rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton sinä ostaisit  (Luettu 199304 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #330 : 16.04.2015 kello on 17:38 »
Itselläni ei tuosta 2.2 dieselin ongelmasta ole muuta tietoa kuin se minkä olen työkavereilta kuullut, eivät Toyota liikkeellä kuulemma kovin herkästi kerro edes auton omistajalle tarkemmin. Kaverin Avessa kävi niin että jäähdytysnesteen katoamisen myötä sanovat huollossa kannentiivisteen vuotavan jonka vaihto ei yleensä auta vaan joutuu vaihtamaan koko moottorin, näin on tehty jos moottorilla ajettu alle 200tkm ja ikää alle 7 vuotta.

Pitää selvitellä mitä sieltä menee. Kiikarissa on 2008 mallinen n. 150tkm ajettu, joten ihan omasta pussissa menee jos kohdalle osuu. Pitää poiketa jossain toyo huollossa kyselemässä tarkemmin ja samalla saan vertailevan tarjouksen huolloista. Mitä muuten Aven vastaavat huollot on maksaneet? Ei pitäisi suuremmin eroa noissa hinnoissa olla ave vs IS.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #331 : 16.04.2015 kello on 18:25 »
Ihan omasta kokemuksesta tiedän, kun on ollut tuollainen BMW. Minun ajoillani eka öljynvaihtohuolto sattuu tuonne 25tkm kohdalle. Vien huoltoon öljyt ja suodattimet mukanani. Ne plus työt tekee n. 170,-. Varsinainen huolto osuu n. 50tkm kohdalle. Sama juttu, öljyt, suodattimet + työt maksaa Lappeenrannassa (BMW merkkihuollossa) n. 330,-. Sitten vielä se viimeinen öljynvaihto. No, ok. yhteensä tulee 670,-.... 

Oliko sitten täysin tuulesta temmattua ja höpöjuttua, arvioikoot muut vai ylireagoitko jotenkin jostain syystä.
Ja Lexukseen menee se 2500 omilla öljyllä ja suodattimilla tehtynä? Yhtä vähillä töillä?


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #332 : 16.04.2015 kello on 18:29 »
Tämä paikallinen ei hyväksy omia öljyjä ja suodattimia, pitää kysellä muualta. Töitä kait paljon enemmän kun hintaakin oli enemmän. Ja tietty noita huoltokäyntejä enemmän mikä sekin lisää kuluja, sijaisauton ja muiden vastaavien muodossa.

Sen jotenkin voin kärsiä jos saan vaikka Imatran huollosta järkevämmän hinnan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #333 : 16.04.2015 kello on 18:41 »
Ihan omasta kokemuksesta tiedän, kun on ollut tuollainen BMW. Minun ajoillani eka öljynvaihtohuolto sattuu tuonne 25tkm kohdalle. Vien huoltoon öljyt ja suodattimet mukanani. Ne plus työt tekee n. 170,-. Varsinainen huolto osuu n. 50tkm kohdalle. Sama juttu, öljyt, suodattimet + työt maksaa Lappeenrannassa (BMW merkkihuollossa) n. 330,-. Sitten vielä se viimeinen öljynvaihto. No, ok. yhteensä tulee 670,-.... 

Oliko sitten täysin tuulesta temmattua ja höpöjuttua, arvioikoot muut vai ylireagoitko jotenkin jostain syystä.

Mikäli väität, että huoltojen kokonaishinta 3-sarjan BMW:lle merkkihuollettuna ohjelman mukaan on 670 euroa kolmelle vuodelle ja 90 000 km:lle, pidän sitä edelleen höpöhöpö-juttuna.
Onko suhtautumiseni ylireagointia jokainen päättäkööt itse.
Liitin edelle linkin BMW:n huoltohinnastoon, jossa pelkän öljynvaihtohuollon hinnat olivat mallista riippuen 266:sta 328:n euroon.
Varsinaisten huoltojen hinnat ovat  sattuneesta syystä saatavilla pyydettäessä. Varmaan niin halpoja.

