rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton sinä ostaisit  (Luettu 199306 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #555 : 5.06.2016 kello on 12:32 »
Sieltä löytyy Hitec hyviä vetoautoja, joita tuotu isoja määriä. Taka-ja nelivetoisia Mersuja ja Bemareita esimerkiksi, ja kyllä moni VW konsernin tekelekin sopii vetohommiin. Kun on paljon tuotu niin on merkki siitä, että kannattaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #556 : 5.06.2016 kello on 12:56 »
Kun on paljon tuotu niin on merkki siitä, että kannattaa.

Jos on valmis menemään valtavirran mukana, niin sitä olisi meidänkin pihassa joku valkoinen Skodillakin raakku ollut jo aikapäiviä sitten, mutta kun se ei vaan ole se mun juttu, ei ole koskaan ollut ja tuskin tulee ikinä olemaankaan, juuri missään asiassa :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #557 : 5.06.2016 kello on 15:07 »
Minulla ei nyt varsinaisesti ole rajattu mitään merkkejä pois. Dacia ehkä tökkii kaikkein eniten. Lisäksi korealaiset eivät hotsita pätkääkään. Samaa hieman japanilaisissakin.
Opeli oli muutaman vuoden boikotissa edellisen huonon kokemuksen vuoksi mutta nyt on nöyrtyminen tapahtunut ja 1.7 pitäisi hakea pari uutta astraa. Toivotaan että toimii. Kolmisen vuotta pitäisi pystyä pitämään vaikka cayenneä lukuunottamatta mitään autoa en ole niin kauaa pitänyt.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #558 : 5.06.2016 kello on 18:03 »
Minulla ei nyt varsinaisesti ole rajattu mitään merkkejä pois. Dacia ehkä tökkii kaikkein eniten. Lisäksi korealaiset eivät hotsita pätkääkään. Samaa hieman japanilaisissakin.

Kovat on perustelut...   8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:02
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #559 : 5.06.2016 kello on 18:09 »
Kovat on perustelut...   8)

No harvemmin oikein mitään mielipiteitä perustellaan - ja toisaalta miksi pitäisikään, kysehän on melko puhtaasti makuasioista ja mieltymyksistä, joku vaan tykkää jostain ja toista taasen tuo ei voisi vähempää kiinnostaa 8)

Ja ihan omasta kokemuksesta menee aika perhanan vaikeaksi jos laittaa maku- ja järkiasiat samaan kuppiin, jonka jälkeen yittää tuosta vielä päästä johonkin lopputulokseenkin ilman suurempia pähkäilyjä. Ei vaan tuppaa ainakaan meikäläisellä kovin usein onnistumaan :-\

Ja tosiaan Daciassa itsellekin napsahtaa varsin pahasti jo niinkin yksinkertainen asia kuin oven sulkeminen. Se peltinen kajahdus on jostain 80-luvulta ja laittaa kyseisen auton tuolla makuasia-listalla sinne hyvin kauas häntäpäähän Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:24
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #560 : 5.06.2016 kello on 18:14 »
Kovat on perustelut...   8)

Ei tuon parempaa perustelua tarvitse.
Tunnetasolla auto usein ostetaan ja mielikuvien tietty. Dacia on jo sellainen että sen tv mainokset on luotaantyäntäviä

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:44
  • Kulkija
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #561 : 5.06.2016 kello on 18:27 »
Jos on valmis menemään valtavirran mukana, niin sitä olisi meidänkin pihassa joku valkoinen Skodillakin raakku ollut jo aikapäiviä sitten, mutta kun se ei vaan ole se mun juttu, ei ole koskaan ollut ja tuskin tulee ikinä olemaankaan, juuri missään asiassa :P

Neliveto-Octavia tai Superb ei ole raakkuja verrattuna moniin mainitsemiisi tekeleisiin, mutta tarkoitin kyllä ihan muita silti. Jotka on muutamia vuosia käytettyinä ihan täysiä pelejä, toisinkuin jotkut muut...  :o

Eihän se valtavirtaa ole hakea auto isommilta markkinoilta, mutta se on, jos pitää olla uusi vaikka budjetti ei riitä kuin käytettyyn. Mun ei riitä, siksi se kunnon käytetty.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #562 : 5.06.2016 kello on 18:45 »
Juuri Volvosta vaihdettiin iskarit ja kyselin huoltajalta millaisen auton sinä vaihtaisit.

Vastaus tuli heti, ei VAG vehkeitä.  Laatu heikentenyt ja varaosat kalliita. Pysy Volvossa.
« Viimeksi muokattu: 6.06.2016 kello on 16:19 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #563 : 5.06.2016 kello on 18:46 »
Ei tuon parempaa perustelua tarvitse.
Tunnetasolla auto usein ostetaan ja mielikuvien tietty. Dacia on jo sellainen että sen tv mainokset on luotaantyäntäviä
Juuri näin. Korealaisten, saati sitten japanilaisten kohdalla ei minulla ole rationaalisuudesta tietoakaan. Minulla autohankintoihin liittyy fiilistä vähintään yhtä paljon kuin järkeäkin. Miksi sitten Astrat ? Siksi, että rajasin käyttöedun maksimiksi 500€/kk ja siihen hintaan auto on ehdottomasti luokkansa ykkönen.
Jos vaihtoehtoina on esim. Toyota tai Alfa Romeo niin jälkimmäisen valitsen silmää räpäyttämättä  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #564 : 5.06.2016 kello on 19:53 »
^Samoilla linjoilla.

