rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Autoilu vapaaksi  (Luettu 15975 kertaa)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #1 : 25.11.2014 kello on 09:07 »
Autoverot alas. Säästämmä sitten vaikka vanhusten hoidossa. Hypimme sitten pikaisesti suojatien yli, kun citymaasturit huristaa.  ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #2 : 25.11.2014 kello on 09:12 »
Autoverot alas. Säästämmä sitten vaikka vanhusten hoidossa. Hypimme sitten pikaisesti suojatien yli, kun citymaasturit huristaa.  ::)

Höpö Sinä olet tuhma ;)
Toivottavasti saan itse äitini hoidettua..ei tarviis laitoksessa maata  :)

Mutt keveempi verotus kiinnostaa kyllä täälläkin  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #3 : 25.11.2014 kello on 09:21 »
Höpö Sinä olet tuhma ;)
Toivottavasti saan itse äitini hoidettua..ei tarviis laitoksessa maata  :)

Mutt keveempi verotus kiinnostaa kyllä täälläkin  Thumb

Se on vain niin että, kun meidät on johonkin veroon totutettu, niin vaikea on se poistaa, kun jostakin on sitten saman verran säästettävä tai johonkin veroja lisättävä. Minä ymmärrän hyvin suomalaisen "miehen" ajatukset autoveron poistosta, kun auto on hänelle "rakas". No meikäläiselle tuommoset autoveron heilahdukset ei vaikuta, koska ajelen 1000-2000e:n autolla ja hyvin pelaa.  :D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:00
  • Epsoo
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #4 : 25.11.2014 kello on 09:23 »
Se on vain niin että, kun meidät on johonkin veroon totutettu, niin vaikea on se poistaa, kun jostakin on sitten saman verran säästettävä tai johonkin veroja lisättävä. Minä ymmärrän hyvin suomalaisen "miehen" ajatukset autoveron poistosta, kun auto on hänelle "rakas". No meikäläiselle tuommoset autoveron alennukset ei vaikuta koska ajelen 1000-2000e:n autolla ja hyvin pelaa.  :D

Eihän tuossa edes vihjailtu mitään autoveron poistosta, vaan vapaasta liikkuvuudesta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #5 : 25.11.2014 kello on 09:32 »
Jos joku näki Yle AamuTV:ssä autoilun "veropiirakoita", autoveroa kerätään yli 900 milj. € vuosittain - siis tuontiveroa. Ja lähes yhtäpaljon vuosittaista ajoneuvoveroa (perus+käyttöv.). Välittömäksi autoveron alenemiseksi on arvioitu noin 100 milj€ seuraavana vuonna - lähinnä yritysautot.

Vajaat 2 Mrd € per vuosi on aika kova tulonsiirto rahvaalta .. tiemäärärahat ovat kuitenki alle 1 Mrd€ / vuosi, ja laskevat edelleen. Kun otetaan muukin autoilun verotus huomioon (mm. polttoainevero), niin joka 7. autoilusta kerätty €uro palautuu autoiluun esim. tienpitoon..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 23:02
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #6 : 25.11.2014 kello on 09:35 »
Se on vain niin että, kun meidät on johonkin veroon totutettu, niin vaikea on se poistaa, kun jostakin on sitten saman verran säästettävä tai johonkin veroja lisättävä.

Lakkautetaan puoluetuki, poliittisten järjestöjen tuki, lehdistötuki, kansanedustajien kulukorvaukset, kansanedustajien avustajat, Yara maksakoon itse rautatiensä, kun ottaa mahdolliset voitotkin ja jos joku Talvivaaran ostaa, puhdistakoon ensin ympäristön itse,  jne. 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #7 : 25.11.2014 kello on 09:40 »
Se on vain niin että, kun meidät on johonkin veroon totutettu, niin vaikea on se poistaa, kun jostakin on sitten saman verran säästettävä tai johonkin veroja lisättävä. Minä ymmärrän hyvin suomalaisen "miehen" ajatukset autoveron poistosta, kun auto on hänelle "rakas". No meikäläiselle tuommoset autoveron heilahdukset ei vaikuta, koska ajelen 1000-2000e:n autolla ja hyvin pelaa.  :D
Joo "rakkaita" kulkineita on..mutta ei nämä miunkaan hinnalla ollu pilattu..hyviä "sijoituksia" leluiksi mamille. 1.bmw 1600€ ja 2.bmw 650€
ei paha.. Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #8 : 25.11.2014 kello on 09:42 »
Lakkautetaan puoluetuki, poliittisten järjestöjen tuki, lehdistötuki, kansanedustajien kulukorvaukset, kansanedustajien avustajat, Yara maksakoon itse rautatiensä, kun ottaa mahdolliset voitotkin ja jos joku Talvivaaran ostaa, puhdistakoon ensin ympäristön itse,  jne.

