rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?  (Luettu 4522 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« : 9.10.2014 kello on 07:32 »
Kyseessä siis BMW X5 vm 2005.
Pyyhkijän sulka oli tullut tiensä päähän ja mä yritin ohjekirjasta katsoa, millainen siihen pitäis hankkia. Siinä oli vain ilmeisesti alkuperäisvaraosan koodi tyyliin 530de-jotain.
Älykkäästi sitten etsin Prismasta Boschin sulan, joka oli noin 53cm ja jossa luki bmw x5. No, se olikin varmaan etulasion  >:(
Onnistuin tietty vanhaa, hapertunutta sulkaa irrottaessa rikkoon sen kiinnityspalasen ja nyt Riesan takalasissa ei sitten ole kuin pyyhkijän varsi. Ja se pitää katsastaa ensi viikolla... Huoks!  :o

Guuglaamalla en ole löytänyt tietoa. Pyyhkijän moottoreita kyllä löytyy.
Pitääkö mun soittaa marmoritiskiliikkee seen ja kysyä, onko niillä? Vai otanko mä sen irronneen vanhan ja käyn jossain liikkeessä availemassa paketteja ja etsimässä samanlaisen?
Milloin musta on tullut näin avuton? Olen vuodesta 1992 kyllä osannut jokaiseen autooni hankkia ETEEN sulat ja jopa vaihtanut ne...  :-X

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.02.2024 kello on 16:40
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #1 : 9.10.2014 kello on 07:57 »
Ota mitta sulan pituudesta,tai mee tarvikeliikkeeseen .Myös biltemasta löytyy sulkahyllyn vierestä vihko jossa automerkeittäin tyyppi sulkienpituudesta  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #3 : 9.10.2014 kello on 08:02 »
Ota mitta sulan pituudesta,tai mee tarvikeliikkeeseen .Myös biltemasta löytyy sulkahyllyn vierestä vihko jossa automerkeittäin tyyppi sulkienpituudesta  Thumb

Eli sulka käsilaukkuun ja maanantaina Biltemaan? Kiitos vinkistä!! Thumb

Motonetin sivuilta tuntui löytyvän vain etulasin sulkia. Tää yövuoro ei oikein edesauta adioiden hoitamista. Olis pitänyt herätä jo kuukausi sitten, sillä tuossa Riesassa olis vähän muutakin, mistä tulee sanomista katsastuksessa. Jos katsastusmies ei saa konepeltiä eikä kuskin ovea auki ekalla yrittämällä, se saattaa hylätä sen kiukuspäissään saman tien  :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #4 : 9.10.2014 kello on 08:04 »
Ota nyt Kaija silmä käteen  ;)
Nimenomaan takalasin sulka



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #5 : 9.10.2014 kello on 08:06 »
 ::)
9€ / kpl
http://motonet.fi/fi/varaosat/51/530780/autot/bmw/x5-e53-2000-2006?vuosimalli=2005#Tuulilasin-puhdistus-Bosch-tuulilasinpyyhkimet
Elämä on  :laugh:



Tämäkö??? Mä olen selannut Motonetin sulkalistaa ja Boschilta löytänyt vain vasen, oikea tai molemmat eteen...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #6 : 9.10.2014 kello on 08:07 »
Ainakin siinä lukee X5 ->06 TAAKSE 45cm Champion Aerovantage   :-[

Edit: Tuote 12-4503

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #7 : 9.10.2014 kello on 08:09 »
Tiesinhän mä, että täältä löytyy apu. Mä en noita mikä-mikä-merkkisiä niin tutkinutkaan, kun ajattelin, että Boschin listoilta luulis löytyvän Riesaankin sopiva.  :-[

Muoks! Motonet onkin kivasti työpaikan lähellä. Sen lisäksi, etten osaa ostaa TAKAlasin sulkaa, mä olen joskus Biltemaan mennessä eksynyt ja kierrellyt aika pitkään siellä sun täällä. Mutta se oli Pasin vika, kun se ei osannut antaa tarpeeksi hyviä ajo-ohjeita idiootille...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
  • Autossa on pyörät
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #8 : 9.10.2014 kello on 08:10 »
Aina joku meistä jotain ... ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #9 : 9.10.2014 kello on 08:16 »
Aina joku meistä jotain ... ;)

 :) Kiitoksia!  Thumb
Jep! Nyt ei puutu kuin se, että joku avulias tekee opastusvideon siitä hemmetin sulan kiinnittämisestä paikoilleen rikkomatta sitä kiinnitysjuttua. Mun kärsivällisyys kaiken näpertelyn kanssa on olematonta...  :-X

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.06.2024 kello on 14:17
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #10 : 9.10.2014 kello on 10:24 »
Pyyhkijän varsi, moottori ja sulake irti ja reiän paikalle tulppa. Ei naarmuunnu enää takalasikaan  :D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:58
  • Epsoo
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #11 : 9.10.2014 kello on 20:48 »
Ota nyt Kaija silmä käteen  ;)
Nimenomaan takalasin sulka

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Off-Topic:
Kannattaisi laittaa tämmöiset kuvakaappaukset png muodossa, niin niistä saa jotain selväkin...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
Vs: Millainen takalasin pyyhkijä Bemariin?
« Vastaus #12 : 15.10.2014 kello on 09:51 »
Olipa muuten sulkia Motonetissa, huoks! Sai siellä hetken aikaa etsiä, mutta ovat kyllä merkinneet tuotenumerot hyvin!  Thumb
Lisäksi pihasta löytyi kiltti mies, joka laittoi sen paikoilleen, kun enhän mä itse osannutkaan. Ja kun sulka oli heiltä ostettu, teki vaihdon ilmaiseksi. Ei se muuten ollut ammattilaisellekaan mikään viiden minuutin homma, vaan kyllä siinä aika pitkään joutui puuhailemaan...

Se onkin sen varren "sarana", jousi, mikä lie jumittanut. Sen takia sulka ei ota kiinni kuin osittain. Tää tyyppi suihkutti siihen jotain ainetta. Täytyy yrittää muistaa vetristää sitä silloin tällöin ja suihkutella lisää voiteita. Olisko kevään kuuden viikon reissun aikana, kun auto seisoi käyttämättä, jumiutunut?  :(