rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Raatosprite  (Luettu 29405 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Raatosprite
« : 11.10.2014 kello on 15:53 »
Kävin katteleen Anniinan remppa kohdetta ja ihan kivalta se näytti,omaani verrattuna.Minulla oli yksi nurkka kastunut ja sen fiksaamalla olisi ollut ihan ok..mutt ei.Piti sitte repiä kaikki pois ja aattelin että ihan uudeksi jos sais..nii JOS.Ikinä en oo mittään rakennellu ;D että saas ny nähä :'(



*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:43
Vs: Raatosprite
« Vastaus #1 : 11.10.2014 kello on 20:26 »
.Piti sitte repiä kaikki pois ja aattelin että ihan uudeksi jos sais..nii JOS.Ikinä en oo mittään rakennellu ;D että saas ny nähä :'(

Elämä opettaa. Ja mitään ei opi kuin tekemällä.   Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2016 kello on 21:38
Vs: Raatosprite
« Vastaus #2 : 12.10.2014 kello on 11:08 »
No nyt on rojektia  ;). Elähän Virpimu pura enempää rakenteita kunnes tuet tai korjaat jo purettua aluetta, vaarana jotta romahtaa koko paletti. Nyt ei muuta kuin romut pihalle lattialta ja uutta puuta runkoon niin hyvä siitä tulee  Thumb. Tsemppiä prokkiksellesi.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014 kello on 14:50 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #3 : 12.10.2014 kello on 13:01 »
 :D Juu kiitosta vaan..ajatuksena oli ekaksi laittaa lattiat kuntoon,mutta taidankin aloittaa näistä seinistä,jotta kasassa pysyy.On aika  "luprut" nuo seinät. Ei ole muuten millään kiinnitetty tuota puurunkoa tuohon ulkokuoreen. olen lukenut jostain että sikaflexillä nuo runkopuut saisi liitettyä peltiseinään ::)  jotta mietin että kokeilisinko..sitä possuflexiä?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2015 kello on 10:40
Vs: Raatosprite
« Vastaus #4 : 25.12.2014 kello on 18:32 »
Mahdoitko sitä mun "projektia" tarkoittaa, mulla on jäänyt vieläkin suunnittelu vaiheeseen, joutui väistymään keittiöremontin tieltä, se oli kuitenkin tärkeämpi saada jouluksi valmiiksi. Ja toiseksi, en oikein tiedä uskallanko aloittaa. Varmasti se siitä sitten lähtisi liikkeelle, mutta mistä aloittaa.. Mulle tosiaan neuvottiin että liimataan puuosat seiniin kiiltofix liima massalla. Eikö niitä sitten ruuvata lainkaan  >:( Tietenkään mitään ylimääräisiä reikiä ei sovi ulkokuoreen tehdä, mutta onko tuolla listojen alla jotain ruuveja kiinni puuosissa..? Meidän vaunussa on kaikki niin lahonnutta ja kun joku sitä on jo aiemmin purkanut niin siitä on hiukan hankala ottaa mallia miten on alunperin ollut..

Tällä hetkellä ajattelin jos oven viereen vaihtaisi terveen pystytolpan ensimmäisenä vanhan tilalle, jotta pysyisi muodossaan, ja lähtisi siitä tolppa kerrallaan kohti vaunun nokkaa.. Mistä itse lähdit liikkeelle? Haen nyt toden teolla tsemppiä että uskallan lähteä kokeilemaan  ;D  vaikka en oikeastaan voi tuota enää pahemmaksi saada....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #5 : 25.12.2014 kello on 19:03 »
Mahdoitko sitä mun "projektia" tarkoittaa, mulla on jäänyt vieläkin suunnittelu vaiheeseen, joutui väistymään keittiöremontin tieltä, se oli kuitenkin tärkeämpi saada jouluksi valmiiksi. Ja toiseksi, en oikein tiedä uskallanko aloittaa. Varmasti se siitä sitten lähtisi liikkeelle, mutta mistä aloittaa.. Mulle tosiaan neuvottiin että liimataan puuosat seiniin kiiltofix liima massalla. Eikö niitä sitten ruuvata lainkaan  >:( Tietenkään mitään ylimääräisiä reikiä ei sovi ulkokuoreen tehdä, mutta onko tuolla listojen alla jotain ruuveja kiinni puuosissa..? Meidän vaunussa on kaikki niin lahonnutta ja kun joku sitä on jo aiemmin purkanut niin siitä on hiukan hankala ottaa mallia miten on alunperin ollut..

