rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Juuri Sinä, ulkomaanmatkailua harrastava karavaanari!  (Luettu 33457 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Juuri Sinä, ulkomaanmatkailua harrastava karavaanari!
« Vastaus #30 : 25.10.2014 kello on 17:11 »
Minulla on koottuna muutamia linkkejä, mutta ne pitäsi olla jossakin "yleisellä sivulla" ja useamaan henkilon hallinnoimana
http://www.saunalahti.fi/hamal0

Luovutan kernaasti tuon sivun tiedot yleiseen käytöön, jos sellainen sijaintipaikka löytyy

No just tuommoista ajan takaa. Tulipahan hyvänä täydennyksenä mjh48 kirjoitus   Thumb Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
« Vastaus #31 : 25.10.2014 kello on 17:22 »
Mikä on Vop ?

Karmann kulkee ja koirat haukkuu...
http://albinkarmann.blogspot.com

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #32 : 25.10.2014 kello on 17:30 »
Mikä on Vop ?

Määritys on lainattu Karavaanarit.fi sivulta
VOP eli Vaunussa On Pyörät (liikkumista varten) - on SFC:n kerho
Se kokoaa ulkomaanmatkailusta kiinnostuneet.
Kerhosta saa uutta matkailutietoa erityisesti keväällä ja alkukesästä. Kerho välittää tietoja lauttayhtiöiden tarjouksista, julkaisee VOPpari-kerholehteä ja järjestää vuosittain valtakunnalliset matkailutreffit.

http://www.voppari.com/

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.03.2021 kello on 05:58
    • Hymer kulkee ja koirat haukkuu...
« Vastaus #33 : 25.10.2014 kello on 17:58 »
Kiitos...

Karmann kulkee ja koirat haukkuu...
http://albinkarmann.blogspot.com

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.01.2016 kello on 22:30
  • Adventures before dementia.
« Vastaus #34 : 26.10.2014 kello on 21:25 »
Nyt teen poikkeuksen ja kirjoitan Petterin  nikillä. Kuuluin joskus VOPPiin. Silloin oli vaikea saada tietoa, ei ollut nettiä. Tosin en tiedä vopin tämän päivän toiminnasta mitään. Mutta kun olemme oman tien kulkijoita, niin tuskin saisimme vopista juurikaan uutta. Olemmehan kulkeneet polkujamme kohta 30 vuotta. Sen tiedon, mikä minulla on, olen pyrkinyt avoimesti kertomaan. Ja kerron lisääkin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #35 : 26.10.2014 kello on 21:39 »
Mun mielestä tämä karavaanari.org-palsta voisi olla se foorumi, johon asioita ja kokemuksia kerätään.  Thumb

Käytyäni lukemassa Etuteltan jäsenkeskustelusta aiheesta aamulla olen samaa mieltä. Sinne ei ainakaan tee mieli kirjoittaa.

Orgissa voi (esimerkiksi) varmistua siitä, että ne, joita asia ei kiinnosta, eivät pääse sotkemaan keskustelua.

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
  • Porvoo
« Vastaus #36 : 26.10.2014 kello on 22:10 »
Paras ulkomaanmatkailumii tti olisi nuotion äärellä pienen porukan kanssa kokemuksia jakaen, ilman kaupallisuutta ja karaååkkea tahi humppatansseja.

Hyvin kiteytit samat ajatukset matkailutreffeistä. En myöskään kaipaa kummempaa treffitapahtumaa. Kiva olisi vaihtaa matkakokemuksia toisten kokeneiden kanssa. Itse en kykene osallistumaan treffitapahtumien järjestelyihin  "puuhanaisena", työt haittaa hyvää harrastustoimintaa.

Kuulun Vop:iin koska ulkomaan reissut on meidän juttu ja lehti on kiva ja hyvin toimitettuja matkakertomuksia on mielenkiintoista lukea. Muuta en sitten kerholta ole oikeen odottanutkaan. Vop-tarra on vaunussa, jos vaikka joku samanhenkinen löytäisi meidät kotimaan kämppäreillä  :D

Täältä orgista löytyy paljon tietoa ja jos en löydä niin kysyn. Vastaukset tulee yleensä hetkessä.

