Kirjoittaja
Aihe: Aggregaattien vertailua 2015 (Luettu 211453 kertaa)
« Vastaus #211 : 4.12.2015 kello on 20:43 »
minä kattelisin tommoseen hommaan luokaa nelänkymmenen amppeerin trukkilaturin, joka osaa ihan oikeesti pistää akkuihin virtaaa lyhyellä ajalla, ja silloinhan ei puhuta 14.5 voltin lataus jännitteestä va työnnetään luokkaa 16 volttia kunnes akun lämpö nouse lähelle 40 astetta ja sitt puotetaan jännitettä jott akun lämpö ei nouse yli 40 asteen kunnes akku noin täys ja siirtuyy normilataukseen ja aikanaan ylläpitoon..
« Vastaus #212 : 4.12.2015 kello on 21:03 »
Minun lataus-systeemi on kehittynyt kokemusten kautta tämän näköiseksi, olen nyt suht tyytyväinen.
« Vastaus #213 : 4.12.2015 kello on 21:44 »
Minun lataus-systeemi on kehittynyt kokemusten kautta tämän näköiseksi, olen nyt suht tyytyväinen.
hienon näkönen systeemi va yhtä en ymmärrä.. Miksi toi valintakytkin? mulla kait kaikki toimii automaattisesti...
« Vastaus #214 : 4.12.2015 kello on 21:59 »
Yksi syy valintakytkimelle on, kun aurinkopaneleissa ei ole diodia (säätimessä on kyllä), niin auton käydessä 24v pääsisi turhaan panelille, (en halua turhia diodeja väliin syömään tehoja). Toinen syy virtamittaus shuntit, jotka on maan puolella, jolloin kuormalla, akuilla ja aurinkopaneleilla on oma maa, joten valintakytkin vaihtaa myös maan, silloin ei kaikille tarvi omaa virtamittaria. Tietenkin releiillä olisi voinut tehdä automaattisenkin, mutta tulin siihen tulokseen, että selkein ja varmin minun tapauksessa on valintakytkin. Tässä systeemissä siis kaikki lataaminen tapahtuu aurinkopaneelisääti men kautta, auton laturista tuleva, verkosta tuleva syötetään 40a aurinkopanelisäätim een.
« Vastaus #215 : 4.12.2015 kello on 22:06 »
Yksi syy valintakytkimelle on, kun aurinkopaneleissa ei ole diodia (säätimessä on kyllä), niin auton käydessä 24v pääsisi turhaan panelille, (en halua turhia diodeja väliin syömään tehoja). Toinen syy virtamittaus shuntit, jotka on maan puolella, jolloin kuormalla, akuilla ja aurinkopaneleilla on oma maa, joten valintakytkin vaihtaa myös maan, silloin ei kaikille tarvi omaa virtamittaria. Tietenkin releiillä olisi voinut tehdä automaattisenkin, mutta tulin siihen tulokseen, että selkein ja varmin minun tapauksessa on valintakytkin.
Hyvä selitys  Va ei uponnut  jokainen tekee mielestään parhaat ratkaut ja jos homma toimiinin silloinseonoikea  ps:mullaki kaikille oma virtamittaus maa puolella ja kunnon säädinni ei tartte huolehtia "taka"virroista;D
« Vastaus #216 : 4.12.2015 kello on 22:08 »
On minullakin kunnon säädin, jossa ei tarvi huolehtia takavirroista. Minulla on edelleen toiminnassa myös auton alkuperäinen 15a laturi joka voi olla koko ajan päällä ja on automaattinen, mutta kun haluan järeämpiä virtoja, niin käytän tätä systeemiä. Valintakytkin siis valitsee, mistä lähteestä virta tulee aurinkopaneelisääti meen.
« Viimeksi muokattu: 4.12.2015 kello on 22:21 »
« Vastaus #217 : 4.12.2015 kello on 22:22 »
Sulla alkaa olla sähköt kun 200 000€ ylös päin alkavassa vekottimissa. 
« Vastaus #218 : 5.12.2015 kello on 01:55 »
Ostin Kiporin IG2600H gaattorin Kärkkäiseltä ja se toimi tasan 3 kertaa ja kaikkien noiden kertojen välissä se kävi takuuhuollossa. Eli en todellakaan suosittele Kiporia. Sain onneksi myytyä. Honda tai Yammu, muut saa minusta olla kauppojen hyllyillä
Täytyy kyllä sanoa että on huono tuuri jos noin on,mikä siinä oli vikana. Varmaan selvisi kun kerran kolmesti takuuseen huollatit. Melkoiset on vaihtelut kun minulla lähtee kerralla käyntiin ja on huutanut niin omalla kuin naapurin pihalla vuorokausia yhteen menoon. Lienee sitten kerrankin sattunut se tiistai versio minulle : )
« Vastaus #219 : 5.12.2015 kello on 10:59 »
Mulla on kipor 1kw malli ja sitä on turha yrittääkkään käyntiin saaha ilman starttispraytä, paitsi helteellä. kastelee vaan tulpan ja sit ei lähe tuolla suihkeellakaan.
« Vastaus #220 : 5.12.2015 kello on 11:07 »
Minulla on 3kw:n halpa-aggrekaatti ja oli vaikea saada käyntiin, mutta kun pistin umpeen ryyppyläpän kaksi reikää, niin nyt lähtee viimeistään toisella nykäsyllä pitkänkin tauon jälkeen. Nykyään kun miehillä ei enää ole ruista ranteessa niin kuin ennen, niin käynnistyslaitteen narupyörän halkaisija tehdään niin suureksi, että olisi kevyt nykäistä, mutta siitä seuraa, etti koneeseen tule tarpeeksi kierroksia vedettäessä, eikä kaasariin tule tarpeeksi imua, että saisi polttoainetta.
« Vastaus #221 : 5.12.2015 kello on 11:58 »
Nykyään kun miehillä ei enää ole ruista ranteessa niin kuin ennen, niin käynnistyslaitteen narupyörän halkaisija tehdään niin suureksi, että olisi kevyt nykäistä, mutta siitä seuraa, etti koneeseen tule tarpeeksi kierroksia vedettäessä, eikä kaasariin tule tarpeeksi imua, että saisi polttoainetta.
Riippuupi varmaan moottorista? Tuossa on lumilingossa Loncin:in moottori ja sitä ei tarvi edes nykästä, kunhan kävelee naru kädessä poispäin.... Kummia nuo kiinalaiset! 
« Vastaus #222 : 5.12.2015 kello on 18:39 »
Riippuupi varmaan moottorista? Tuossa on lumilingossa Loncin:in moottori ja sitä ei tarvi edes nykästä, kunhan kävelee naru kädessä poispäin....
Kummia nuo kiinalaiset! 
Taitaa olla japseihin verrattuna kinkin kopioissa laajemmat laatutoleranssit 
« Vastaus #223 : 5.12.2015 kello on 20:14 »
yksi vaihtoehto akkujen lataukseen on 12v kaasukäyttönen keneraattori.automa atti käynistyksellä.on sähköä aina saatavilla.
« Vastaus #224 : 6.12.2015 kello on 09:12 »
Minun 3kw kiina-aggrekaatissa oli japanilainen kaasari, tai sitten siihen oli kopioitunut se Made in Japan tekstikin:)
|