rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: matkailuauto lisätilaksi mökille  (Luettu 25740 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:59
  • Lempäälä
Vs: matkailuauto lisätilaksi mökille
« Vastaus #30 : 11.12.2014 kello on 21:23 »
http://www.nettikaravaani.com/rapid-home/select-61/1410552

Siitä mökki joka tarvittaessa liikkuukin ja on tilaa  ei tarvi rakennuslupia Thumb Thumb
  Et katsonu hintalappua?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
« Vastaus #31 : 12.12.2014 kello on 00:02 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
« Vastaus #32 : 12.12.2014 kello on 07:42 »
Rakennuslupa vähintään 300 € ja jos teke vain rakennusilmoituksen (pienet rakennelmat) niin maksoi 150 €. En tiedä miksi, kun kukaan ei käy paikalla edes katsomassa Thumbd Ei alkuun eikä myöhemmin.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #33 : 12.12.2014 kello on 07:54 »
Rakennuslupa vähintään 300 € ja jos teke vain rakennusilmoituksen (pienet rakennelmat) niin maksoi 150 €. En tiedä miksi, kun kukaan ei käy paikalla edes katsomassa Thumbd Ei alkuun eikä myöhemmin.

Voi tokkiinsa olis käyny kuule...täällä.Meil lä ukkoin pykäs kahes päiväs varaston ((anopin yksiön :laugh: ))  Lupa 1000,-  olisi ollut alkukatselmus +2 kattelmusta siin välissä ja loppukatselmus  ja 3-4 virkamiestä paikalla... >:D >:D ei PRKL  se varastonkaan materiaalit maksaneet noin sikana.
Ukkoin tappeli asian kanssa ja saatin lupa n.400,-   Ryöstöä yrittivät..kyllä näille herroille raha kelpaa,,jos sitä jaetaan..eikä ollut edes rakennusalan koulutusta "tarkastajalla" mikä lie pelle...Noo Vihannissa idiootteja virkamiehiä riittää  ja Raahessa...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #34 : 12.12.2014 kello on 08:43 »
Rakennustarkastaja soitti aikoinaan minulle, pyysi mökkitontille, että hän laittaa tolpat mihin mökki tulee. Sanoin hänelle, että ei siellä minua tarvitse, kun mökkiä on rakennettu jo hyvän matkaa. Ei näkynyt tolppia, mutta lasku kyllä tuli.  ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #35 : 12.12.2014 kello on 08:52 »
Rakennustarkastaja soitti aikoinaan minulle, pyysi mökkitontille, että hän laittaa tolpat mihin mökki tulee. Sanoin hänelle, että ei siellä minua tarvitse, kun mökkiä on rakennettu jo hyvän matkaa. Ei näkynyt tolppia, mutta lasku kyllä tuli.  ;D

""Ammattimies""

Meillä mökillä kävi kyllä tarkastaja..(( mökki eri kunnassa )) on ihan alansa ammattimies ja kaikki luvat onnistui sukkelaan,, vajaa tunteroinen siinä tontilla seisoskeltiin Thumb Lopputarkastus..ain iin ja se välitarkastus viel edessä..joskos ens kesänä sitte ;D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
« Vastaus #36 : 12.12.2014 kello on 09:05 »
Onneksi täällä syrjässä eli Oulaisissa asiat hoituu  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #37 : 12.12.2014 kello on 09:09 »
Onneksi täällä syrjässä eli Oulaisissa asiat hoituu  ::)

Totta ja kun oli mahdollista siirtää lääkäripalvelut Oulaisiin niin paperit lähti saman tien matkaan..On vaan huonontunu noi lääkärit tuolla sairaalassa,,liekkö Raahesta hommanneet tohtoreita :laugh:

