rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kitkat / Nastat  (Luettu 45908 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.04.2024 kello on 23:36
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #15 : 26.11.2014 kello on 19:01 »
Nastoilla ainaki vielä.  :) Alko kitkat tuntua vaihtoehdolta ku tuli eteläsuomeen muutettua.  ::) Kerkesin nastat hommata ennenku tiesin muutosta. Hiljaset nuo nykynastat on, ainaki edellisiin kiinan nastoihin verrattuna.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.03.2024 kello on 17:57
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #16 : 26.11.2014 kello on 20:30 »
Kulkineessa kitkat ympärivuoden vaikka sillätavalla kuulemma henki lähteekin ympärivuoden  :o

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.04.2024 kello on 17:42
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #17 : 26.11.2014 kello on 20:44 »
Meillä on koko sarja vuorollaan käytössä asuntoautossa. Kesällä kesäkumit, nyt alla nastat, mitkä laittetiin itä/pohjois-suomen syyslomareissua varten lokakuun puolivälissä, ja kun keskitalvella lähdeätään eurooppaan, vaihdetaan alle kitkat.

Joskus pitää jo ennen kotiin tuloa vaihtaa nastat alle, kun ei muuten pääse hankalan mäen päälle märkää jäätikköä pitkin. Jos kotiin on päästy kitkoilla, vaihdetaan kuitenkin lopputalveksi nastat takaisin.

Jos pääsiäisenä käydään vielä euroopan puolella, venkslataan tod.näk taas kitkat alle, ellei aivan kesäkelejä ole luvassa Ruotsia myöden.

Sitten kun siltä näyttää, käytetään kitkat kesällä loppuun, onneksi ei joka vuosi :)

Ja tätä rataa.

Ei täällä päin Etelä-Suomea tee talvella pelkillä kitkoilla mitään, jos yhtään on talvea=jäätä, märkää jäätä, ja liikkuu pääteiden ulkopuolella. Ja asuu haja-asutus-alueella, kukkulan päällä:)



t.Kaarina

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #18 : 26.11.2014 kello on 20:47 »
Kaikissa nastat. Rengas jumppaa pitäisi ruveta tekemään vaunuihin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:00
  • Lempäälä
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #19 : 26.11.2014 kello on 21:53 »
Mentiin .. ja liukkaasti...ojaan  ;)
  Kun tuolla "ruttutukussa"(Avk.)talvella katselee, niin kyllä nastarenkaat on yleiset "ojaan menneissä". Kyllä ne kummit on hyvä tekosyy, kun pelitaito loppuu. ;D ;D
  Kesäkummit vielä alla, käytetyistä kitkarenkaista  kaupat tekeillä, ehkä niillä sitten vähän aikaa? Sikäl ku talvi tulee, niin vanhat nastarenkaat alle.
  Vaunuun vanhat nastarenkaat lähiaikoina.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #20 : 27.11.2014 kello on 02:07 »
Kitkat tietysti. Yhdessä normikitkat ja kaksi muuta kulkee eurokitkoilla. Vaunussa lienee autoista poiketen nastattomat talvirenkaat.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #21 : 27.11.2014 kello on 06:21 »
Minä käytän nastarenkaita kaikissa talvella ajettavissa autoissa, niinkuin on 75% autoilijoista käyttää.
Kitkoillakin pärjää, mutta haen samalla hintaa hieman parempaa pitoa ja jonkunhan ne tietkin on karhennettava. :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #22 : 27.11.2014 kello on 06:52 »
Minä käytän nastarenkaita kaikissa talvella ajettavissa autoissa, niinkuin on 75% autoilijoista käyttää.
Kitkoillakin pärjää, mutta haen samalla hintaa hieman parempaa pitoa ja jonkunhan ne tietkin on karhennettava. :)

ja jonkunhan ne tietkin on karhennettava. :)  Ihan näin minäkin sen näen.. ;)
[/quote]

  • Vieras
  • Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #23 : 27.11.2014 kello on 07:29 »
    Ja kannattaa huomioida myös se tosiasia että kun on autoonsa laittanut omasta mielestään riittävästi rahaa niin itse en ainakaan halua että renkaiden pidon puutteen takia auto ajautuisi ojaan tai toisen auton perään vain sen kitkarenkaiden tuoman mukavuuden takia.

    Jeps, myönnän että olen omasta mielestäni hyvä kuljettaja mutta aina ei tuohonkaan parane luottaa, virheitä voi sattua jopa teiden ritareille joksi itseäni en kyllä aina tunnista. ;D
    Ei kannata pitää itseään huippukuskina, siksi NASTAT.

    Mietippä omalle kohdalle sellainen tilanne että ajat lumisella tiellä johon on satanut parin vrk:n ajan ihan silkkaa vettä, tiedät varmaan että sellainen tie on kuin luistelurata, ei siinä meinaa pysyä edes kävellen pystyssä, silloin on hyvä olla nastat ja kunnolliset sellaiset kuten Nokian HKPL 8 on...nastoja testien mukaan jopa tuplat kilpailijaan nähden.

    Olosuhteita kun on monenlaisia, täällä savossa ja itäsuomessa on paljon teitä joita ei tienhoitopiiri edes auraa kuten ei hiekoitakkaan kuin vasta sitten kun tärkeämmät tiet ovat kunnossa ja se voi muuten kestää.

