rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton sinä ostaisit  (Luettu 199332 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:49
  • Savo
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #585 : 23.06.2016 kello on 19:45 »
Ja jos mun koppia kiskottaisiin tuollaisella, niin ähky tulisi monta kertaa, sit itku.....
Taitaisi olla sama vika ;) :D
Niin olisi mullakin.. ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #586 : 23.06.2016 kello on 22:50 »
Itse asiassa tässä oli jo tuon vaunun hankinnan kanssa kiikarissa, joskos tuollainen smurffibussi tulisi jälleen taloon ja siksi yksi vaunun kriteereistä olikin että 1300kg vetokyky pitää riittää sen liikutteluun. No onneksi noihin spekseihin löytyi tuo sopiva Detsku, omapainoa 1200kg. No nyt sitten tuosta smurffista tuli vielä tuo PureTech, niin hommahan oli sitten siinä, vaikka kuinka koko kevään ja kesän olenkin tässä vastaan yrittänyt pyristellä, keksiä "parempia" tuon sijaan. Mutta kokonaisuutena sitä vaan ei ole löytynyt, kun otetaan ne auton muutkin toiveet huomioon kuin pelkästään sen vetokyky :-X

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:48
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #587 : 23.06.2016 kello on 23:10 »
Itse asiassa tässä oli jo tuon vaunun hankinnan kanssa kiikarissa, joskos tuollainen smurffibussi tulisi jälleen taloon ja siksi yksi vaunun kriteereistä olikin että 1300kg vetokyky pitää riittää sen liikutteluun. No onneksi noihin spekseihin löytyi tuo sopiva Detsku, omapainoa 1200kg. No nyt sitten tuosta smurffista tuli vielä tuo PureTech, niin hommahan oli sitten siinä, vaikka kuinka koko kevään ja kesän olenkin tässä vastaan yrittänyt pyristellä, keksiä "parempia" tuon sijaan. Mutta kokonaisuutena sitä vaan ei ole löytynyt, kun otetaan ne auton muutkin toiveet huomioon kuin pelkästään sen vetokyky :-X
miksi ostaa auto joka miellyttää muita, mutta ei itseä? tässäkin asiassa on tullut hauskoja kommenteja, osta saksasta käytetty saksalainen, pitää olla kommando pipo päässä että kehtaa ajaa, ei sillä minun vaunua vedetä. baskeri päähän ja tien päälle, iloisesti muille vilkuttaen vaikka katsovatkin vähän kieroon :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #588 : 23.06.2016 kello on 23:12 »
miksi ostaa auto joka miellyttää muita, mutta ei itseä? tässäkin asiassa on tullut hauskoja kommenteja, osta saksasta käytetty saksalainen, pitää olla kommando pipo päässä että kehtaa ajaa, ei sillä minun vaunua vedetä. baskeri päähän ja tien päälle, iloisesti muille vilkuttaen vaikka katsovatkin vähän kieroon :)
Sanoit sen sitten ääneen, mikä minuakin on jo hetken huvittanut.... :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #589 : 23.06.2016 kello on 23:14 »
<
Otsikko oli : Minkä auton SINÄ ostaisit. Kaikkea hyvää otsikot lukien :D
Ei minkä auton HiTec ostaisi....

