Myös yv nä voi lähestyä. Olisin kiitollinen. Ja lupaan etten tyhjennä
paikkaa kaikista arvokaloista
![]() Myös yv nä voi lähestyä. Olisin kiitollinen. Ja lupaan etten tyhjennä paikkaa kaikista arvokaloista
Laitoit minulle yv:tä,mutta en ole kalastanut sillä puolella Inaria,mies joka tietää,on Tapani Pokkinen !Ok, kiitti tiedosta. Onko Tapani täällä kirjoitteleva vai miten hänee saisi yhteyttä? http://karavaanari.org/index.php/topic,125.0.html Näköjään palailemassa taas tietojaan jakamaan. Tapani kun tietää paljon ja kaiken lisäksi hänellä pysyy "kynä" hyvin kädessä. ![]() Varmaankin hyviä juttuja jäi edesmenneen karavaanari.info:n "raunioihin"?
Mene näätämöön. Vie auto etelämmäksi, kohtaan josta tulet tielle. Kävellä jolkuttele Näätämöstä Näätämöjoelle ja siitä kalastellen yläjuoksua päin. Joen varrella on varaustupia joissa on myös sauna. Tule pois joelta tunturin yli siinä kohti mihin olet auton jättänyt. ![]() Vene on hyvä laskea suoraan tieltä, kun tie kulkee rannan suuntaisesti. Parhaat kalapaikat löytyy purojen ja salmien kohdilta. Nitsijärveen ei laske isompia jokia, joten se ei varsinaisesti ole hieno kalaparatiisi. Rannalta kalastajalle hankala kierrettävä.Kiitän ja kumarran Tapani alkuaikoina kirjoitteli ahkeraan tänne, jos selaat historiaa kyllä löydät.Hienoa. Kiitos Yrjö Ajattelin käydä verkot heittämässä sinne pyyntiin ![]() Siksikin haluaisi suht ottipaikoille tallustella.Uistomiehet hakee rautunsa syvältä ja tiedän että jos Inarilta ei tunnu kalaa irtoavan, amattimiehet siirtää paattinsa välillä Nitsille. Aika komeita kolmen kalan uistelusaaliita olen nähnyt. Hienoja seutua ovat. Harjus on varmaa saalista karikoiden kupeista, rautu ja taimen enemmän työn takana. Kun on muutaman kalan saanut, osaa jo nauttia lompsimisesta myös. Jokivarret on komeita paikkoja Suutari Seposta Ivalossa on monenmoista juttua, mutta itse olen saanut sieltä hyvät päivän tiedot Inarin alueelta, ja pakkohan on ostaa joku muistoviehe myös. Edi: Perho Ukon Kalastus ja retkeily osiossa on kaikenmoista asiaan liittyvää Puolessa välin on Nitsi juttua http://karavaanari.org/index.php/topic,125.405.html Syvyyskäyrät näkyy ainakin karttapaikassa, paperimerikortissa ei näy. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=NITSI&srs=EPSG%3A3067&y=7683822&x=541043&lang=fi Kyllä. Mä ajattelin käydä laittamassa kans verkot sinne mutta säävarauksella. Vetouisteluhommia kun tuli harrastettua ennen veneen myyntiä niin opin olemaan nöyrä ilmanmuutoksille ja luonnonvoimia vastaan ei kannata lähteä kokeilemaan. Pääsääntöisesti heittelykalastusta tullaan harrastamaan. Mulla on Android pohjainen kännykkä ja Play-kaupasta sai ladattua ILMAISEKSI maastokarttaohjelma n joka yllätti totaalisen positiivisesti. Oli syvyyskäyrät ja sateliittikuvat ym ym. Tapani Pokkinen varmasti tietäisi tämänkin seudun kalapaikoista mutta taisi suuttua minulle aurinkopanelikeskus telussa, joten en häntä halua enempää häiritä. ![]() Eipä hassumpi mökin paikka. Lisääkin katellaan kun kerkeet latailla. Hyvä kun nostaa lomakuumetta. Juu, latailen lisää kun ehdin. |