Vop-kerhon lopettamiseen en koe minkäänlaista tunteen paloa. Jos loppuu, niin ehkä joku aikakausi on tullut tiensä päähän ja jotain uutta syntyy kun tarvetta tulee tai on.

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:32
  • Epsoo
« Vastaus #37 : 26.10.2014 kello on 22:15 »
Minulla on koottuna muutamia linkkejä, mutta ne pitäsi olla jossakin "yleisellä sivulla" ja useamaan henkilon hallinnoimana
http://www.saunalahti.fi/hamal0

Luovutan kernaasti tuon sivun tiedot yleiseen käytöön, jos sellainen sijaintipaikka löytyy

Vapaasti käytettävissä: http://karavaanariwiki.org/

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #38 : 26.10.2014 kello on 22:17 »
Jonkunhan nuo on ensin etsittävä jotta ne voi jonnekin kaikkien käyttöön tallentaa. Ja sitten niitä on päivitettävä, sillä tiedot vanhentuvat ja muuttuvat.

Erittäin kannatettava ajatus, ongelmana vain on aktiivisuuden puute, ja sen jälkeen tiedon ajantasaisuuden pysyminen.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
« Vastaus #39 : 26.10.2014 kello on 23:19 »
Minäpä yritän viedä sanaa eteenpäin, jospa saataisiin Vop-kerho pidettyä hengissä uudella kaavalla, ja saataisiin järjestettyä hyvin toimiva nettisivusto jonnekin.

SFCn tuealla ja sen sivujen yhteydessähän niiden Vop-kerhon sivujen paikka olisi, ja mukaan oliis hyvä saada paljon porukaa, reilut 1000 jäsenperhettä tuntuu hyvin pieneltä lukumäärältä, ja kertoneen osittain varmaan myös sitä, että kerhoa ei olla löydetty.

Siihen en ota kantaa mitä tänne orgin kerätään, mutta minusta ulkomaanmatkailua , autolla tehtävää siis, ei kannattaisi näin pienessä maassa hajottaa moneen paikkaan, vaan ennemmin yhdistää kaikki voimat. Silloin myös ajantasainen tiedonsaanti ja sen pävittyminen olisi mahdollista.

Nykyisellään SFC. sivut eivät mahdollista järkevää tiedonkeruuta ja keskustelua, siksi olen niistä Vop-kerhon omista sivuista puhunut.

Vaan sitä, miten kaiken älykkäimmin järjestäisi, ettei matkailuaiheisia keskusteluja hajotettaisi sinne tänne ja tuonne, en tiedä. Mutta jotenkin tuntuu, että stabiilin tiedon lisäksi samassa paikassa olisi hyvä voida myös keskustella asoista.

Mutta voiko kaikki matkailuaiheinen keskustelu tapahtua maksullisen kerhon sivuilla, ei varmaankaan.
Jos taas keskustelu olisi vapailla sivuilla, tarvitaan moderaattori.

Itse olen vuosien saatossa silloin tällöin pähkäillyt ja myös ilmoille heittänyt ajatusta Autoliiton ja SFCn matkailutoimnnan yhdistämisen harkitsemisesta.

Niiltä, jotka sanovat etteivät tarvitse mitään, kun ovat niin kauan matkustaneet, voisi kenties löytyä paljonkin annettavaa sivuille, jotka palvelisivat niitä, jotka tietoa, neuvoa, vinkkejä, linkkejä ja kokemuksia kaipaavat.

Itsekin olen (olemme) Suomen ulkopuolella kulkenut vuodesta 85 alkaen, mutta edelleen tulee tavan takaa tilanteita, missä kaipaan neuvoja ja vinkkejä ihmisiltä, jotka ovat kulkeneet paikoissa, jossa itse vielä en ole.