    Adrialla jos ajaisin talvella niin ei tulisi mieleenkään siihen laittaa kitkarenkaita, viime lokakuussa kun talvi tuli aikaisin ja Adria oli silloin huollossa kolme päivää ohjainlaiteboksin takia ja sen aikana satoi 10 cm lunta, alla oli kesärenkaat niin en päässyt edes kotipihaan kun piha oli jäinen, piti viedä auto vanhempien pihaan odottamaan lumien sulamista.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
    • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #24 : 27.11.2014 kello on 07:40 »
    JEPS  myönnän etten ole hyvä kuljettaja  ajan niin pirun vähän..mutta varovainen kylläkin..Enkä roiku edellä menevän persuksessa kiinni....ja jos takanani tulee itteeni isompaa  nii eteen jätän vielä vähän lisää liikkumavaraa...eri tyisesti kun rekat on omas perseessä kiinni...
    Eipä nää isot yhdistelmät juur hiljennä omaa vauhtiaan,kun oot pois kääntymäs heidän edestään..olenpa sitten reippaasti ennen kääntymistäni pudottanut nopeuteni asteettain jopa tuohon 40km/h että tajutaan siellä korkeassakin kopassa hiljentää..kun edestä joku siirtymässä pois...
    On varmaan muuan ISOn auton kuljettaja polttanut hermonsa..ko aikataulut kärsii  :laugh:

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #25 : 27.11.2014 kello on 10:38 »
    Nokian rengas inssi puhui toimittajalle kysyttäessä nastat vai kitkat.Pohjoisen lumisille teille kitkat ovat hyvä vaihtoehto koska lumi pinnalla niissä on paras pito.Etelämmäs suositteli kuitenkin nastarengasta koska täällä lumipinta on poikkeus olosuhde mutta ohut jääkerros aamuin illoin normi keli.Kertoi nyky nastan olevan sillä lailla viksu että renkaan kuluessa nastan pistovoima ei kasva vaan se pysyy kulumisen mukana saman suuruisena.Siitä syystä nyky nastarengas on melkein yhtä hiljainen kuin kitkarengaskin.Jos vaunuilisin talvella edes jonkin verran olisi valinta varmuuden vuoksi nastarengas.Ilman vaunua olen opetellut rauhallisemman kaarreajon ja pidemmät turvavälit ja kuitenkin olen tullut perille aina kun olen liikkeelle lähtenyt vaikka kitkoilla luistelenkin. Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #26 : 27.11.2014 kello on 12:03 »
    Minulla sama juttu kuin Kaarinallaki 
    että tänne mäkeen
    kun ryömii
    niin nastat ne olla pitää
    ja niin ne on molemmissa autoissa tupa-autos, kuin suabbissakin
    enkä talvella suabbilla ajais metriäkään
    jos ei niin olis  Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
    • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #27 : 27.11.2014 kello on 12:14 »
    Nokian rengas inssi puhui toimittajalle kysyttäessä nastat vai kitkat.Pohjoisen lumisille teille kitkat ovat hyvä vaihtoehto koska lumi pinnalla niissä on paras pito.Etelämmäs suositteli kuitenkin nastarengasta koska täällä lumipinta on poikkeus olosuhde mutta ohut jääkerros aamuin illoin normi keli.Kertoi nyky nastan olevan sillä lailla viksu että renkaan kuluessa nastan pistovoima ei kasva vaan se pysyy kulumisen mukana saman suuruisena.Siitä syystä nyky nastarengas on melkein yhtä hiljainen kuin kitkarengaskin.Jos vaunuilisin talvella edes jonkin verran olisi valinta varmuuden vuoksi nastarengas.Ilman vaunua olen opetellut rauhallisemman kaarreajon ja pidemmät turvavälit ja kuitenkin olen tullut perille aina kun olen liikkeelle lähtenyt vaikka kitkoilla luistelenkin. Thumb

    Aina oppii lisää...luulin ett eteläsä ko ei niin oo lunta nii kitkoilla ajettas enempi......mettään meni .....taas....noo pohjosessa vaikka ajankin (( kerran /2 vuodes ))nii enpä silti "ajotaitoihini" luota sen vertaa jotta ilman nastaa lähtisin takasella meneen :laugh:

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:12.04.2024 kello on 09:16
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #28 : 27.11.2014 kello on 14:26 »
    Vuodesta -99 ajettu kaikilla autoillani pelkästään kitkarenkailla. Kilometrejä ehkä kolme miljoonaa eikä ainuttakaan vahinkoa joka olisi voinut johtua rengastuksesta.
    Ajokilometrit ympäri suomea,pohjolaa ja Eurooppaa.
    Toki vuosittain muutama päivä jolloin nastalla etua mutta muina päivinä ei muuta kuin haittaa.
    Edelleen kannatan nastakieltoa tai ylimääräisen ympäristömaksun keräämistä niiden käyttäjiltä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
    • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
    Vs: Kitkat / Nastat
    « Vastaus #29 : 27.11.2014 kello on 14:36 »
     jonkunhan ne tietkin on karhennettava. :)

    Sanovat ett eipä nuilla kitkoilla ajeltais jos ei nastoilla tosiaan teitä karhennettaisi...It se ajan nastoilla  niin kauan kun se sallitaan  Thumb