Oman -04 VAGgilaisen moottoriin vaihdettu viimeisen 80 000 km aikana lämpömittarin anturi ja nyt pitäisi nokkahihna vaihtaa (ei ole poikki). On se kyllä huono. Kun puhutaan että VAG laatu huonontunut, niin kyllä itse ymmärrän sillä tarkoitettavan reilusti alle 10-vuotiaita vuosimalleja. No, voihan se tietysti -03...-04:kin olla huonompi kuin 10 vuotta vanhempi. Pari -95:sta oli, joista toinen tosi hyvä ja toinen tosi huono. Tällä otannalla huono mennä sanomaan kovin yleispätevää tuomiota.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:37
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #565 : 5.06.2016 kello on 20:14 »
Mulla on skodasta vm.2003 kokemusta,ajoin töissä sellasella monen monta vuotta ja sen verran oli huono peli etten oktaviaa ole koskaan itselle harkinnut, toinen on dacian dusterit joita olen myös joutunut ajelemaan ja etenkin korjaamoilla käyttämään. Satuin vahingossa ostamaan civikin, nyt sillä on ajettu 60tkm,rekisterikilven polttimo kärähti joka onkin ainut mitä siihen on tarvinnut tehdä.. Kaikista dasiosta meni jo lamdaanturit 1500 km jälkeen vaihtoon ja sama korjaamo hulluttelu on jatkunut koko 3vuoden takuuajan.


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.02.2024 kello on 13:27
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #566 : 5.06.2016 kello on 20:22 »
Mulla on skodasta vm.2003 kokemusta,ajoin töissä sellasella monen monta vuotta ja sen verran oli huono peli etten oktaviaa ole koskaan itselle harkinnut, toinen on dacian dusterit joita olen myös joutunut ajelemaan ja etenkin korjaamoilla käyttämään. Satuin vahingossa ostamaan civikin, nyt sillä on ajettu 60tkm,rekisterikilven polttimo kärähti joka onkin ainut mitä siihen on tarvinnut tehdä.. Kaikista dasiosta meni jo lamdaanturit 1500 km jälkeen vaihtoon ja sama korjaamo hulluttelu on jatkunut koko 3vuoden takuuajan.


Sent from my iPad using Tapatalk

Itsellä Dacia Duster 2012, Itsellä ollut 2,5 v ja 60 000 km ajanut itse. Loistava peli.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:37
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #567 : 5.06.2016 kello on 20:27 »
Joo mut nää onkin 2013 mallisia,ekat vaihdelaatikot meni vaihtoon jo 45tkm kohdalla,


Sent from my iPad using Tapatalk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #568 : 5.06.2016 kello on 20:40 »
Joo mut nää onkin 2013 mallisia,ekat vaihdelaatikot meni vaihtoon jo 45tkm kohdalla,
Onkos nämä Dusterit olleet työautoja, tai työsuhdeautoja...?

Aika outoa sinänsä, kun Dacian omistajat on jossain kyselyissä todettu tyytyväisimmiksi merkkiinsä ja vieläpä merkkiuskollisimmik si.
Vai päteekö tässä se sanonta taas, että mihin nelivedolla ei pääse, niin työsuhdeautolla pääsee. Sen mukaan luulisi pääsevän tosi syvälle, jos on käytössä vielä nelivetoinen työsuhdeauto.

Niin ja mulla ei ole mitään Dusteria. On vain wanha Willys Jeeppi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:37
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #569 : 5.06.2016 kello on 21:22 »
Työautojan ne on,kovalla rääkillä toiset on,jollai vaan ajellaan matka-ajoa,siististi vaan asfaltti teitä. Tosiaan nää meitin vm. 13 olevat dasiat on ollu tosi vikaherkkiä, käytöstä riippumatta. Pikkusena esimerkkinä käy varmaankin pyöränlaakerit,
Laakerien vaihto hommelit alkaa jo vajaan 50tkm jälkeen, kestävin laakeri on kestänyt sen reilun 60 tkm. Tuo takuukorjaus vaan kestää niin pirun kauan,ensin käydään toteamassa vika, osat tilataan,pari viikkoa menee helposti,kun osa on tullut niin taas odotellaan vaihtoaikaa pari viikkoa. Eipä kummonen vika tartte olla kun kuukausi menee ja auto seisoo sen ajan korjaamon pihassa. Joten tuon varaosa saannin takiakaan en ostaisi dasiia,ei mulla ole varaa seisottaa autoa viikko tolkulla korjaamolla.


Sent from my iPad using Tapatalk