rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton koneeliinen pesu  (Luettu 9310 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
Matkailuauton koneeliinen pesu
« : 7.10.2014 kello on 22:31 »
Kesä on mennyt infarktista toipumiseen, enkä ole saanut mobiilia pestyä muuten kuin vettä ruiskuttamalla.
Aina ennen olen pessyt vaunut itse käsin saippualla ja harjalla. Nyt ennen talviseisokkia ajattelin viedä sen rekkapesuun jos se on mahdollista.

Kestääkö muovi-ikkunat naarmuttumatta harjakonetta?
Lähteeko keulaan/otsaan hyönteisistä jäänyt rasva saippuapesulla vai uskaltaako ottaa liuotinainepesun?
Ja vahaus päälle niin että ikkunat kiiltää?
Mitä suosittelette?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
Vs: Matkailuauton koneeliinen pesu
« Vastaus #1 : 7.10.2014 kello on 22:42 »
En ainakaan suosittele rekkapesua.

Vie auto käsinpesuun paikkaan jossa voit itse seurata vierestä ja joka on tottunut isompien pesuun. Esim. caravan huollot tarjoaa pesupalveluita ja myös monet autopesulat. Hinta toki eri kun koneelisessa pesussa muttaautolle kuitenkin hellävaraisempi

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #2 : 7.10.2014 kello on 23:06 »
Jösses, ei nyt mihinkään rekkojen harjakoneeseen  :o Lähtee katolta antennit, truman hattu.. tuulettuvista luukuista kastuu penkit ja lattiatkin. Sopivasti jos harja ottaa luukkuun kiinni sekin.. fillariteline jos löytyy, niin siitäkin saattaa päästä.. Liuotinaineilla vanhennetaan butyylimassat.

Käsinpesuun kuten kimi mainitsi. Mieluummin varrellisella harjalla kuin pelkällä painepesurilla.

Esim. Bestis Hyvinkää, ulkopesu 80€, http://bestcaravan.fi/huolto/
http://youtu.be/pAiQ-hlkq8c

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2019 kello on 21:01
  • Kotka
« Vastaus #3 : 8.10.2014 kello on 00:34 »
Ja minä kun olen luullut ettei painepesurilla matkailuvärkkejä saa pestä?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #4 : 8.10.2014 kello on 01:31 »
Ja minä kun olen luullut ettei painepesurilla matkailuvärkkejä saa pestä?

Sen voi tehdä niin monella tavalla ja helposti niin, että sen tekee väärin painepesurilla. Itse pesen sileät pinnat kohtisuoraan todella leveällä ja matalapaineisella mutta kuumalla suihkulla.

Diesellämmigtteinen pesuri ja reilu etäisyys autosta samalla välttäen kaikkia tiivistepintja.Nope a kuumavesi suihku ei lämmitä eikä riko pintaa, ei edes irrota vahaa mutta huuhtelee lian pois. Tuo on myös oiva laite kaikenlaisiin likaisiin koneosiin, ei tarvitse liuottimia käyttää.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
  • seniori
« Vastaus #5 : 8.10.2014 kello on 18:06 »
No niin. Mobiili on pesty omin voimin omassa pihassa. Käsinpesuna ulkopuolisilla se olisi tullut kalliiksi ja omatoimihalliin olisin joutunut lähtemään yksin. Tarvitsin kaveria.

Käyttelin painepesuria varovasti mutta monipuolisesti. Ensin kastelu, sitten saippuointi joka puolelta ja liuotus kahvitauolla.

Katon pesu kylmällä kaivovedellä harjaten. Sain lahjottua lähes 30 kg kevyemmän rouvan myös katolle.

Ja muualle lämminvesipesu painepesurilla ja harjalla kimppapesuna. Kovaa painetta käytin vain renkaiden puhdistukseen.  Vahaus jää kevääseen.

Kuumaa, ei kun lämmintä, vettä sain painepesurille siten, että painepesuri imi sisältä tuotua kuumaa vettä saavista.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #6 : 8.10.2014 kello on 20:25 »
Tällainen Vikanin "hellävarainen" harja ja 2.5m teleskooppivarsi perään (+ kätevä emäntä), on kumireunus ja kestävät harjakset (mulla yli 10v kestänyt, useita pesuja / kk)

http://www.ikh.fi/Kasityokalut/Harjat_lapiot_lumityokalut#!tid82
niin homma hoituu näppärästi maasta käsin - ei käy niin pumpunpäälle kun saaa toimia kädet alhaalla ja selkäsuorana. Katon pesuun yltää a-tikkailta autoon koskematta Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #7 : 9.10.2014 kello on 03:48 »
Miten muuten alkovi mahtais kestää, jos sinne reilu 60-kiloinen menis konttailemaan harjan kanssa?
Meidän pattipäinen lada tarttis pestä. Sääliksi käy laiminlyötyä ressukkaa  :-X