rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Minkä auton sinä ostaisit  (Luettu 199302 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #180 : 30.01.2015 kello on 12:15 »
En osta vaikka en istukkaan Esson baareissa  :D Missä liene enään niitäkään legendaarisia baareja.
Luonne on sen verran kiivas ettei siihen vinoumia enään mahdu joten perus hyvään ja kestävään merkkiin
olen aina tyytynyt.Kuten tuo Mazda 5. Muuten Mazda 3 on menestynyt hyvin testeissä. Se voisi olla hyvä auto
aloittajalle mutta ei ole farkku. Ei kannata ottaa nokkiin jos merkistä puhutaan.Nehän on niitä subjektikokemuksia  Thumb

Minulla on ykköskopan C5 ja se on ollut ongelmaton auto. Oikeastaan varauduin ostettaessa jonkinlaiseen vikasumaan, mutta toimimatonta istuinlämmitintä lukuunottamatta kaikki on pelannut moitteettomasti. Harkitsin myös Passattia tai Avensista, mutta saman ikäinen ja samoilla kilometreillä varustettu olisi maksanut 2-3 kertaa enemmän. Ja todennäköisesti vikojakin olisi ollut enemmän. Ainakin ruostetta.

Yleensäkin vanhemman manuaalivaihteisen C5:n vikakohteet ovat helppoja ja halpoja korjata. Ja mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän niitä vikakohteita on. C5:llä ajetaan melko suuria kilometrimääriä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #181 : 30.01.2015 kello on 12:23 »
Minulla on ykköskopan C5 ja se on ollut ongelmaton auto. Oikeastaan varauduin ostettaessa jonkinlaiseen vikasumaan, mutta toimimatonta istuinlämmitintä lukuunottamatta kaikki on pelannut moitteettomasti. Harkitsin myös Passattia tai Avensista, mutta saman ikäinen ja samoilla kilometreillä varustettu olisi maksanut 2-3 kertaa enemmän. Ja todennäköisesti vikojakin olisi ollut enemmän. Ainakin ruostetta.

Yleensäkin vanhemman manuaalivaihteisen C5:n vikakohteet ovat helppoja ja halpoja korjata. Ja mitä karvalakimpi malli, sitä vähemmän niitä vikakohteita on. C5:llä ajetaan melko suuria kilometrimääriä.
Samaa mieltä kanssasi.Mitä enämmän härpäkkeitä niin sitä varmemmin korjaamolla valohoidossa. Kaverilla on C5 ja karvismalli, helppo korjata
mut yhtä imuilman koodia saatiin etsiä monta päivää. Tiivisteet irvisteli ja imi lisäilmaa.
Ihan kait tuo kyseinen C5 on toiminut. Tää ei kyllä palvele ketjun aloittajaa, joten mulla ei oo enempää
isosta kissasta kirjoitetavaa  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #182 : 30.01.2015 kello on 12:35 »
C5:llä ajetaan melko suuria kilometrimääriä.
No omassakin on jo 270tkm mittarissa, vaikka ei tuon wanhempi vielä olekaan (omia ajoja noista on vasta 20tkm) - eikä ole wanha taksi edes kyseessä :o

Mutta kyllä tuota PSA:ssa pysymistä kannattaa kysyjän ainakin harkita kun on kerran noin hyvät kokemusket jo pohjalla edellisestä Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #183 : 30.01.2015 kello on 17:32 »

