi-rgb ulos" -härpäkkeen ja löysin sellaisen - muttei toimi.  Jos tuollainen löytyisi saisiin siirrettyä suoraan tallentimien kovalevyille ja sieltä vaikka DVD:lle.  Jotain outoa on suojauksissa/salauksissa.
Tutkin vielä yhden vaihtoehtoratkaisun ja katson tuleeko ulos salattua vai selväpäistä kuvaa/ääntä.
Noita elokuvia on jo yli 2500 kpl levyillä joten ei ne ihan vielä riitä loppuelämäksi katsottavaksi (yht vain n 5000 tuntia) vaan täytyy saada muutama tuhat kpl lisää.  Joku kerää postimerkkejäkin...

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #6 : 28.02.2015 kello on 21:38 »
No, esim samsungin le22b455 lcd telkkarin, hybridivirittimellä ja sitten kytket siihen
ext scarttiin tuon >>>

http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---Tekniikka/Radio-ja-tv/Kaapelit/Scart/SCART-sovitin-846941/

tai pelkän scartin riippuen kohdetallennuslaitt een liittimistä.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #7 : 28.02.2015 kello on 22:10 »
Koetatko jus66si sanoa että tuossa televisiossa (Samsungin kotisivut eivät tunne) on olemassa scart-lähtö jossa signaali siirtyy scartjohdolla seuraavaan laitteeseen.  En löytänyt netistä tuon television teknisiä tietoja josta asia selviäisi.
Tarkoittaako tuo ext sitä?

Lisäys: Löysin joitain esittelyjä, mutta ei missään ole mainintaa äänen/kuvan ulosotosta.  Vain sisäänmenoja.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #8 : 1.03.2015 kello on 11:30 »

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #9 : 1.03.2015 kello on 14:04 »
Saa tietenkin kysyä! 
Satelliittivirittim eltä siirtyy esim. ulkoiselle irtokovalevylle, mutta viritin nähtävästi sen salaa siten että ko kovalevyä ei voi purkaa kuin virittimen kautta televisioon katsottavaksi.
Kerään käyttööni elokuvia ja haluan ne DVD-levyille.  Itse DVD-tallentimissani (2 kpl) ei ole kuin scart- ja rgb-sisäänmenot ja tietenkin integroidut kovalevyt.
Off-Topic:
Itse innostuin yli parikytä vuotta sitten nauhoittamaan kans maksukanavan elokuvatarjontaa. Filmnet oli aivan uusinta uutta silloin.
Kerkesin VHS kaseteille nauhoittaa yli 400 elokuvaa. Pitkille nauhoille mahtui 2-3 elokuvaa puolinopeudella. Vieläkin ne on kaapissa numeroituina hienoissa koteloissa.
Yhtäkään leffaa en ole niiltä nauhoilta katsonut jälkeenpäin.  :)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #10 : 1.03.2015 kello on 14:58 »
Tuota mjh48:n afterdawnissa käsiteltyä polkua koetin minäkin, mutta taito ei riittänyt HDCP-salauksen purkamiseen (edelleen omaan käyttöön). 
Käytin juuri tuollaista laitetta ym tavaraa välissä joka ei ole HD-laatuinen, mutta ei tullut ääntä eikä kuvaa.
Vaan vielä minä tuon ongelman ratkaisen vaikka kuinka monen mutkan kautta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
« Vastaus #11 : 1.03.2015 kello on 16:24 »
Onko viimeinen konsti kuvata suoraan näytöltä videokameralla...?

Itse olen tapellut siitä, miten digitaalisen äänen saa analogiseksi kuulokkeisiin...vie lä minä sen ratkaisen. >:(

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.06.2023 kello on 19:09
  • Lähinnä paikallaanolija
Vs: Canal Digitalin signaalin muuttaminen tallennettavaksi.
« Vastaus #12 : 1.03.2015 kello on 17:36 »
Eipä taija tuokaan onkelma olla ihan yksiselitteinen.Aik anaan sen kanssa pähkäilin ja yritin erilaisia levyformaatteja,huonolla menestyksellä.
 Ei onnistunut.
 Kokeilin vaihtaa digiboksista levyn toiseen.Ei onnistunut.
 Lähtökohtana aina:Alusta levy jatkaaksesi.
 Ts.levyt on oli aina alustettava eri boxeihin,toimiakseen.
 Kun löydätte ratkaisun kertokaa minullekin.Kiitos.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #13 : 1.03.2015 kello on 19:11 »

Tämä on sata  prosenttista mutua, mutta "aika insinööri"  olet, jos tuon ratkaiset. Ma luulen, että siellä on "aika insinöörit" ollut suunnittelemassa tuota salausta väärin käytösten estämiseksi.

Mutta onnea valitsemallesi tielle.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
Vs: Canal Digitalin signaalin muuttaminen tallennettavaksi.
« Vastaus #14 : 1.03.2015 kello on 19:24 »
En oikein usko itsekään että taidoillani pystyisin salauksen purkamaan, mutta haen ratkaisuja viisaampien ja markkinoille tulevien salauksenpurkuvälin eiden avulla. 
Lähes kaikki salaukset ovat myöhemmin purettu - ennemmin tai myöhemmin.
Hyvä esimerkki on omat satelliittikanavani joista maksan vain halvimman mukaan mutta aika paljon noita maksukanavia näkyy ilman mitään laitonta. 
Siihen perusratkaisu on erittäin pitkäaikainen suhde maksullisiin tarjoajiin ja heidän tekemänsä lähetystaajuusmuuto kset.  (Viimeksi kai pari vuotta sitten, en muista tarkasti.)  Nämä ovat tulleen mitään vippaskonsteja/korttiväärennöksiä tekemättä "lahjaksi".  En koe tekeväni mitään väärin koska en myöskään aiheuta kuluja ko sopimuskumppaneille .