rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kitkat / Nastat  (Luettu 62987 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
Vs: Kitkat / Nastat
« Vastaus #45 : 22.01.2015 kello on 17:38 »
Uskomukset näyttelee isoa roolia rengasvalinnoissa. Nokian inssi oli oikeassa, kuten monen muunkin rengasmerkin inssit, ja testitulokset. Kitkarenkaat ovat loistava valinta erityisesti Pohjois- ja Itä-Suomessa jossa talvella on lunta ja vain harvakseltaan liukkaat peilijäät. On ne kivat myös riittävän etelässä, jossa on harvoin pakkasta.

Itsellä on farkussa kitkat ja tulee olemaan jatkossakin. Viime talvi ole erityisen huono vesisateiden ja jään vuoksi, mutta siltikään en kokenut mitään ongelmaa kitkoilla ajaessa. Nyt kun on taas kunnon talvi, lunta ja pakkasta, niin kyllä vain kitkat pitää lähdöissä ja jarrutuksissa aivan mahtavasti. Aiemmat nastarenkaat (merkki-sellaiset) eivät ole kyenneet samaan ajotuntumaan ja pitoon.

Asuntoautossa on piikkirenkaat vielä, mutta kun vaihdon aika tulee niin kitkat menee niillekin valsseille.

Asenteet on pahin viholliseni :o

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
« Vastaus #46 : 22.01.2015 kello on 19:58 »
Uskomukset näyttelee isoa roolia rengasvalinnoissa. Nokian inssi oli oikeassa, kuten monen muunkin rengasmerkin inssit, ja testitulokset. Kitkarenkaat ovat loistava valinta erityisesti Pohjois- ja Itä-Suomessa jossa talvella on lunta ja vain harvakseltaan liukkaat peilijäät. On ne kivat myös riittävän etelässä, jossa on harvoin pakkasta.

Kuten jo hetki aiemmin sanoin: Luulis, että rengasvalmistajan edustaja olis joskus käynyt pohjoisessa!   >:D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:02
« Vastaus #47 : 22.01.2015 kello on 20:10 »
Minä ajattelin kokeilla kitkarenkaita retkuiluautoon...

Sillähän en nyt aja, kuin kesällä niin ei se jääpito ole niin tarpeen. Aattelin josko olisi hiljaisemmat ajaa.
Tällaisia halpoja olen ajatellut, kuin Goodride, tai Nangkang. Ei putoaisi korkealta, jos eivät toimisi.

Sydäntalvella ajan vain nastoilla ja mielummin suht tuoreilla.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2025 kello on 08:09
« Vastaus #48 : 22.01.2015 kello on 20:18 »
Relluun jouduin talvirenkaat hommaamaan syksyllä.

Olen aiemmin ollut nastamiehiä,mutta päädyin kuitenkin kitkoihin(Goodyear Ultragrip ice2) TM-testivoittaja Nokian kanssa.
Kertaakaan en ole nastoja kaivannut, pääkaupunkiseudulla asutaan.

Suosittelen muitakin kokeilemaan KUNNON kitkoja,saattaa yllättää positiivisesti;-)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2019 kello on 21:01
  • Kotka
« Vastaus #49 : 22.01.2015 kello on 20:22 »
Relluun jouduin talvirenkaat hommaamaan syksyllä.

Olen aiemmin ollut nastamiehiä,mutta päädyin kuitenkin kitkoihin(Goodyear Ultragrip ice2) TM-testivoittaja Nokian kanssa.

Suosittelen muitakin kokeilemaan KUNNON kitkoja,saattaa yllättää positiivisesti;-)

Kuullut juttua, että Helsingissä monet ajelee kesiksillä kesät talvet... tiedä sitte. Itse tykkään kyllä nastoista vaikka molemmilla olen ajanut. Nastarenkaissa jotenkin näkee paremmin sen renkaan kunnon. Olen ajanut kitkoilla jotka oli "uudenveroiset", mutta niin kovettuneet, ettei mitään pitoa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2025 kello on 08:09
« Vastaus #50 : 22.01.2015 kello on 20:40 »
Kuullut juttua, että Helsingissä monet ajelee kesiksillä kesät talvet... tiedä sitte. Itse tykkään kyllä nastoista vaikka molemmilla olen ajanut. Nastarenkaissa jotenkin näkee paremmin sen renkaan kunnon. Olen ajanut kitkoilla jotka oli "uudenveroiset", mutta niin kovettuneet, ettei mitään pitoa.

Täällä ollut sivuteillä yllättävän paljon märkää jäätä tänä talvena,isommat  tietysti suolataan vaikkei aina tarvetta olisikaano_O

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #51 : 22.01.2015 kello on 22:13 »
Kitkoilla olen ajanut vuosikymmeniä jos olen renkaat ostanut itse, nyt henkilöauton alla toisen talven Michelinin kitkat ja edelleen olen tyytyväinen valintaani.
Aikoinaan sai jenkkirenkaita joissa M+S merkintä ja niillä silloin ajelin vuodet ympäri.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.06.2020 kello on 20:53
    • Opastetut kalastusreissut Muonionjoelle, Jäämerelle, Namsenille
« Vastaus #52 : 22.01.2015 kello on 22:19 »

Juurikin näin, jos ostat halvat tai vanhat Kitkat taikka ns. Keski-Eurooppa-mallit, niin kokemus on varmasti karmea. Ammattikuski puhui minut yli, ja laitatti alle kunnon kitkat ja ei kaduta ollenkaan.