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:48
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #590 : 23.06.2016 kello on 23:21 »
niinhän se otsikossa lukee. osa kommentaista kuuluisi "mitä autoa minä en ostaisi" otsikon alle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #591 : 23.06.2016 kello on 23:31 »
niinhän se otsikossa lukee. osa kommentaista kuuluisi "mitä autoa minä en ostaisi" otsikon alle.
Tottakai, esim tuo mikä riittää HiTec:lle, ei riitä minulle, eikä kovin monelle muullekaan. Tuo "piikkilangankiristi n" hyytyisi vaikkapa Skopjesta Strugaan menevään mäkeen. Olis sitten minun vaunu tai hänen vaunu. Valitettavasti... Tietysti jokainen ostaa omaan käyttöönsä, tätä ei voi kuitenkaan yleistää mitenkään. Noin 7000 on tullut reissulla kilometrejä ja 1500 jäljellä. Loppumatka sujuisi ehkä HiTecin yhdistelmälläkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:48
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #592 : 24.06.2016 kello on 00:22 »
ei kauheasti häviä 2000 luvun alun mautoille tehoissa ja väännössä, kokonais painokin sama. tietenkin jos on tottunut isoon koneeseen ja sen tarjoamaan 400nm vääntöön asia on toinen. olisi hyvä miettiä sitä oman yhdistelmän teho/vääntö suhdetta kokonaispainoon nähden ja kertoa se myös. silloin saisi jotain vertailu pohjaa, eikä vaan sanoa "ei sillä minun vaunua vedetä". :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #593 : 24.06.2016 kello on 00:30 »
Persetti että mun käy kateeksi  kun mun kolme sylinterinen 800 kuutioinen motskari jossa on 100hv kuluttaa enempi bensaa maantieajossa kuin tuo :-[

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:26.04.2024 kello on 14:24
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #594 : 24.06.2016 kello on 00:35 »
Toki HiTec valitsee mieluisen ja mielestäni on hyvä kun poiketaan normeista. Itse en tuollaista haluaisi ja toin sen julki.
Kannattaisi kyllä koeajaa tuo ja koukullisena oma vaunu perässä. Jos senkin jälkeen tuntuu sopivalta niin hyvä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #595 : 24.06.2016 kello on 00:59 »
Se on hyvä, että ostoaikeissa olevaa veljeä varoitetaan, ettei suunnitelma mahdollisesti täytä odotuksia.

Hyviä kokemuksia itsellä teemalla Saksasta käytetty saksalainen. Tilastojen mukaan yksityistuonti vetää. Miksiköhän?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #596 : 24.06.2016 kello on 08:23 »
Ei minkä auton HiTec ostaisi....
Sanahan on vapaa joka ikisellä, mutta jos aktiivisia kirjoittajia ei topicissa ole kovin montaa niin aika automaattisestihan ko. aihe tällöin kiertyy aika pieneenkin piiriin :-\

Mutta siis jos meillä ei olisi esim. koiria ja pyörätuolia, olisi nuo omatkin ratkaisuni varmasti hieman toisenlaiset. Esim. Ford Kuga Titanium 2013> bensapadalla vaikuttaa aika muikealta keksinnöltä, Mazdan CX5 Touringista nyt puhumattakaan. Ja vetokykyäkin noissa on vaikka muille jakaa, ei sisätilat ahista ja Kugassa taitaa olla jopa nahkajakkaraakin tarjolla, 4WD nyt puhumattakaan. Ihan ehdottomasti harkinnan arvoisia vaihtoehtoja kelle tahansa vaunun vetäjälle Thumb

Vaan tuo pyörätuoli olisi tällöin laitettava konttiin lappeelleen, pystyyn kun se ei mahdu. Ja koirat, vaikka nuo 3x bichon melko pikkasia ovatkin, niin aika heikkoa sitä niidenkään on matkustella tuossa pyörätuolin pinnojen päällä, eikös. Eli sen tuolin tulee mahtua sinne konttiin pystyssä, mieluiten kontin sivuseinää vasten. Näin jää koirille se lopputila kontin lattiasta peuhattavakseen. Tokihan joku ottaa koiransa kabiiniinkin, mutta ei me, koiran paikka on kontissa ja se siitä 8)