Heh, heh, ai että ihan itse tuotuja öljyjä ja suodattimia. Kiva vertailla omenoita ja päärynöitä. Vielä toiset poistolaarissa?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #334 : 16.04.2015 kello on 18:49 »
Ihan sama. Vaikka bemarin päähuolto maksaisi tonnin, ei se muuta sitä että tuon Lexus mallin huollot on kalliita verrattuna kait mihin tahansa autoon tuossa kokoluokassa. Mahtaako sinulla olla toyota vai janoatko kostoa ilmastointikeskuste lusta jossa taisi...


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #335 : 16.04.2015 kello on 19:04 »
Kostoa? Siitä, että osaat lukea esitteitä ja esittää sen perusteella tietävää, vaikka ilmastoinneista?

Ei todellakaan.

Uskottele ihan rauhassa puoli-ilmaisista Bemu-huolloista.

Minä uskon mieluummin liikkeiden hinnastoja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #336 : 16.04.2015 kello on 19:37 »
Usko mitä haluat. Ilmastoinnistakin saat uskoa tietäväsi mitä haluat, ei minua hetkauta. Silloin vain oikaisin asian kun jollekin paasasit ettei hän tiedä mitään ilmastoinnista ja kerroit miten asia on, eikä se ollut edes sinnepäin... 
Esitteitäkin osaan lukea, kaikki ei pysty siihen. Ihan omin käsin olen ilmastointeja korjannut ja huoltanutkin omissa autoissani, silti en niistä paljoa tiedä. Ilmeisesti kuitenkin enemmän kuin joku toinen :)

Vaan, mahtaisiko sinulla olla jotain painavaa sanaa noihin kysymyksiin mitä olen esittänyt. Mieluusti kuuntelisin mitä jaettavaa sinulla on, oppia ottaisin jos sitä vain saan.

Tietty jos vielä haluat jatkaa jostain sivuseikasta jankuttamista niin avaa hiekkalaatikkoon keskustelu bemari vs lexus huoltohinnoista, jatketaan siellä...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #337 : 16.04.2015 kello on 21:18 »
Minun 3-sarjan bemarin viimeinen huolto maksoi vajaat 400eur, minkä teetin ja se oli 90tkm huolto. Sisälti öljynvaihdon ja PA-suodattimen vaihdon. Olisi pitänyt sisällään myös ilmanputsarin vaihdon, mutta sen olin juuri vaihtanut itse.
Eka hinta, mitä marmoritiskin mies tarjosi oli 486eur ja tähän sanoin suoraan että en maksa noin paljoa.

Naputteli hetken ja sitten hinta oli alle 400.

Moottorina oli N47d20

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #338 : 16.04.2015 kello on 21:28 »
Ihan sama. Vaikka bemarin päähuolto maksaisi tonnin, ei se muuta sitä että tuon Lexus mallin huollot on kalliita verrattuna kait mihin tahansa autoon tuossa kokoluokassa. Mahtaako sinulla olla toyota vai janoatko kostoa ilmastointikeskuste lusta jossa taisi...
Eikös Lexus ole sama kuin Toyota...Ainakin olen ollut siinä uskossa.

Joskus kauan sitten menin Toyotallani huoltoon Raisiossa. Siellä oli sellainen rahvaiden tiski, jossa otettiin auto vastaan. Vähän sivummalla oli sitten oikein pramea Lexuksen huolto, jossa oli oikein jalopuuta ja nahkapenkit. En mennyt huoltohallin puolelle, mutta samaan halliin ne Lexukset kuin myös Toyotatkin menivät. Liekö siellä ollut erikseen Lexus huoltajat valkoisine haalareineen ja hanskoineen.
Olisi kiva tietää, onko vastaavalla Toyotan huollolla sama hinta kuin Lexuksella. Mielikuvamarkkinoin ti on tärkeää ja siksi kai Lexus menee hyvin kaupaksi Jenkeissä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.12.2020 kello on 12:36
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #339 : 16.04.2015 kello on 23:27 »
jos lexusta harkitset niin tarkasta huoltohintojen lisäksi myös vakuutushinnat. Huoltohinnoissa en nyt kunnosspitoalan ihmisenä mainostaisi minkään muun merkin halpoja hintoja, mutta lexuksessa ne on kalliit. (vaikka perus ls tekniikka vastaa toyotaa ja samat asentajat ne huollot Suomessa tekee ellei vie niihin muutamaan Lexus huoltoon, kuten Kaivokselan Lexus huoltoon.)

