Mitä nuo kipinä sytytys palikat tulevat kustantamaan?
|
Sivuja: [1] Siirry alas
Mitä nuo kipinä sytytys palikat tulevat kustantamaan?
Mitä nuo kipinä sytytys palikat tulevat kustantamaan? Kysy yv:nä. ![]() Laitoin YV:tä, mut tais unohtua koko tuo äskönen kysymys pois ku tuli muutakin kirjoiteltua
![]() Kipinäsytytys paketteja saa edelleen minulta "mjo33400" ja jampalta "jamppa". YV:nä homma hoituu hetkessä. Nimimerkkiä klikkaamalla aukeaa myös sähköpostiosoite.
Eikö 2490 tarvitse kipinä sytkää.?
Eikö 2490 tarvitse kipinä sytkää.? Ei tarvitse, siinä se on jo. ![]() Moi,
Miten on kun lisäsin Primus 2470:een kipinäsytytyksen, niin pitääkö hehku poistaa pannusta? Moi,En ole asiantuntija, mutta kokemuksesta sanoisin, että sitä suorastaan vielä tarvitaan, kun vaunu on seisonut syksy kosteassa, ja kun käynnistät niin eka syttymisellä lähtee useimmiten hehkulla, eli poksahtaa vanhaan malliin.Jatkaa kuitenkin sitten kipinällä siististi. En ole asiantuntija, mutta kokemuksesta sanoisin, että sitä suorastaan vielä tarvitaan, kun vaunu on seisonut syksy kosteassa, ja kun käynnistät niin eka syttymisellä lähtee useimmiten hehkulla, eli poksahtaa vanhaan malliin.Jatkaa kuitenkin sitten kipinällä siististi. Ei tota kannata yleistää kun ei pidä paikkaansa. Pannut jotka ovat kunnossa ja joissa veto on normaali, eivät kostu sisältä. Jos veto ei ole hyvä niin kosteus jää pannun sisään ja silloin käynnistyy ensimmäisen kerran hehkulla. Aina kannattaa jättää hehku paikalleen jos ei ole rikki. Jos hehku on rikki niin hehkun johdon voi laittaa kaasuventtiilin kiinnitysruuvin alle tai johonkin muuhun maapisteeseen esim. vesitermostaatin kinnitysruuvin alle. Sori Jorma, muokkausoikeudet omaavana piti lainata tekstisi, mutta vahingossa klikkasin muokkausta ja siitä johtuu viestissäsi minun muokkaus ilmoitus. ![]() Myös minulla on se kokemus, että kun vaunu on syksyllä seissyt pitkään ilman käyttöä, niin ensimmäisellä kerralla Primus poksahtaa. Seuraavalla kerralla sitten kipinäsytytys toimii hienosti. Aivan ehdoton tuo kipinäsytys muuten Primuksessa. Kyllä sitä kosteutta vaan tahtoo syksyllä sinne pannuun jäädä, kun kosteutta on muutenkin jokapaikassa. Voisi tietysti auttaa, jos jättäisi etuboksin luukkua vähän raolleen, niin ilma kiertäisi paremmin myös pannussa. Mutta korostan, että tuo kosteus ei ole kyllä ole mikään ongelma tuossa kipinäsytytyksessä, jos pannu poksahtaa kerran vuodessa aina lokakuussa ja sen jälkeen toimii taas koko vuoden. Tervehdys!
Hommattiin viime vuonna eka vaunu (-88 vuoden munsterland) ja siinä pannuna 2470. Tuossa käytiin pari viikkoa sitten kuopion suunnalla reissussa ja tappelin yöpaikassa lämmityksen kanssa joka ei toiminut. Seuraavana päivänä kuopioon vaunuhuoltoon kysymään uutta hehkua kun ajattelin siinä vian olevan. Fiksu myyjä ei myynyt mulle sitä, vaan kertoi vian johtuvan tod.näk. siitä, että tuo primus niin herkkä noille jännitteille ja kertoi tuosta kipinäsytyttimestä. Nyt olen kysellyt Oulusta huoltoliikkeiltä tuosta ja yhdestä liikkeestä sain tarjouksen (170€ tarvikkeet ja työkustannus 320-400€) Kuopiossa olisivat tehneet tuon työn 250€. Olisiko Oulun seudulla henkilöä, joka voisi mulle tuon asentaa? Itse toki voin apuna olla (tai voin pysyä poissakin jos parempi )Aikataulu olisi mielellään niinkin tiukka, että Juhannuksena pitäisi päästä reissuun, mutta ei haluaisi kylmässä vaunussa nukkua... Tervehdys! Siellä suunnalla taitaa olla ainakin "rolli4x4" jos joutaa, laita yv:tä. Sivuja: [1] Siirry ylös
|