Samaa mieltä kanssasi.Mitä enämmän härpäkkeitä niin sitä varmemmin korjaamolla valohoidossa.
Tuo kertoo juuri sen olennaisen mikä on ranskisten vaiva ollut. Laatu suunnittelussa ei riitä jotta saataisiin peruskomponenttien lisäksi varusteetkin toimiviksi vaan asioissa oikeistaak liikaa. Milloin liittimien tiivistyksissä, milloin missäkin.
Minä haluan että auto on mukava, siinä on ne varusteet mitkä tekee minun matkanteon mukavaksi. En haluaisi ostaa autoa mistä minun pitää ottaa joku karvalakkimalli siksi ettei varusteet toimi tai kuten yleensä, niitä varusteita ei yksinkertaisesti saa kun auton valmistaja suuntaa kapineensa kauppakassikäyttöön ilman ajamisen nautintoa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #184 : 30.01.2015 kello on 17:44 »
Tuo kertoo juuri sen olennaisen mikä on ranskisten vaiva ollut.
Hiukan minua kyllä tämä kommentti huvittaa...
Ei silti saa sitä olla mitä mieltä vaan. Mulla nyt on ollut ransakalaisia jo pitkään. Nytkin käyttöautoina kolme kappaletta.
Mitkäköhän sähkölaitteet niissä nyt sitten hajoaa. Minulla ilmeisesti sellaisia onnenkantamoisia, että vaan kestää.
Varusteitahan Citroënissa on runsaasti. Sehän on sen tavaramerkki. Monessa muussa ne on olleet tapana saada vain lisävarusteina, elikä lisää maksamalla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #185 : 30.01.2015 kello on 18:07 »
No juurihan sitikan omistajat itse kuorossa vakuutti että karvalakin kanssa tulee hyvin toimeen niin ei ole rikkoontuvia varusteita ;)

Ihan omaan ja kaverin ranskiskokemuksen perusteella tuo on tuttua, nyt vain oli sopiva hetki avautua kun sitä oikein tarjottimella tarjottiin. Voihan se toki olla että suurin osa tutkimuksista ja käyttäjäkokemuksist a on vääriä.

Mistä lienee moiset mielikuvat ihmisille edes tulleet kiusaamaan jälleenmyyntiarvoa ja jälleenmyyntiä ylipäänsä...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #186 : 30.01.2015 kello on 18:21 »
No juurihan sitikan omistajat itse kuorossa vakuutti että karvalakin kanssa tulee hyvin toimeen niin ei ole rikkoontuvia varusteita ;)

No ihan esimerkkinä vaikkapa sähköinen takaluukku, joka kuuluu C5 III Exclusiveen. Autossa pieni sähköhäikkä tai väärin ladattu akku ja sehän nakkaa itsensä eco-modeen. Tällöin se poistaa kaikki sähkölaitteetkin toiminnasta mitä vain mahdollista, jep, sähköinen takaluukku mukaanlukien :D Samaten sähköjakkara on Exclusiven vakiovaruste ja tuossa kun on vielä toiminto jossa se siirtää jakkaraa autom. ees-taas sen mukaan onko autossa sähköt vaiko eikö ihan vain sisään nousun helpottamiseksi. Tuossa on myös 2x muistipaikatkin ajatellen että autolla on useampi kuski. Kyllä, eco-modessa tämäkin varuste on poissa pelistä ja tietysti just silloin on jakkara "mamman jäljiltä" ratissa kiinni niin ryömi siinä sitten avainta virtalukkoon tähtäämään ja autoasi starttaamaan :D

Toki mukaviahan nuo ovat toimiessaan, sitä en kiistä, mutta kun jo ihan yksinkertainenkin sähkövika voi aiheuttaa todella laajan sähkölaitteiden täydellisen lamaantumisen s.e. niitäpä ei sitten käsinkään käytä, niin... :-X

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #187 : 30.01.2015 kello on 18:26 »
Kyse onkin siitä että tarvitseeko sitä sähköongelmaa pelätä vai ei. Jos asiat on hoidettu hyvin niin ei.

Juuri noin kaikki muutkin nykyaikaisella sähköjärjestelmällä varustetut autot on tehty, toiset vain speksaa alihankkijoiden listoista suojaukset, laakeroinnit yms paremmin kuin toiset.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.07.2018 kello on 09:39
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #188 : 30.01.2015 kello on 19:53 »
Ranskalaisissa se vaiva et kaikki tuntuu olevan suunniteltu punaviinipäissään ja tahallaan just erilailla kuin normaalisti. Eikä ajatella huollettavuutta autoa niputtaessa. Auton elinkaari ajatellaan myös ilmeisen lyhkäseksi, rämppääntyy niin tasaisesti ja suht nopsaan joka puolelta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:46
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #189 : 30.01.2015 kello on 20:00 »
Ranskalaisissa se vaiva et kaikki tuntuu olevan suunniteltu punaviinipäissään ja tahallaan just erilailla kuin normaalisti. Eikä ajatella huollettavuutta autoa niputtaessa. Auton elinkaari ajatellaan myös ilmeisen lyhkäseksi, rämppääntyy niin tasaisesti ja suht nopsaan joka puolelta.
Tuosta unohtui vain, että parhaat ranskalaiset saa grilliltä... :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #190 : 30.01.2015 kello on 20:06 »
Ranskalaisissa se vaiva et kaikki tuntuu olevan suunniteltu punaviinipäissään ja tahallaan just erilailla kuin normaalisti.

