Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Nettikaravaanista poimittua (m-autot)

<< < (167/1157) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 30.04.2016     kello on 08:46 ---Minä kun aloitin tämän harrastuksen vasta -70 luvulla. Joten kolmas auto vasta menossa. Joten en voi silleen ketään neuvoa, kuin että matkailuauton oltava tilava ja hyvin varusteltu. Nuita uudempiä autoja en voi muuten arvostella, kuin ihmetellä.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Mitä te vanhukset teette sillä tilalla ja mikä on hyvä varustus. Meille vaatimattomasti varusteltu 7m toimii ihan hyvin meidän kahden käyttöön.

Alan:
Toiset kehuvat sitä, mitä itsellä on. Minä arvostan monipuolista näkemystä ja kykyä tarkastella auton vaatimuksia hiukan laajemmasta näkökulmasta.

Omassa olisi parantamista, vaan en katso vaihtoa taloudellisesti järkeväksi ennenkuin tarpeet muuttuvat. Etenkin kun täydellistä autoa omiin tarpeisiini ei ole olemassakaan.

Onhan tilaa hyvä olla olemassa, jos auton koolla ja painolla ei ole väliä ja elämä on auton sisällä. Ilman muuta voisi omassa olla isompi tavaratila, mutta sopivakin riittää.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.04.2016     kello on 11:57 ---Leveys ei vaikuta ketteryyteen.
Sivuoven kulkuleveys on harvoin kokonaan käytössä, toki, jos haluaa tuulettaa, reikä voi olla isompi, jos siinä oven edessä ei ole korkeaa kaappia.
Jos tarvitset pakettiauton, osta pakettiauto..
Hyvä kori ei vuoda, eikä ruostu.
Muovia on joka auton keulassa liian kanssa, eikä koko perän tarvi olla muovia.
Saattaa.
Kuten yllä.
Ei ja ei.
Mielikuvilla on suuri vaikutus.

Kahdessa suhteessa peltikoppainen on parempi: Niissä on pitempi akseliväli suhteessa korin pituuteen ja vetokoukku on halvempi. Ensin mainittu sitten huonontaa sitä 'ketteryyttä'.

--- Lainaus päättyy ---
Tuliko tästä maaottelu.... :)

En minä sitä tarkoita, etteikö aito matkailuauto olisi hyvä ja parempikin.
Kerroin lähinnä retkuiluauton plussista, ettei ihan mielikuvien varassa siinäkään mennä.
Mulla on kyllä paku erikseen, jolla suuremmat rahdit kulkee..
Onko 6m matkailuautossa tosiaan lyhyempi akseliväli, kuin 6m peltikuorisessa?
Leveydestä sanoisin, että totta kai se vaikuttaa ketteryyteen. Sen huomaa, kun ajelee kapeilla kujilla.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.04.2016     kello on 13:17 ---Tuliko tästä maaottelu.... :)

--- Lainaus päättyy ---

En usko, ainakaan meidän kesken.  :D

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 30.04.2016     kello on 13:17 ---En minä sitä tarkoita, etteikö aito matkailuauto olisi hyvä ja parempikin.
Kerroin lähinnä retkuiluauton plussista, ettei ihan mielikuvien varassa siinäkään mennä.
Onko 6m matkailuautossa tosiaan lyhyempi akseliväli, kuin 6m peltikuorisessa?
Leveydestä sanoisin, että totta kai se vaikuttaa ketteryyteen. Sen huomaa, kun ajelee kapeilla kujilla.

--- Lainaus päättyy ---

Minusta ne kaikki asiat eivät olleet plussia, kuten jo väitin.  Katselin itsekin joskus moista ja tulin siihen tulokseen, että ei.
Ja kyllä se akseliväli on pääsääntöisesti pienempi ja pituus on saatu rungon jatkolla.
Kävin oikein mittaamassa.  Koppi tulee puolelleen 8cm ohjaamoa leveämmälle, eli jos vilkut ja sisään käännetyt peilit sopii, sopii koppikin. Kerran olen ajanut turhan kapealle. Siinäkään ei ongelmana ollut leveys, vaan 90asteen mutka, jossa piti peruuttaa, jotta auto sopi.

FASTDOHC:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 30.04.2016     kello on 12:16 ---Mitä te vanhukset teette sillä tilalla ja mikä on hyvä varustus. Meille vaatimattomasti varusteltu 7m toimii ihan hyvin meidän kahden käyttöön.

--- Lainaus päättyy ---

Meillä on 6m ja vaatimattomat varusteet meilläkin, itse tosin lisäylly aina tarpeen mukaan ja toimii meillä hyvin neljän ihmisen käyttöön.

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 30.04.2016     kello on 12:52 ---Toiset kehuvat sitä, mitä itsellä on. Minä arvostan monipuolista näkemystä ja kykyä tarkastella auton vaatimuksia hiukan laajemmasta näkökulmasta.

Omassa olisi parantamista, vaan en katso vaihtoa taloudellisesti järkeväksi ennenkuin tarpeet muuttuvat. Etenkin kun täydellistä autoa omiin tarpeisiini ei ole olemassakaan.

Onhan tilaa hyvä olla olemassa, jos auton koolla ja painolla ei ole väliä ja elämä on auton sisällä. Ilman muuta voisi omassa olla isompi tavaratila, mutta sopivakin riittää.

--- Lainaus päättyy ---

Juuri näin  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View