Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Bensan hintaromahduksen seuraus

<< < (4/7) > >>

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 22.12.2014     kello on 15:56 ---Diesel on immuunimpi erilaisille käyttöolosuhteille, painaa paksussa lumessa tai täydellä lastilla menox ilman että kulutus pomppaa pilviin..

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä noin on kulutuksen suhteen mutta pakkasen suhteen on taas toisin.. sitten kun tulee ne kunnon pakkaset, siis ne pakkaset joita on täällä itä-Suomessa ja pohjois-Suomessa viikkotolkulla niin dieselautoilijat ovat niitä jotka toivovat ilmojen lauhtumista enempi kuin bensa-autoilijat.

Esim. 2005 mulla oli bensa-Astra ja siskolla diesel Astra, molemmat tammikuussa 2005 ostettuja, helmikuussa tuli sitten ne ennätyspakkaset tänne savoon, oli viikon todella kylmää ja ennätys oli -37 astetta, siskon autossa lumi ei sulannut edes lattiamatoilta kun samaan aikaan mun bensa-Astrassa oli sentään suhteellisen lämmintä, ei mitään huippulämmintä mutta sentään ajamisesta pystyi lämmön puolesta nauttimaan.

blue:
Meillä vaihtui auto viime keväänä dieseliin.

Edellinen oli Opel Zafira 2.0 Turbo jonka keskikulutus oli 10.6l/100 km ja CO 2 päästöt 250g, eli vero vähän alle 300 e vuosi.
Nykyinen on Renault Grand  Scenic 1.9 dci,jonka keskikulutus 6,8l/100 km ja CO 2 päästöt 149g eli verot (auto+diesel) n.600e vuosi

Ei vaadi kummosta laskupäätä että kummalla kannattaa ajella, kilsoja tulee n.18000 vuoteen ;)

Oulaa:

Tuollainen me kohta laitetaan

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 22.12.2014     kello on 16:10 ---Esim. 2005 mulla oli bensa-Astra ja siskolla diesel Astra, molemmat tammikuussa 2005 ostettuja, helmikuussa tuli sitten ne ennätyspakkaset tänne savoon, oli viikon todella kylmää ja ennätys oli -37 astetta, siskon autossa lumi ei sulannut edes lattiamatoilta kun samaan aikaan mun bensa-Astrassa oli sentään suhteellisen lämmintä, ei mitään huippulämmintä mutta sentään ajamisesta pystyi lämmön puolesta nauttimaan.

--- Lainaus päättyy ---
Johtuiko se bensakoneen tuottamasta hukkalämmöstä...?
Eikös useimmissa dieseleissä lienee Webasto, jonka voi napsauttaa päälle sydäntalvella.

VAT 69:
  Elekee hättäilkö sen auton vaihon perusteista. Vuuen, kahen päästä kun venättä ja purejenkkilandia saavat lompsansa
  kuntoon ja alkaa nostamaan niitä raakaöljy kirnujansa kuiville, niin emme tiiä paljonko meillä polttoaineet maksaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View