Ja niitä toivon voivani taas välittää eteenpäin. Ja vinkkejä jännistä paikoista maailmalla on aina mahtavaa saada.

Yhdessä olemme melkoinen pakkaus ulkomaanmatkailun tietotaitoa, jos vain sitä haluamme!

t.Kaarina

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #40 : 26.10.2014 kello on 23:24 »
Minkä tyyppisestä sivustosta olisi kyse? Keskustelufoorumi vai wiki tyyppisestä? Vai ihan staattisesta?

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.04.2025 kello on 23:13
« Vastaus #41 : 26.10.2014 kello on 23:41 »
En tiedä. Olen tätä asiaa vain viemässä eteenpäin, koska minusta on hälyttävä uutinen tuo Vop-kerhon johtoryhmän ilmoitus heidän halustaan lopettaa yks kaks koko kerho.

Ja koska SCF ei mielestäni hoida hommaa tyydyttävästi, ei kerhoa voi lopettaa, tai seuraa niin outo tyhjiö ja erikonen tilanne, että en ymmärrä miten maamme ainoa karavaanmatkailu-järjestö voisi asiat sellaiselle mallille päästää.

Ja kun systeemi (vop-kerhon) ei ilmeisesti ole nyt toimimassa siten, että se palvelisi riittävän hyvin tai sen vetämien on turhauttavaa ja kankeaa, kirjoittajia lehteen ei tahdo löytyä eikä vastuullisia toimijoita, ajattelen, että jotain tarttis tehdä.

Ja se joku voisi varmaan olla juuri hyvin toimiva nettisivusto, jota olisi ylläpitämässä pieni porukka, ja joiden kautta voisi sivuille jokainen lähettää tietoa, vinkkejä, linkkejä, kuvia, matkajuttuja yms.

Eli se olisi koko ajan päivittyvä tietopankki, missä esim maakohtaisesti olisi helppo löytää asiaa, kohteita jne. Laivaliikenne, alppisolat, tiemaksut, kaikki mahdollinen ja mahdoton mikä palvelisi yhtä lailla enikertalaista kuin konkariakin.

Ja sen yhteydessä minusta olisi hyvä olla myös asiallinne keskustelusivusto.

Tämä on siis vain minun henk.koht visioni ja etuteltassa jokunen muu omaa vastaavanlaisen ajatuksen.

Itse kokisin myös matkailutreffit hyvinä, kunhan niissä on varattu alustusten lisäksi runsaasti aikaa kokomusten vaihtoon ja vuorovaikutukseen ihmisten kesken. Tanssia voisi jossain muuaalla.

Itse olen tykännyt paperisesta Vopparista, mutta jos siihen ei ole resursseja, voisi ihmisten kynnys lähettää juttuja nettiin olla pienempi, ja siellä ne voisivat olla helposti tulostettavasa muodossa varmaankin.

t.Kaarina

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Epsoo
« Vastaus #42 : 26.10.2014 kello on 23:47 »
Jos on tarpeen, niin voin järjestää sivuston ja tarvittaessa domaininkin. Tarvitsisi vain vähän tietoa minkälaista haetaan, ja ketkä olisivat aktiivisia ko. asian suhteen.

Vastauksesi perusteella voisi kyseessä olla wiki tyyppinen sivusto, ja siihen tämmöinen keskustelualue rinnalle.

• Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:21
  • Autossa on pyörät
« Vastaus #43 : 27.10.2014 kello on 07:52 »
Sen VOP-kerhon nettipuolen voisi linkata tänne meitille, laitetaan tuohon 99:n ehdottamaan wiki-palstaan mitä itse satumme tietämään.
SFC:n alaisuuteen sitä ei saa, siellä on optinetilla liian kankeat järjestelmät ja satumaiset hinnoittelut.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
  • Kulkija
« Vastaus #44 : 27.10.2014 kello on 09:15 »
^

Totta. Ja luulisin, ettei kaikkia edes kiinnosta kirjoittaa SFC:n """ylläpitämälle""" palstalle. Minua ei ainakaan.