Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Integroidun auton lämpöeristys ja kuskin oven merkitys
Alan:
No nyt on eristyskeskustelu erikseen, jatkakeepa tässä. Ja teipeistä omassa ketjussa, jos on tarpeen.
rantaesa:
Joo näillä mennään. Mietin tuossa tuota ikkunoiden eristystä ja kerrankin lamppu syttyi , siihenhän voi asentaa muotoon leikatun 50mm paksun solukumin , tulee varmasti tiivis kun leikkaa sen vähän isommaksi kuin aukko on ja vesihöyrytkin se pitää pois lasista. Kesäksi sen nyppäsee kätevästi pois. Nyt eikun paikalliseen etolaan hyllyjä tonkimaan.
"Masi":
En tiedä missä hymerin lämmitin sijaitsee ja onko se kaksoispohjallinen. Jos on tuo mainio tila noille tekniikoille, niin sitä kautta kun vetää yhden lämpöputken sinne ovimonttuun niin tilanne korjautuu jo paljon.
Ja takatalliin voi kanssa vetää yhden 40 mm putken kiertämään vuoteen reunoja ja tekee siihen reikiä säännöllisin välein
Yleensä trumassa on muutenkin liian vähän putkia ja suuttimia käytössä ja putkiston patopaine vie osan tehosta pois.
Omassani olen vetänyt auton lämmityskanavaan yhden putken eikä lasi huuru tai hikoile pahemmin.
Alun perin oli jo molempien etupenkkien viereen tuotu noin 40 mm putket eli sitä ei tarvinnut tehdä.
Se tietysti auttaisi tilannetta paljon että edes puhallin pyörisi lämmittimessä pienimmällä nopeudella.
Olisin kiinnostunut siitä jos se onnistuu.
rantaesa:
Mulla tuo hymeri ei ole kaksoispohjalla ja siihen ei tule eteen kuin yksi ilmasuutin kuskin penkin viereen ovimonttuun . lman sitä oven kohta olis tosi viileä. Olen kyllä miettinyt tuota putkien lisäämistä molempiin päihin , taakse tavaratilaan se on helppo juttu mutta eteen hankala ja mihinkään sitä ei saa piilotettua. Pitäis vetää se alakautta pohjan läpi niinkuin oli entisessä autossa.
Muumuupapa:
--- Lainaus käyttäjältä: Jari Tervo - 16.01.2015 kello on 20:31 ---
1. Mitä olet mieltä kuljettajan ovesta ?
2. Käytätkö sitä ?
3. Pärjäisitkö ilman kuljettajan ovea ?
--- Lainaus päättyy ---
1. Erittäin tarpeellinen
2. Aina kun olen kuljettaja. Tai no..ehkä noin 90% poistumisista ja sisääntuloista tapahtuu kuljettajan ovesta.
3. Varmaan pärjäisin, mutta pärjäisin myös ilman lämmityslaitetta, ilman ajovaloja, ilman vasenta kättä...
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta