Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Kitkat / Nastat

<< < (17/39) > >>

Aakku:

Minulla on ihan empiirinen tutkimus nastarenkaista ja kitkoista...
Rataolosuhteissa useamman kerran on tullut havaittua, miten jäällä kitkojen jarrutusmatka on paljon pidempi kuin nastoilla.

Minulle merkkaa vain se, että autojani käyttää myös rakkaampi osapuoli. Siitä syystä pidosta en tule tinkimään. Minua ei kiinnosta pätkääkään se, että tiet kuluvat tässä vaakakupissa. Sikäli kuin nykyisillä nastoilla edes kuluvat.
Eniten pelkään sellaisia kanssa-autoilijoita, joille pito on toisarvoinen ja muut asiat ovat tärkeämmät. Nämä niin sanotut keskitasoa paremmat kuljettajat sitten menettävät ajoneuvon hallintansa kohtaamistilanteess a. Siinä ei tietty auta, vaikka olisi kuinka hyvä pito itsellä.
Jos sitä omaa napaansa haluaa tuijottaa, niin voisin toivoa suolaa vain enemmän tielle. Tällä viikolla oli moottoritiekin niin liukas, että ylämäessä pito loppui 80 nopeudestakin vetopyöristä. Se on aika hulppeaa, kun moduuliyhdistelmä alkaa mennä linkkuun. Niin ja tässä yhdistelmässä ohjaavissa nastat ja vetopyörissä uudenkarheat talvipinnat. Näitä asioita eivät henkilöautoilijat aina ymmärrä.

virpimu76:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 25.01.2015     kello on 12:51 ---Minulla on ihan empiirinen tutkimus nastarenkaista ja kitkoista...
Rataolosuhteissa useamman kerran on tullut havaittua, miten jäällä kitkojen jarrutusmatka on paljon pidempi kuin nastoilla.

Minulle merkkaa vain se, että autojani käyttää myös rakkaampi osapuoli. Siitä syystä pidosta en tule tinkimään. Minua ei kiinnosta pätkääkään se, että tiet kuluvat tässä vaakakupissa. Sikäli kuin nykyisillä nastoilla edes kuluvat.
Eniten pelkään sellaisia kanssa-autoilijoita, joille pito on toisarvoinen ja muut asiat ovat tärkeämmät. Nämä niin sanotut keskitasoa paremmat kuljettajat sitten menettävät ajoneuvon hallintansa kohtaamistilanteess a. Siinä ei tietty auta, vaikka olisi kuinka hyvä pito itsellä.
Jos sitä omaa napaansa haluaa tuijottaa, niin voisin toivoa suolaa vain enemmän tielle. Tällä viikolla oli moottoritiekin niin liukas, että ylämäessä pito loppui 80 nopeudestakin vetopyöristä. Se on aika hulppeaa, kun moduuliyhdistelmä alkaa mennä linkkuun. Niin ja tässä yhdistelmässä ohjaavissa nastat ja vetopyörissä uudenkarheat talvipinnat. Näitä asioita eivät henkilöautoilijat aina ymmärrä.

--- Lainaus päättyy ---
Näitä kanssa autoilijoita jotka ei muista välitä tuntuu olevan aina vain enemmän.. :(
Viimeviikollakin taas näkyvyyttä eip juurkaan mutkan taa ollu ja siitä vaan ...ohi ON joidenkin valopäiden päästävä..
Siinä tulee kiire miettiä pakopaikkaa kon edessä auto,, vastaan tulee pari ja se valopää siinä rinnalle pyrkimässä..reippaa lla ylinopeudella
Kyllä alkaa hirvittään..Liian usein kyseessä ON myös nk.ammattiautoilija ...huooh :(
Onneksi itse ON niin täydellinen.. :)

S Häyhä:

--- Lainaus käyttäjältä: virpimu76 - 25.01.2015     kello on 12:34 ---Tämäkin vain yksi tutkimus lisää...löysit kuitenkin todistusaineistoa väittämillesi Thumb
Minä mene silti nastoilla..ja uskon mitä tahdon..olihan tuossakin mainintaa ett lisää tutkimuksia asiasta tarvitaan..

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä, mutta oli myös selkeästi todistettu se mitä ylempänä kirjoitin. Ihmettelen vaan suunnattomasti suomalaisten asenteita kaikkea uutta kohtaan. Aina se sama hokema - ennenkin on toimittu tai tehty näin. Ja nykyautot... Itsellänikin 10 vuotta vanhassa autossa ajonvakautus, ym turvallisuutta lisääviä ominaisuuksia, moni ajaa nelivetoisella ja Nastarenkailla. :) Et silleen. Ehkä kuitenkin ihmisten kannattaisi katsoa tulevaisuuteen, ei siihen nykyhetkeen. Nyt en enää jaksa asiasta vääntää, oman mielipiteeni olen julki tuonut.

pouhe:

--- Lainaus käyttäjältä: S Häyhä - 25.01.2015     kello on 13:03 ---Kyllä, mutta oli myös selkeästi todistettu se mitä ylempänä kirjoitin. Ihmettelen vaan suunnattomasti suomalaisten asenteita kaikkea uutta kohtaan. Aina se sama hokema - ennenkin on toimittu tai tehty näin. Ja nykyautot... Itsellänikin 10 vuotta vanhassa autossa ajonvakautus, ym turvallisuutta lisääviä ominaisuuksia, moni ajaa nelivetoisella ja Nastarenkailla. :) Et silleen. Ehkä kuitenkin ihmisten kannattaisi katsoa tulevaisuuteen, ei siihen nykyhetkeen. Nyt en enää jaksa asiasta vääntää, oman mielipiteeni olen julki tuonut.

--- Lainaus päättyy ---

Hyvä, hyvä. ;D ;D

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: virpimu76 - 25.01.2015     kello on 12:57 ---Kyllä alkaa hirvittään..Liian usein kyseessä ON myös nk.ammattiautoilija ...huooh :(
Onneksi itse ON niin täydellinen.. :)

--- Lainaus päättyy ---
Et uskokaan, miten paljon pelottaa, kun mutkaisella jäisellä tiellä rahtiauto kärryineen tulee täyttä vauhtia sisäkaarretta. Ainoa lohtu olisi, ettei jäisi kauan kitumaan siellä omassa pienessä kotterossaan, jos siitä isosta loppuisi pito.
Sellainen lälläri minä olen, vaikka pitkällä yhdistelmällä ajelenkin. No helmikuussa pääsen taas radalle verestämään taitoja raskaalla yhdistelmällä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View