Tällä hetkellä ajattelin jos oven viereen vaihtaisi terveen pystytolpan ensimmäisenä vanhan tilalle, jotta pysyisi muodossaan, ja lähtisi siitä tolppa kerrallaan kohti vaunun nokkaa.. Mistä itse lähdit liikkeelle? Haen nyt toden teolla tsemppiä että uskallan lähteä kokeilemaan  ;D  vaikka en oikeastaan voi tuota enää pahemmaksi saada....

Mullakin vaiheessa..eli seinää suunnitellaan..kon ei oo runkopuut pellissä millään kiinni koskaan olleetkaan :)
Nyt puuttuu tuota 10mm tyrosta ..sen kun saisi hankittua..juu ja ovesta / etuikkunan puolesta jos aloittelisi..kon itsekkin olen miettinyt tuon oven kohdan olevan hankala jos ei sitä heti ekana laita..Painoa tulee armotta tähän lisää..katsotaan sitten mitä katastaja sanoo siihen..mutt moisen kommentin ajankohtaan yhä ihan helekkaristi matkaa...
Laitellaan tänne kuvaa ja kommenttia että kuin edistyy..mulla alkaa konhan saan sen inspiraation..
Sinulle toivon HIRMUISESTI TSEMPPIÄ  Thumb Thumb Kyllä me näistä kalut aikaan saadaan..
Kesä = vielä kaukana  ;D
Ei hän me luovuteta ;D  eihän?
En muuten ole koskaan ikinä mitään rempannu saati uudelleen rakentanu..siihen kateltuna otin ihan hullun projektin  vaan ihan sama  jostain se on alettava ;D ;D ;D

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:20.11.2015 kello on 10:40
Vs: Raatosprite
« Vastaus #6 : 25.12.2014 kello on 19:22 »
10mm styroxia? mihin tarkoitukseen? (ei mitään kokemusta tuon merkkisestä vaunusta..)
Kyllä sulta inspiraatiota tuntuu löytyvän kun olet jo noin paljon purkanut. Nyt on ainakin helppo käydä saumat läpi butyylimassalla, että pysyy jatkossakin terveenä. Muut saattaa neuvoa toisin, näin mulle on neuvottu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #7 : 25.12.2014 kello on 19:42 »
10mm styroxia? mihin tarkoitukseen? (ei mitään kokemusta tuon merkkisestä vaunusta..)
Kyllä sulta inspiraatiota tuntuu löytyvän kun olet jo noin paljon purkanut. Nyt on ainakin helppo käydä saumat läpi butyylimassalla, että pysyy jatkossakin terveenä. Muut saattaa neuvoa toisin, näin mulle on neuvottu.
Tarkoitukseen että sitä tässä on "eristeenä"seinissä.Katossa villaa..jonka senkin vedän ihan samanlailla ko on ollutkin..lattiaa tulee 6,5mm maatilavaneri,,luultavasti 20mm finnfoam sen päälle ja toinen mokoma 6,5mm m.vaneria.Jo tuo lattia alkaa painaa tuplat alkuperäiseen :laugh:
tyhmintä tässä tietty on se että vaunussa kaikki piti olla toimivaa..mutt jotenki tuo kaasu aina vierastanu ni revin pois moiset "herkut"...ja on sitten rauhallisempi olo kon kaikki on uudeksi vedetty,,eikä tarvii miettiä ett mistä seuraavaksi korjaillaan. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Raatosprite
« Vastaus #8 : 25.12.2014 kello on 19:50 »
Jöses on tytöillä urakkaa  Thumb
minusta ei tuohon olis
en osaa edes naulaa lyödä lautaan
ettenkö vetäisis itseäni vasaralla sormeen  :o
mutta onneksi minulla on tuo pätevä mies
jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä  :)