No tästä kun lähdetään sitten perkaamaan noita automarkkinoita, niin aika kaposeksi menee. Pakua kun ei kuitenkaan haluta, sillä 5 istumapaikkaa halutaan säilyttää. Samaten bensamoottori on myös must, kukaan enää jaksa noiden FAP ja SCR kanssa pulata, meikäläiselläkin kun tuo työmatka on "valtaisat" 10km suuntaansa, niin jää nuo FAP-poltotkin jo hiukka hintsuiksi. Ja sitten kun laitetaan se auton hinta vs. varusteet myös tuohon harkintamyssyyn, niin vielä vaan kaposemmaksi käy ja näin lopulta tuohon Berlingoon siis päädyttiin. Ei, se ei ole mikään hyvä hinuri, mutta kun se papereiden mukaan siihen pystyy, vaununa tuo C'Go 495, niin se riittää meille 8)

Toki jos sitten katsellaan samalla rahalla käytettyjen markkinoita, hajoaa pakka uudelleen. Mutta kun nyt oli se uusi kiikarissa, noiden käytettyjen kanssa on tässä tullut pulattua jo ihan riittävästi. Ihan kuin tuon vaununkin kanssa, uusi on huoleton, helppo valinta niin ei tartte tuskailla otanko juuri tämän vaiko tuon yksilön, etsiä niitä vikoja ja korjauskohteita, usean vuoden takuusta nyt puhumattakaan Thumb

Se on hyvä, että ostoaikeissa olevaa veljeä varoitetaan, ettei suunnitelma mahdollisesti täytä odotuksia.
Kiitos ja kumarrus, mutta kun sitä täydellistä valintaa ei tässäkään kohtaa siis ole, vaan se lopputulos on aina joidenkin asioiden kompromissi. Nyt tinkastiin hieman veto-ominaisuuksista, mutta saatiin enemmän paljon muuta tarpeellista, sillä tuota vetokykyä meillä kuitenkin tarvitaan se max. 1kk vuodessa, niin sen nyt kestää vaikka millasella munamankelilla, jos sen 11kk vastaavasti nuo muut ominaisuudet, joihin nyt siis panostettiin enempi, ovat (lähes) jatkuvassa käytössä 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #597 : 24.06.2016 kello on 08:37 »
ei kauheasti häviä 2000 luvun alun mautoille tehoissa ja väännössä, kokonais painokin sama. tietenkin jos on tottunut isoon koneeseen ja sen tarjoamaan 400nm vääntöön asia on toinen. olisi hyvä miettiä sitä oman yhdistelmän teho/vääntö suhdetta kokonaispainoon nähden ja kertoa se myös. silloin saisi jotain vertailu pohjaa, eikä vaan sanoa "ei sillä minun vaunua vedetä". :)
220hv ja 470nm . vaunu on keskikokoinen polar ja matkoilla paljon mäkiä.
Näinollen MINÄ en ostaisi tuota veturikseni.
Ketjun keskustelija HiTec saa tietenkin sen ostaa. Sehän on hänen oma asiansa ja hän ostaa tarpeisiinsa. MINÄ vastasin omista tarpeistani.

Edit: VW Caddy Life voisi olla hänellekin yksi vaihtoehto, tarpeisiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #598 : 24.06.2016 kello on 09:00 »
Edit: VW Caddy Life voisi olla hänellekin yksi vaihtoehto, tarpeisiin.

Kyllä, jokainen hankkii ne omat vermeensä niihin omiin tarpeisiinsa. Onneksi meillä on siihen mahdollisuus, toisin kuin esim. wanhalla venäjällä kun vaihtoehdoista piti valita lähinnä se vähiten huono, jos nyt ylipäätään valitsemaan edes pääsi - mutta siltikään VAG ei ole meidän perheen valinta ikinä, sen verran hyvin on tuo firma sössinyt niin TSI, DSG kuin rehellisyytensäkin kanssa Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:08
  • viva la France
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #599 : 24.06.2016 kello on 09:08 »
Meikäläisen seuraava henkilöbiili on luokkaa C1 tai vastaava ja mitään eurooppalaista valmistajaa ei ole suljettu pois . ;)