Meillä mökki on haapavedellä  tai siis tontti  ..ei oo mökki vielä valmis :)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:45
« Vastaus #38 : 12.12.2014 kello on 09:09 »
Mun saunan paikankin kävi joku maamittari katsomassa vasta lopputarkastuksen jälkeen...
Kurvasi saunalle, mutta ei noussut autosta vaan jatkoi saman tien. Lasku tuli perässä. Itse olin toki tehnyt omat mittaukseni ja toimittanut karttapiirrokset sinne kunnan pohjattomaan kassaan.
Tuo vastaava työnjohtaja vasta vitsi oli. Kysyin, jotta miten sää valvot sen saunan rakentamista, kun se tehdään Pohjanmaalla. Ei oikein osannut sanoa. Laskun kyllä osas kirjoittaa.
Rakennustarkastajan loppukatselmuskin oli aika koomillinen. Valmis tehdastekoinen löylyvalmis sauna. Mitenkähän siitäkin olis voinut tehdä huomautuksen. Tehdas tekee vastaavia 800 kpl. vuodessa. Sitten joku pilkunnussija olisi löytänyt siitä jotain vikaa. Totesi vain, jotta hormi oli tyyppihyväksytty. Kylläpä olivatkin tehtaalla osanneet. Lopulta tarkastaja sai neronleimauksen. Mietti josko kiinteät tikkaat olisi pakolliset mun 8 neliön saunaan, jossa käsi ulottuu räystäälle. En tiedä olisiko itkenyt vai nauranut.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #39 : 12.12.2014 kello on 09:14 »
Mun saunan paikankin kävi joku maamittari katsomassa vasta lopputarkastuksen jälkeen...
Kurvasi saunalle, mutta ei noussut autosta vaan jatkoi saman tien. Lasku tuli perässä. Itse olin toki tehnyt omat mittaukseni ja toimittanut karttapiirrokset sinne kunnan pohjattomaan kassaan.
Tuo vastaava työnjohtaja vasta vitsi oli. Kysyin, jotta miten sää valvot sen saunan rakentamista, kun se tehdään Pohjanmaalla. Ei oikein osannut sanoa. Laskun kyllä osas kirjoittaa.
Rakennustarkastajan loppukatselmuskin oli aika koomillinen. Valmis tehdastekoinen löylyvalmis sauna. Mitenkähän siitäkin olis voinut tehdä huomautuksen. Tehdas tekee vastaavia 800 kpl. vuodessa. Sitten joku pilkunnussija olisi löytänyt siitä jotain vikaa. Totesi vain, jotta hormi oli tyyppihyväksytty. Kylläpä olivatkin tehtaalla osanneet. Lopulta tarkastaja sai neronleimauksen. Mietti josko kiinteät tikkaat olisi pakolliset mun 8 neliön saunaan, jossa käsi ulottuu räystäälle. En tiedä olisiko itkenyt vai nauranut.

Kyllä on taas tehty varsin simppelistä asiasta  varsin hankalaa..   Vaan jonkun on aina saatava päteä,,tai kun oma elämä on p...aa  nii kostetaanpa muille >:(

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #40 : 12.12.2014 kello on 09:20 »
Mun yhellä tuttavalla on hauska sauna...
Hällä on rantasauna lautan päällä rannassa. Kesällä voi lipua vettä pitkin, tai pitää sitä rantasaunana.
Mitään rakennuslupaa ei tarvita, kun se on yksityiskäytössä. Vain, jos sitä vuokrattaisiin, niin tarvitaan luvat.

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #41 : 12.12.2014 kello on 09:23 »
Mun yhellä tuttavalla on hauska sauna...
Hällä on rantasauna lautan päällä rannassa. Kesällä voi lipua vettä pitkin, tai pitää sitä rantasaunana.
Mitään rakennuslupaa ei tarvita, kun se on yksityiskäytössä. Vain, jos sitä vuokrattaisiin, niin tarvitaan luvat.

Moisia olen nähnyt,,oikein hauskoja,,ittellä vaan se vesistö on liian kaukana :laugh:

• Vieras
  • Vs: matkailuauto lisätilaksi mökille
    « Vastaus #42 : 12.12.2014 kello on 09:29 »
    Kyllä on taas tehty varsin simppelistä asiasta  varsin hankalaa..   Vaan jonkun on aina saatava päteä,,tai kun oma elämä on p...aa  nii kostetaanpa muille >:(

????  Kyseessähän on virkamies jonka nimenomaisena tehtävänä on valvoa että annettuja lakeja, määräyksiä ja ohjeita noudatetaan. He tekevät työtään. Jos jotain haluaa syyttää, pitäisi syyttää politiikkoja ja muita päättäjiä, hehän nämä lait, määräykset ja ohjeistukset laativat.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #43 : 12.12.2014 kello on 09:34 »
    ????  Kyseessähän on virkamies jonka nimenomaisena tehtävänä on valvoa että annettuja lakeja, määräyksiä ja ohjeita noudatetaan. He tekevät työtään. Jos jotain haluaa syyttää, pitäisi syyttää politiikkoja ja muita päättäjiä, hehän nämä lait, määräykset ja ohjeistukset laativat.

Juu,,vaan kun esim.Raahessa aikoinaan eräs isäntä rakenteli mökkiterassia,,laajenteli saunaa yms. nii vei pullon kossua ""lakeja noudattavalle "tarkastajalle" "" ja kappas vaan ei lupamaksuja makseltu....

että ketkä noudattaa lakeja ketkä ei     >:D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #44 : 12.12.2014 kello on 09:38 »
    Totta tämäkin...
    Tosin talotehtaalla sanoivat, että tämä on ensimmäinen kunta, jossa he ovat kuulleet saunoilleen vaadittavan vastaavaa työnjohtajaa.
    Oliskohan kaikki muut Suomen kunnat rikkoneet sitten lakia etelästä pohjoiseen.
    Mulla perustelu oli se, että tämä yhtenä kappaleena paikalle tuotu saunakin verrattiin talopakettiin, jossa talo tuodaan osissa ja liitokset tarkastetaan paikanpäällä. Mitkähän liitokset mullakin sitten liitettiin toisiinsa?

Tässä maalaiskunnassa on nyt urakalla virkatyönä tarkastettu maatalojen pihapiirejä. Luvattomille pihasaunoille on määrätty kaksinkertaiset lupamaksut, tai purkutuomio. Rahaa on varmaan tullut ihan mukavasti.