rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Karttaohjelma-vertailua  (Luettu 6723 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Karttaohjelma-vertailua
« Vastaus #30 : 21.11.2014 kello on 17:18 »
Ajan noin 3000 kilometriä vuosittain Etelä-Euroopassa, joten jonkinlainen tuntuma sikäläiseen liikenteeseen on.
Minä en vain ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että Tomppa ei osaa näyttää useinkaan seisovaa ruuhkaa, mutta pelottelee tavallisilla tietöillä, joilla kokemuksen mukaan on suhteellisen vähän merkitystä etenemiseen.
Lähinnä se, että 130 tai 110 rajoituksen tilalla on 80. Ehkä jonkun muunkin, kuin Tomtomin markkinointiosaston, mielestä tämä on hyvä systeemi. Minusta ei. Kylläkin kehityskelpoinen.
Ehkä siksi Tomppa on itse lanseerannut kalliinpiin uusiin laitteisiin ( ei ilmainen lisätoiminto ) Live Traffic-palvelun?
Toimiiko se yhtä tasottomasti, kuin TMC tai Tompan perinteinen suunnittelu, vai onko edistystä tapahtunut oikeasti?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:50
  • viva la France
Vs: Karttaohjelma-vertailua
« Vastaus #31 : 21.11.2014 kello on 17:28 »
Ajan noin 3000 kilometriä vuosittain Etelä-Euroopassa, joten jonkinlainen tuntuma sikäläiseen liikenteeseen on.
Minä en vain ole ollenkaan tyytyväinen siihen, että Tomppa ei osaa näyttää useinkaan seisovaa ruuhkaa, mutta pelottelee tavallisilla tietöillä, joilla kokemuksen mukaan on suhteellisen vähän merkitystä etenemiseen.
Lähinnä se, että 130 tai 110 rajoituksen tilalla on 80. Ehkä jonkun muunkin, kuin Tomtomin markkinointiosaston, mielestä tämä on hyvä systeemi. Minusta ei. Kylläkin kehityskelpoinen.
Ehkä siksi Tomppa on itse lanseerannut kalliinpiin uusiin laitteisiin ( ei ilmainen lisätoiminto ) Live Traffic-palvelun?
Toimiiko se yhtä tasottomasti, kuin TMC tai Tompan perinteinen suunnittelu, vai onko edistystä tapahtunut oikeasti?

Itse ajan noin 15 000 km brysselin eteläpuolella euroopassa ja siitä pää-osan eteläranskassa ja minulla on niin live tom tom, siis se jolla voi tehdä google hakuja, sekä tämä uudempi live traffic palvelulla varustettu, enkä ole moista ongelmaa huomannut.
Ja se tasottomuus johtuu aina ilmoittavsta tahosta joka on useimmissa maissa teistä vastaava viranomainen.
Ja ranskan moottori tiellähän tulee ilmoitukset tie-yhtiön tiedoilla.
Eli se mitä sinä tunnut hakevan on laite valmistajille mahdotonta

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Karttaohjelma-vertailua
« Vastaus #32 : 22.11.2014 kello on 17:53 »
Hienoa, että tiedät asian paremmin, kun ajat viisi kertaa enemmän Etelä-Ranskassa?

Hyvä myöskin, että tiedät että navigaattorissa järjestelmä, mikä osaa varoittaa reitillä olevasta seisovasta ruuhkasta on laitevalmistajille mahdoton. Vaikka asia mahdolliseksi mm Tomtomin mainoslauseissa väitetään. Nyt tiedän olevani väärässä, kun mokomiin lupauksiin olen uskonut...

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:55
  • Autossa on pyörät
Vs: Karttaohjelma-vertailua
« Vastaus #33 : 22.11.2014 kello on 18:56 »
Itse ajan vuosittain joku 7-10 tkm tuolla pitkin ja poikin. En näe mitään ihmeellistä ettei karttaohjelmat taivu esittämään joka jäätelöbaarit tien varresta. Toisaalta tuo Navissa käyttämäni Here Maps on parhaasta päästä. Tomppa on ihan mopo.