Sivuja:
Toiminto
  • #196 kirjoittanut kimi 30 Jan 2015
  • Transitin 2,4 koneen moniurahihna on 2,71m tai 2,87m. "Muutaman" mutkan kautta tuo kulkee
  • #197 kirjoittanut Karrppa 31 Jan 2015
  • Lainataanpas topiccia.

    Autokuumetta meinaa nostattaa, mutta sopivaa mallia ei ole vain löytynyt.

    Auto pitäisi olla neliveto, hyvällä maavaralla sekä diesel
    Varusteita pitäisi myös löytyä että ei heti kyllästyisi. Kohtuu kulutuksinen ja tavara tilaakin pitäisi löytyä.
    Maastureista nissan  pathfinder, landcruiser, pajero voisi olla sitä koko luokkaa mikä hakusessa. Nämä vaa  tuntuvat olemaan äänekkäitä meluiltaan ja melkosen kovissa hinnoissa paljon ajettuinakin..

    Vinkkejä vaihtoehtoihin hintaluokassa 10-20k€
  • #198 kirjoittanut Pefletti 750 31 Jan 2015
  • Tämmöstä Karrppalle suosittelisin lämmöllä !  Thumb
    http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6800876

    Mun mielestä kannattaa tutustuu, ennen mäkin vannoin et ei ikinä brittiläistä, mut nyt kun lantikalla ajellu niin kyl on mieli muuttunu!
  • #199 kirjoittanut seijantie 31 Jan 2015
  •  >:( kehotan tarkkailemaan noita Korealaisen mukamaastureita.Vuo denvaihteessa oli Delta-autossa agressiivinen kampanja jonka jäljiltä parin kk sisällä tulee myyntiin alle 100t ajettuja mukamaastureita alle puoleen uuden hinnasta ja vuosimallit -13 alaspäin.Tuollaista yli 200t ajettua ei kannata ostaa jos ei hintalapussa ole alle 10te.Jos sinulla on sellainen jolla itse olet ajanut tuollaisia km määriä löytyy syy miksi noin hyvä auto menee noilla km määrillä vaihtoon. :-X
  • #200 kirjoittanut tsahkali 31 Jan 2015
  • Vieläkö pösöissä menee laturinremmi monien mutkien kautta? kerran olen vaihtanut tienpäällä wnhemman pariskunnan autoon remmin, meni jonnin aikaa jotta hokasi miten ja mistä kiristys, ja mitä kaikkia se pyöritti

    Wanhempaan CRV:hen ei voi tien päällä edes vaihtaa hihnaa. Tai voi, kun purkaa tarpeeksi...   ;D
  • #201 kirjoittanut 560FMK 31 Jan 2015
  • Lainataanpas topiccia.

    Autokuumetta meinaa nostattaa, mutta sopivaa mallia ei ole vain löytynyt.

    Auto pitäisi olla neliveto, hyvällä maavaralla sekä diesel
    Varusteita pitäisi myös löytyä että ei heti kyllästyisi. Kohtuu kulutuksinen ja tavara tilaakin pitäisi löytyä.
    Maastureista nissan  pathfinder, landcruiser, pajero voisi olla sitä koko luokkaa mikä hakusessa. Nämä vaa  tuntuvat olemaan äänekkäitä meluiltaan ja melkosen kovissa hinnoissa paljon ajettuinakin..

    Vinkkejä vaihtoehtoihin hintaluokassa 10-20k€
    Oikea vastaus punattu. Thumb
  • #202 kirjoittanut aaoulusta 31 Jan 2015
  • Toyota on oikia auto joka paikkaan, muista on turha jorista. katoppa millä ympäri maailmaa ajellaan paitti kiinassa,intiassa, rasiliassa..nepalis saki ajetaan vuoren rinteitä Toyotalla
  • #203 kirjoittanut Vanikuski 31 Jan 2015
  • Lainataanpas topiccia.

    Autokuumetta meinaa nostattaa, mutta sopivaa mallia ei ole vain löytynyt.

    Auto pitäisi olla neliveto, hyvällä maavaralla sekä diesel
    Varusteita pitäisi myös löytyä että ei heti kyllästyisi. Kohtuu kulutuksinen ja tavara tilaakin pitäisi löytyä.
    Maastureista nissan  pathfinder, landcruiser, pajero voisi olla sitä koko luokkaa mikä hakusessa. Nämä vaa  tuntuvat olemaan äänekkäitä meluiltaan ja melkosen kovissa hinnoissa paljon ajettuinakin..

    Vinkkejä vaihtoehtoihin hintaluokassa 10-20k€


    Siitä Korean ihme  :)
    http://www.nettiauto.com/hyundai/terracan/6891774

    Omalla Tertulla ajanu kohta 3 vuotta ja oon ollu tyytyväinen korealaiseen :)
  • #204 kirjoittanut Alan 31 Jan 2015
  • Jos vastaisin pelkkään otsikon kysymykseen, niin minä ostaisin ja varmaan ostankin seuraavaksi nelivetohenkilöauto n. Mitä myöhemmin sen parempi.