Toyotan 2.2 l 177 hv dieselin suurin haaste lienee kannen hiushalkeamat jotka kasvavat ongelmaiseksi aina silloin tällöin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #340 : 17.04.2015 kello on 00:06 »
Voihan huoltohinnat. En oikein tajuu... enkä oo käyttäny autojani kertaakaan huollossa, paitsi ilmastoinnin osalta. 6 vuotta/115 tkm ollu toi vaimon Corolla pihassa ja huoltokulut on koko ajalta ehkä 400€, siis öljyt, suodattimet, nesteet, jakohihna/rullat/vesipumppu. "Huollon lisätöitä" eli varsinaisia remontteja/osan vaihtoa onkin sitten jo vähän enempi: kytkin, vauhtipyörä, startti, jarrulevyt/palat, akku, vetoakseli, ym. = reilun tonnin verran. Mut ei huono, kohta pyörähtää 500tkm mittariin. Kaikki pihassa taivasalla tehty.

Ja jos ei ite kerkee/osaa/viiti tehä niin eihän nykyään saa vaikuttaa tehdastakuuseenkaan vaikka huollot olisi tehty missä, kunhan on huolto-ohjelman mukaan tehty. Voi sen Lexuksenkin viedä Pärnäsen korjaamolle. Eihän noi tollaset öljynvaihtohuollot oo kun silmänlumetta/rahastusta, mihin se 400€ okein menee? Öljyt+suti 30€, ilmansuodatin 20€, raitisilmasuodatin 15€, katotaan rengaspaineet, rasvataan saranat ja katotaan et valot palaa. Kotipihassa tehtynä 65€, Luakkosella 400€.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:16
  • Autossa on pyörät
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #341 : 17.04.2015 kello on 08:07 »
Tässä olisi räyhäkkä menopeli. Taattua laatua.
http://www.tori.fi/vi/18473142.htm?ca=18&w=3&xtatc=INT-15000

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #342 : 17.04.2015 kello on 08:23 »
Tässä olisi räyhäkkä menopeli. Taattua laatua.
http://www.tori.fi/vi/18473142.htm?ca=18&w=3&xtatc=INT-15000
Kiinnostaa  :laugh: :laugh: Mutta paljonkohan on jarrullinen vetomassa max?  ;)
Moottoritilavuudess a riittää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #343 : 17.04.2015 kello on 08:31 »
Usko mitä haluat. Ilmastoinnistakin saat uskoa tietäväsi mitä haluat, ei minua hetkauta. Silloin vain oikaisin asian kun jollekin paasasit ettei hän tiedä mitään ilmastoinnista ja kerroit miten asia on, eikä se ollut edes sinnepäin... 
Esitteitäkin osaan lukea, kaikki ei pysty siihen. Ihan omin käsin olen ilmastointeja korjannut ja huoltanutkin omissa autoissani, silti en niistä paljoa tiedä. Ilmeisesti kuitenkin enemmän kuin joku toinen :)

Vaan, mahtaisiko sinulla olla jotain painavaa sanaa noihin kysymyksiin mitä olen esittänyt. Mieluusti kuuntelisin mitä jaettavaa sinulla on, oppia ottaisin jos sitä vain saan.

Tietty jos vielä haluat jatkaa jostain sivuseikasta jankuttamista niin avaa hiekkalaatikkoon keskustelu bemari vs lexus huoltohinnoista, jatketaan siellä...

Kukahan jankuttaa?  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #344 : 17.04.2015 kello on 19:49 »
Kiinnostaa  :laugh: :laugh: Mutta paljonkohan on jarrullinen vetomassa max?  ;)
Moottoritilavuudess a riittää.

Tuo on sen ajan 'auto', että saa vetää oman massan verran.  Vaan ojavalo puuttui...   :D