onnea urakoihinne ..nostan kyllä hattua
jo noille valmisteluillenne  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #9 : 25.12.2014 kello on 20:00 »
Jöses on tytöillä urakkaa  Thumb
minusta ei tuohon olis
en osaa edes naulaa lyödä lautaan
ettenkö vetäisis itseäni vasaralla sormeen  :o
mutta onneksi minulla on tuo pätevä mies
jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä  :)

onnea urakoihinne ..nostan kyllä hattua
jo noille valmisteluillenne  Thumb

kiittää ja kumartaa..omakin kultain varsin "kätevä käsistäänkin"
Vaan tuohon eip koske,,haluan kattoo ett onnistuuko tämä ja tuleeko vaunu vaiko pelkkä peräkärry. ;D  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Raatosprite
« Vastaus #10 : 25.12.2014 kello on 20:31 »
kiittää ja kumartaa..omakin kultain varsin "kätevä käsistäänkin"
Vaan tuohon eip koske,,haluan kattoo ett onnistuuko tämä ja tuleeko vaunu vaiko pelkkä peräkärry. ;D  ;D

upeeta loistavaa  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Raatosprite
« Vastaus #11 : 27.12.2014 kello on 01:09 »
Itse liimasin puut ja styroksit kiinni uretaani liimalla. On samanlaisessa pullossa kuin vaahto.. N. Puoli tuntia kuivumisaika. Tarvitsee oman pistoolin, joka ikh:ssa oli tällä seudulla edullisin. Mulla oli kertakäyttö pilli paikoillaan, mutta en suosittele nuin isoon urakkaan tuota pilliä vaan kunnollinen sellainen.. Kattoon laittaisin styroksin myös on helpompi ja jämäkämpi tulee. Niitä rimoja keskeltä seinää karsisin reilusti pois ja styroksin liimaisisin tilalle. Sopiviin kohtiin jättäisin reuna ja tukirimat. Pintaan sisäpuolelle tieten vaneri samalla liimalla kiinni.. Kuten joku sanoi älä liikaa kerralla pura vaan askel kerrallaan, muuten voilevähtää.. Jos johonkin tarvitsee sitten esim kalusteita kiinni, ni pellin palanen liimataan kiinni vanerin taakse..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #12 : 27.12.2014 kello on 01:15 »
Itse liimasin puut ja styroksit kiinni uretaani liimalla. On samanlaisessa pullossa kuin vaahto.. N. Puoli tuntia kuivumisaika. Tarvitsee oman pistoolin, joka ikh:ssa oli tällä seudulla edullisin. Mulla oli kertakäyttö pilli paikoillaan, mutta en suosittele niin isoon urakkaan tuota pilliä vaan kunnollinen sellainen.. Kattoon laittaisin styroksin myös on helpompi ja jämäkämpi tulee. Niitä rimoja karsisin reilusti pois ja styroksin liimaisisin tilalle. Pintaan sisäpuolelle tieten vaneri samalla liimalla kiinni..

Kiitän. ;).nyt olen ihan sekaisin..mitä teen...nooh ei se mitään  normi tila mun päässä...aina hyvä kon tulee vaihtoehtoja..siinä päs sitten pähkäilen... ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Raatosprite
« Vastaus #13 : 27.12.2014 kello on 01:17 »
Bostikin butyyli on sitten sairaan etullista minimanissa Kokkolassa. Se on kunnollista ja suosittelen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Raatosprite
« Vastaus #14 : 27.12.2014 kello on 01:22 »
Bostikin butyyli on sitten sairaan etullista minimanissa Kokkolassa. Se on kunnollista ja suosittelen.

Kokkolassa  ootas ny ....eniro