Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Kiinanagregaatin kunnostus.
velnum:
Toi projekti on todella hieno, mutta kannatta miettiä paljonko hukka rahaa tohon sydemiin. Kyseessä on kuitenkin kiinan ihme. ;D. Onhan tolla tietenki omaa käyttöön käyttöarvoa.
SeaSharky:
Nuo ensimmäiset luvut taulukossa on siis ohmeja ja toiset luvut käämin jännite, ankkurille siis menee parhaimmillaan 70v.
Tällaisista projekteista oppii aina paljon, ja sehän on melkein tärkein asia, itse ainakin arvostan sitä.
Ja kyllä kiinalaiset osaa tehdä ihan toimivia koneita ja tulevaisuudessa muualla tehtyjä ei edes ole kohta saatavilla, siihen pitää tottua:)
LivinginLapland:
Asennus käynnissä. Saapa nähä miten huomenna koeajo onnistuu. velnumm jos sulla on ongelmia agregaatin kanssa voin tulla korjaamaan. Seittemänkymppiä tunti ja matkakulut päälle. Otat vain yhteyttä.
LivinginLapland:
Ei toimi vielä. Joka vaiheelle tulee tasainen jännite sekä latausjänniteet. Syötin 5W lampun läpi virtaa magnetointikäämiin ja jännite lähtee nousemaan joka vaiheessa ja latausjännitteissä. Lamppu palaa hyvin tasaisen himmeästi. Mutta AVR syöttää vain paria Volttia magnetointikäämille . Mitä sitä sitten katsois. Miten tuo öljykello. Meneekö AVR lenkkin jotenkin sen kautta. Kierrosluvun rajoitin ei ole rajoittimessa kiinni. Riittääkö moottorissa kierrokset. Onkohan mulla palanut tuo AVR jossain välissä? Harmi kun ei ole sitä kytkentäkaaviota.
LivinginLapland:
No nyt lähti jännitteet nousemaan. Se ei tuossa koneessa riitä kierrokset. Sitä rajoitinvipua painamalla lähti kierrokset nousemaan, mutta kun ei vittis huudataa tässä rivitalolla.Eivätvr maankaan tykää minun koeajosessiosta. Pitää alkaa kattomaan nyt tuota miksi se ei nosta kierroksia. Se ei tuo AVR ala tietenkään säätämään ennekun on rittävästi näytepiirissä jännitettä. Sähköpuoli on siis kunnossa. Minä tiennykkään että sen pitää noin kiertää. Se oli tyhjäkäynnillä tuossa ollut kokoajan. Eikä ole kierroslukumittaria .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta