Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Talon kiertovesipumppu
"Masi":
Paljonko lie, laitteen itsensä lämmönvaihdin on ehkä 5-8 l ja siihen verkosto päälle. Ja patterit ovat kuten kuvasta näkyy konvektio mallit. Ja sekin näkyy että aiheuttavat valtavasti ylimääräistä siivousta. Ovat oikeita pöly-imureita. Kerran kahdessa viikossa lämmityskaudella on suojat poistettava ja imuroitava pölyt pois.
Monikohan tekee vaunussa saman jossa ollaan pienessä tilassa ja varsinkin talvi aikaan käsitellään paljon tekstiilejä.
Ja ikkunoiden alla on patterit sekä siellä missä ikkunat tai terassin ovet yltävät lattiaan asti on vieressä seinällä.
Ja vetoahan tämmöiset mallit aiheuttaa. Tuommoinen iso työntää kuumaa ilmaa ylöspäin kuin truman 6000 kombi kakkos teholla. Eli tämä on juuri se tämmöisen verkon heikous ja vahvuus. Nopea lämmittämään mutta lämpö karkaa katon rajaan ensin eli tehoa menetetään lämmitykseltä paljon sinne missä siitä vähiten tarvitaan.
Tuon eron huomaa siitä että olen itse tehnyt takapihan terassin lämpimäksi tilaksi ja siellä on normi levypatteri.
Ja aina paljon lämpimämpi kuin muu talo vaikka yksi ulkoseinä on vain kaksinkertaista tiiltä ja yksi lasia kokonaan.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 12.11.2014 kello on 19:00 ---Ei se ole käynnistyskondensaa ttori vaan käyntikondensaattor i.
--- Lainaus päättyy ---
Juu, vaan vaikuttaahan sekin käynnistymiseen. Tuollaiset moottorit voivat vielä olla kummallisia...
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 12.11.2014 kello on 22:39 ---Suomalaisen talveen tarkoitetun vesikiertoisen radiaattorilämmityk sen lämpöjohtopumpun tarkoitus on pyöriä aina (jopa kesätkin),
--- Lainaus päättyy ---
Eikä ole, vaikka yleensä näin on. Tuossa on 3m päässä seinällä termari, joka ohjaa pumppua ja määrää talon lämmön ja huusholli on taatusti tasalämpöisempi ja taloudellisempi kuin nykyiset monen säätölaitteen systeemit.
"Masi":
Pumppu testattu ja käynistyi, mutta omasta mielestä kierrokset eivät ole kovin kovat vaikka pumppun arvokilpi kertoo olevan 1800 rpm
"Masi":
Lisää kuvia nyt itse laitteesta.
Laitteen oma ohjaus paneli
Ohjaava tekniikka sekä itse prosessi alue. Tästä on kahdesti vaihtanut "ammattimies" eli laitteen valmistajan edustaja tuon punaisen boksin. Sen sisällä on ohjaus elektroniikka. Ja vaihto töineen ja muinee kuluineen oli aina 450 euroa. Ja kolmannen kerran kun teki silloin saman vian, kutsuin eri merkin edustajan katsomaan ja tekemään vaihto tarjousta. Kaveri tuli ja vilkaisi laitetta ja sanoi siinä olevan vääränlainen piippu Ja sen takia laite sulkee itsensä liian ison häkä pitoisuuden takia. Oli vain savukanavalla varustettu, kun olisi pitänyt olla kaksoisvaipallinen eli myös palo-ilmalle tulo. Ja ongelmat loppui siihen kun osti siltä uuden piipun ja laitoin paikallleen, maksoi 102 euroa.
Ja tämän kannen alla on poltin sekä itse tulistuskenno vai miksisitä näissä koti vekottimissa kutsutaan.
Pumpun vesikammio .
Ja merkkihän on italian ihme Ariston, mutta ei nyt viitsisi ostaa uuttakaan kun on tarkoitus kolmen vuoden kuluttua laittaa varaaja aurinkokennoilla ja samalla uusia kattila siihen sopivaksi. hintaa tuommoiselle tulee tämän päivän mukaan noin 6000- 8000 eurao ja ylipuolen vuoden käyttövedet lämpeää ilman ulkopuoleista energiaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta