Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2490 sytytysongelma

<< < (5/9) > >>

jkilpel7:
Olen nähnyt venttiileistä kaasuputken tulopuolella metalliverkon. Pystyykö sitä irrottamaan ja putsaamaan sieltä sisältä . Olen vain rassannut kuparisäikeellä sitä pienenpientä suutinaukkoa.

Knaus-90:

--- Lainaus käyttäjältä: jkilpel7 -  5.02.2017     kello on 20:49 ---Olen nähnyt venttiileistä kaasuputken tulopuolella metalliverkon. Pystyykö sitä irrottamaan ja putsaamaan sieltä sisältä . Olen vain rassannut kuparisäikeellä sitä pienenpientä suutinaukkoa.

--- Lainaus päättyy ---

Pienellä meisselillä olen kaivanut, se verkko häviää helposti jos putoo
sielä filtterin alla saattaa olla toinen verkko, ne voi puhaltaa puhtaaksi.
Jos se filtteri on mennyt ihan kovaksi ei välttämättä mene kaasu läpi.
Tuleeko sieltä putkesta normaalisti kaasu, ennen sitä venttiiliä.

Knaus-90:
Kaasuventtiilin nastat kannattaa myös putsata, että vetää kunnolla.

jkilpel7:
Johtoterminaalin nastat olen putsannut pikkuviilalla. Kaasua tulee kyllä läpi kunnolla, mutta vähän vaikea arvioida onko paine se mikä kuuluu olla suhinan perusteella.
Jossakin kaaviossa näin vastusarvot keltainen 5 ohm ja sininen 230 ohm 2490 magneettiventtiilil le. Jos ne on oikeat voisi tietysti vielä mitata tuon sähköisen puolen.
Perstuntuma on se, että suodatin voisi olla tukossa tai venttiili jää jotenkin puolitiehen kun testissäkään ei naksahtanut oikeen reippaasti.
Vesitermostaatin punaiset johdot jäi kasatessa
tarkastamatta, että tulivatko juuri samoin päin kuin alun perin. Onkohan niiden johtojen paikoilla vaikutusta pannun toimintaan ?

viitalar:
EI ole siittä kulkee jännite läpi se on vesi termari jos pannu kuumenee liikaa termari katkaisee jänniteen pannulta ,meniköhän oikein minun sepostus

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View