Mutta juuri tuo on se syy miksi ranskikset on niin kiehtovia. Pieni nyanssi tässä on C5 III ratin kiinteä keskiö. Ei sillä etteikö tuo normaalisti pyörivänäkin muka toimisi, mutta ihan mukava yksityiskohta kumminkin Thumb

Vastaavia nyansseja esim. C4 mittariston taustavalo, jossa hyödynnetään ulkona vallitsevaa valaistusta, tai 308 mittaristo jota katsellaan pienen ratin yli, tai 1007 sähköiset liukuovet, tai... Esimerkkejä siis riittää oikeastaan molemmilla PSA:n edustajilla, mutta ehkä muotoilullisesti Pökö on enempi perinteisen ja Citroen varsinkin DS-sarjallaan niitä erikoisuuksia tavoittelevien kohde 8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:59
  • Pahkakoski
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #191 : 30.01.2015 kello on 20:08 »
Tuosta unohtui vain, että parhaat ranskalaiset saa grilliltä... :)

Just näin, olen seurannut 4 eri C5:sta kaksi omaa, yksi tytöllä ja yksi meidän postin jakajalla. Kaikilla samoja erittäin kalliita ominaisuuksia. Itsellä ylöskirjattuna 1 A 4 sivu näitä, josta syystä en enää ikinä sekoa Ranskalaisiin muutoin kuin elintarvikkeina ja ensimmäisessä muodossa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #192 : 30.01.2015 kello on 20:17 »
Ranskalaisissa se vaiva et kaikki tuntuu olevan suunniteltu punaviinipäissään ja tahallaan just erilailla kuin normaalisti. Eikä ajatella huollettavuutta autoa niputtaessa. Auton elinkaari ajatellaan myös ilmeisen lyhkäseksi, rämppääntyy niin tasaisesti ja suht nopsaan joka puolelta.

En sanoisi noinkaan. Korikestävyys on huippua ja tekstiilit kestävät keskimäärin aikaa paremmin kuin saksalaisissa. Entinen Mersuni mätäni käsiin ja penkit olivat kuin raketti-iskun jäljiltä. Ja niitä sähkövikokojakin riitti.

Huollotkin on tehty usein helpoiksi. Ranskalaisilla on ollut esimerkiksi tapana, että tunkatessa nousee molemmat saman puolen renkaat kerralla ilmaan.

Omituisuuksia kieltämättä on, mutta ei niistä ole haittaa jos autonsa tuntee. Aloitteleva katsastusmieskin väitti viimeksi dynamometrilla, ettei C5:n käsijarru pidä yhtään. Pyysin ajamaan etupyörät rullille ja kokeilemaan uudestaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:48
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Minkä auton sinä ostaisit
« Vastaus #193 : 30.01.2015 kello on 21:15 »
Aloitteleva katsastusmieskin väitti viimeksi dynamometrilla, ettei C5:n käsijarru pidä yhtään. Pyysin ajamaan etupyörät rullille ja kokeilemaan uudestaan.
No jopas sattui :laugh: Thumb

  • Vieras
  • Vs: Minkä auton sinä ostaisit
    « Vastaus #194 : 30.01.2015 kello on 21:22 »
    Vieläkö pösöissä menee laturinremmi monien mutkien kautta? kerran olen vaihtanut tienpäällä wnhemman pariskunnan autoon remmin, meni jonnin aikaa jotta hokasi miten ja mistä kiristys, ja mitä kaikkia se pyöritti