Sinunhan tuolla pittäis eduskunnassa olla.. Thumb  Thumb  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.05.2024 kello on 13:35
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #9 : 25.11.2014 kello on 09:50 »
1.bmw 1600€ ja 2.bmw 650€
ei paha.. Thumb

 Kyllä. Thumb Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:13
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #10 : 25.11.2014 kello on 10:12 »
Se on vain niin että, kun meidät on johonkin veroon totutettu, niin vaikea on se poistaa, kun jostakin on sitten saman verran säästettävä tai johonkin veroja lisättävä.

Älä pelkää :D

http://yle.fi/uutiset/eussa_vireilla_rekisterointiuudistus__romahtavatko_autoverot/7639983
Lainaus
Uusi autoveromalli jo takataskussa

Tällä hetkellä asiassa odotetaan verovaikutuksia koskevia lisäarvioita EU-komissiolta. Jos uudistus menee läpi vastoin Suomen tahtoa, autoverolle on jo vaihtoehtoinen kantotapa valmiina.

– Silloin todennäköisesti menettely olisi sen tapainen, että tehtäisiin Suomessa kuitenkin käyttöönottoilmoitu s, jolloin sitten verotustiedot otettaisiin ylös ja toimitettaisiin verotus ihan normaalisti, sanoo johtava asiantuntija Nelly Rontti Trafista.

Jos tuo Trafin juttu menee läpi, ollaan taas ihan tasan samassa tilanteessa kuin aikoinaan autoverosta otettu ALV kiellettiin, siitä tehtiin ensin ELV ja kun tuokin ihan EU-tuomioistuimen kautta kiellettiin, lopulta korotettiin autoveroa tuon ALV/ELV:n verran. Nyt siis vain ns. rekisteröintivero nimetään uudelleen käyttöönottoilmoitu kseksi ja autoilun lypsäminen jatkuu entisene malliin - kunnes taas joku kierrättää tämän EU-tuomioistuimen kautta. Ei vaan voi pieni ihminen ymmärtää moista poukkoilua, miksei asioita voi kerralla tehdä niin kuin käsketään, vaan aina pitää suomalaisen viranomaisen venkoilla vastaan >:D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:54
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #11 : 25.11.2014 kello on 10:30 »
Trafilla ts. verottajalla on jo "housut nilkoissa".. se on veropohjan jo laajentanut "edistysmielessä"  Thumbd Kaikelle autoilun saralla - oikea "mallioppilas" EU:ssa..
Nyt kohta ei ole enää mihin laajentaa veropohjaa kun kaikki keinot on kohta käytetty - rahat siitä huolimatta loppu (lue: työnnetty muualle).. Kaikesta autoilunverottamise sta huolimatta teiden kunnossa pitoon on otettu velkaa 1.5Mrd€..

Eli tie- (tai km-) vero tulee ihan varmasti.. "Hyvinvointivaltio" Suomi ei pärjää Eu-harmonisoinnissa (tasapäistämisessä; samat edut ja riesat kaikille) - tarvitaan "suljettukierto" (maksajat) ylläpitämään tätä kuplaa Thumbd

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 08:25
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #12 : 25.11.2014 kello on 11:32 »


Eli tie- (tai km-) vero tulee ihan varmasti.. "Hyvinvointivaltio" Suomi ei pärjää Eu-harmonisoinnissa (tasapäistämisessä; samat edut ja riesat kaikille) - tarvitaan "suljettukierto" (maksajat) ylläpitämään tätä kuplaa Thumbd
Heleppoohan tuo on. Nostaavat polttoaineveroa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:13
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #13 : 25.11.2014 kello on 11:50 »
Heleppoohan tuo on. Nostaavat polttoaineveroa.

Ja kohta nähdään suomessa seuraava kuljetusyrittäjien konkurssiaalto + ruokitaan inflaatiota oikein kunnolla kun nuo korotukset rullataan mm. päivittäistavaroihi n, mehevien tukkuportaan katteiden kera tietty kun kerran "syntipukki" moisille korotuksille on olemassa >:(

Eli lyhyesti: Tuo polku on nyt jo loppuun kaluttu ja jotain muuta pitää keksiä :-\

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Autoilu vapaaksi
« Vastaus #14 : 25.11.2014 kello on 12:20 »
Ei ossaa kuin ihmetellä minkälainen pisara meressä tuo rakas autoverotus on tuolla budjetissa .
Esimerkiski EU ja kansainväliset järjestöt maksaa meille saman 2 miljardia .