http://www.vannetukku.fi/blizzak-ws70-nordic-tarjous-p-43011.html

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
« Vastaus #53 : 23.01.2015 kello on 01:54 »
Äläs nyt tuomitse keskieuroopan kiskoja ihan heti.. Minä olen käyttöautoissani niihin vallan siirtynyt ja autotkin kovin erilaisia keskenään mutta renkaat toimivat loistavasti. Ei ole tämän talven myräkät matkan tekoa hidastaneet.
Kaiken lisäksi voittaa ajo-ominaisuuksiltaan muut talvirenkaat 100-0.
Jos ei usko niin saa tulla vaikka kokeilemaan  :)
Aikoinaan ne oli lähinnä m+s renkaita mutta ovat ne eurooppalaisetkin alkaneet vaatia laatua.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #54 : 23.01.2015 kello on 08:21 »
Juurikin tuollaisia kiinalaisia Keski-Euroopan halpiskitkoja olen harkinnut retkuiluautoon kesäajoon kokeiltavaksi.
Sellaisssa muutamissa on meluarvot ovat jopa alle kesärenkaiden ja kulutusarvotkin hyvät.

En tiedä toimiiko, mutta kiinalaiset kesärenkaat pakussa ovat yllättäneet minut täysin hiljaisuuden, ajettavuuden ja kestävyyden osalta.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:08
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #55 : 23.01.2015 kello on 08:39 »
Minä ajattelin kokeilla kitkarenkaita retkuiluautoon...

Sillähän en nyt aja, kuin kesällä niin ei se jääpito ole niin tarpeen. Aattelin josko olisi hiljaisemmat ajaa.
Tällaisia halpoja olen ajatellut, kuin Goodride, tai Nangkang. Ei putoaisi korkealta, jos eivät toimisi.

Sydäntalvella ajan vain nastoilla ja mielummin suht tuoreilla.
Minkä ihmeentakia kitkarenkaita kesäkäyttöön? Kyllä siihen on hiljaisempia ja kestävämpiä sekä vielä vaikkapa jarrutus tai kaarrepidoltaan parempia renkaita olemassa. Vielä noita kinkkejä mitkä ei pärjää kuin autobildin testeissä. Missä tulee aina erilaisia tuloksia kuin muilla???
Itse vaihdoin ensiasennuskinkit vaunustakin pois ja parempi vetää näillä Vanco:illa

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #56 : 23.01.2015 kello on 08:57 »
Täällä Pohjois-Savossa on marras --- helmikuussa valtateillä välillä lunta, välillä jäätä ja joskus sulaa. Kaikki pienemmät tiet ovat lumisia tai jäisiä. Lumisetkin pinnat ovat pakkautuneet tiukaksi ja niissä on usein ns. pakkasliukkautta. Jyrkät, jopa 15 % nousut/laskut vaativat nastarenkaat.

As.autossani (3-vuodenajan) oli uudet Nokia kitkarenkaat kesällä kun sen hankin. Ei muita renkaita. Niillä mennään kunnes tulee aika vaihtaa ne (ehkä M+S renkaat). Henkilöautossa tietenkin talvella nastat.

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #57 : 23.01.2015 kello on 09:07 »
Minkä ihmeentakia kitkarenkaita kesäkäyttöön? Kyllä siihen on hiljaisempia ja kestävämpiä sekä vielä vaikkapa jarrutus tai kaarrepidoltaan parempia renkaita olemassa. Vielä noita kinkkejä mitkä ei pärjää kuin autobildin testeissä. Missä tulee aina erilaisia tuloksia kuin muilla???
Itse vaihdoin ensiasennuskinkit vaunustakin pois ja parempi vetää näillä Vanco:illa
Kokeilunhalua vain....
Kuten jo sanoin, niin minulla on todella hyvät kokemukset kiinalaisista pakun kesärenkaista. Siinä eka syy. Vastaavasti saksalaisista premium renkaista meni kolmesta rungot.
Toiseksi on teoreettinen mahdollisuus liikutella autoa talviaikanakin. Näissä kiinan kitkoissa on sekä M+S ja se jonkun mielestä tärkeämpi jäävuori /hiutale merkki.
Kolmanneksi hiljaisuus. Itselläni on aikoinaan ollut kitkat kesän ylikin ja ovat olleet ainakin sillä kertaa hiljaisemmat, kuin premium kesärenkaat. Tiedä sitten noista kovakumisimmista eurokitkoista.
Kuluminen on hieman toisarvoinen. Ajoa tulee n. 7000km/v. Ikä tulee helpommin vastaan aikaisemmin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
« Vastaus #58 : 23.01.2015 kello on 09:37 »
As.autossani (3-vuodenajan) oli uudet Nokia kitkarenkaat kesällä kun sen hankin. Ei muita renkaita. Niillä mennään kunnes tulee aika vaihtaa ne (ehkä M+S renkaat). Henkilöautossa tietenkin talvella nastat.

Minkäslaiset talvirenkaat ne on, joissa EI ole M+S merkintää?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #59 : 23.01.2015 kello on 10:09 »
Minkäslaiset talvirenkaat ne on, joissa EI ole M+S merkintää?

Onhan niitä ympäri vuoden käytettäviä polkupyörissä, kottikärryissä, rollaattoreissa, pyörätuoleissa jne...

Mutta kelpaisiko alla oleva?   ;D

ps. talvirenkaita ei mainittu retkeilijän tekstissä ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2015 kello on 10:26 »