    Subaru, VW vai Skoda, vai joku muu, sitä en vielä tiedä. Paljoa en vaadi, mutta tehoa pitää olla tarpeeksi ja ne varusteet, joihin olen tottunut. Vähempikin tila riittää kuin Touranissa on.

    Legacy farmari voisi olla optimi, mutta liekö aika vanha malli jo? VW-konsernin kone- ja laatikkokysymykset onkin jo käsitelty. :o

    Vissiin joku Mitsukin olisi, mutta niistä en mitään tiedä.
  • #205 kirjoittanut seijantie 01 Feb 2015
  • Tossa Teracan mallissa on muuten huonommat tehot paitsi vetokyky verrattuna Santa Feehen tai Kia Sorentoon.2.2l ,197hp,450nm.Kuskin penkki on kyseisissä malleissa -13 surkea siinä liukuu jatkuvasti sillätavalla että alaselän ja selkänojan välille jää tyhjää tilaa.
  • #206 kirjoittanut Aakku 01 Feb 2015
  • Jos vastaisin pelkkään otsikon kysymykseen, niin minä ostaisin ja varmaan ostankin seuraavaksi nelivetohenkilöauto n. Mitä myöhemmin sen parempi.
    Minäkin olen himoinnut nelivetoautoa, mutta en vain mitenkään ole keksinyt mihin sitä tarvitsisin.
    Ei normaalina talvena etelän ihminen mihinkään kiinni jää. Pitäiskö sitä varten hommata vaunu sitten.

    Ai niin onhan mulla neliveto Willys tallissa... Sillä ei vain viitsi nyt ajella, kun katto puuttuu.  :)
  • #207 kirjoittanut seppoko 01 Feb 2015

  • Ai niin onhan mulla neliveto Willys tallissa... Sillä ei vain viitsi nyt ajella, kun katto puuttuu.  :)

    Sehän on vaan pukeutumiskysymys?
  • #208 kirjoittanut Aakku 01 Feb 2015
  • Sehän on vaan pukeutumiskysymys?
    No enhän minä nyt itseäni ajatellut, vaan tuota Willystä. :)
  • #209 kirjoittanut 560FMK 01 Feb 2015
  • Minäkin olen himoinnut nelivetoautoa, mutta en vain mitenkään ole keksinyt mihin sitä tarvitsisin.
    Ei normaalina talvena etelän ihminen mihinkään kiinni jää. Pitäiskö sitä varten hommata vaunu sitten.
    Kiinni jäämisen ja ajamisen vakauden välillä on aika iso ero. Onhan se nyt vaan niin paljon mielekkäämpää etenemistä kun ei tarvii suditella valoissa ja muualla, ei tartte ujostella jyrkempiä mäkiä pienemmillä teillä eikä pelätä loskavalleja moottoritiellä ja parkkiruutuun pääsee varmasti ja sieltä pois vaikka olis aura käynyt välillä.

    Mutta jos mikään edellämainittu ei tunnu tärkeeltä niin sit etuveto on sulle oikee ratkaisu.
    Kesäkelissä henkilöautossa nelivedosta ei niin paljon hyötyä.
  • #210 kirjoittanut Aakku 01 Feb 2015
  • Kiinni jäämisen ja ajamisen vakauden välillä on aika iso ero. Onhan se nyt vaan niin paljon mielekkäämpää etenemistä kun ei tarvii suditella valoissa ja muualla, ei tartte ujostella jyrkempiä mäkiä pienemmillä teillä eikä pelätä loskavalleja moottoritiellä ja parkkiruutuun pääsee varmasti ja sieltä pois vaikka olis aura käynyt välillä.

    Mutta jos mikään edellämainittu ei tunnu tärkeeltä niin sit etuveto on sulle oikee ratkaisu.
    Kesäkelissä henkilöautossa nelivedosta ei niin paljon hyötyä.
    No tärkeitähän nuo on..
    Täällä etelässä en kyllä ole suditellut etuvetoisellakaan. Eikä sellaista mäkeäkään vielä ole tullut vastaan normi teillä.
    Tuosta loskavalleista sanoisin, että syytä olisi varoa nelivedollakin. Parkkiruutuongelma voisi tulla kysymykseen, mutta sellaista tilannetta ei ole kohdalleni osunut ainakaan 20 vuoteen.

    Kyllä neliveto silti kiva olisi, sitä en kiellä. En vain keksi syytä moisen hankkimiseen. Pitää siis vielä koittaa pohtia, jos jonkun välttämättömän syyn keksisi.  :)
    Tuo maavara olisi kyllä hyvä syy. Tällä hetkellä se korvautuu etuvetoisella pakulla, mutta ehkä joku etuvetoinen Citymaasturikin voisi olla passeli.
Sivuja:
Toiminto