Tekniikkakeskustelut > Primus

Primus 2490 sytytysongelma

<< < (6/9) > >>

jkilpel7:
Nyt olen saanut molemmat pannut jokseenkin kuntoon. Nihkeän kaasuvirtauksen syyksi paljastui näppihäiriö. Kaasun tuloputkessa magneettiventtiilis tä vastavirtaan seuraavana on kierrettävä mallia oleva sulkuhana, joka ei ollutkaan aivan auki. Oli kiertynyt kiinni päin kotelon väliseinän tiivistysremontissa . Jäljellä on molemmissa pannussa ajoittainen paukahtelu syttyessä, mutta pääsääntöisesti syttyvät pehmeästi. Tulee mieleen jopa, että syttymisen pehmeys riippuu kelistä....

Knaus-90:

--- Lainaus käyttäjältä: jkilpel7 - 27.02.2017     kello on 21:39 ---Nyt olen saanut molemmat pannut jokseenkin kuntoon. Nihkeän kaasuvirtauksen syyksi paljastui näppihäiriö. Kaasun tuloputkessa magneettiventtiilis tä vastavirtaan seuraavana on kierrettävä mallia oleva sulkuhana, joka ei ollutkaan aivan auki. Oli kiertynyt kiinni päin kotelon väliseinän tiivistysremontissa . Jäljellä on molemmissa pannussa ajoittainen paukahtelu syttyessä, mutta pääsääntöisesti syttyvät pehmeästi. Tulee mieleen jopa, että syttymisen pehmeys riippuu kelistä....

--- Lainaus päättyy ---

Olikos kaasuventtiilin suutin putsattu? vaikuttaako mitään, jos lisää kaasua tai vähentää
säätimestä.

jkilpel7:
Kaasuventtiili on ollut irti ja olen rassannut  kuparisäikeellä suuttimen aukkoa. En ole vielä purkanut venttiiliä enempää, mutta hyviä neuvoja siihenkin
alkaa olla koossa jo. Painesäätimen asentoon teho tuntuu vastaavan normaalisti. Olen pitänyt painesäädintä lähinnä 1 tai 2:lla. Vaunun manuaali kehottaa pitämään 1:llä muulloin kuin kovilla pakkasilla ja pelkän veden lämmityksessä. Pitääkin kokeilla väheneekö paukkuminen seosta rikastamalla. Toisaalla palstalla esiteltiin piipun ilma-aukon kuristamista. Letkuklemmari näyttäisi sopivan tarkoitukseen aika hyvin. En ole vielä kokeillut. Pannut ovat olleet pöydällä pari kertaa kesän jälkeen ja on kopisteltu puhallettu paineilmalla ja rassattu messinkiharjalla. Venttiilin asento pitää vielä ainakin tarkastaa. Paukahtelu vaihtelee possahduksesta kovaan jytkyyn, joka herättää yöllä. Mutta ei ole mennyt tilttiin pariin viikkoon. Kiitos neuvoista kaikille !

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: jkilpel7 - 28.02.2017     kello on 08:20 ---Kaasuventtiili on ollut irti ja olen rassannut  kuparisäikeellä suuttimen aukkoa. En ole vielä purkanut venttiiliä enempää, mutta hyviä neuvoja siihenkin
alkaa olla koossa jo. Painesäätimen asentoon teho tuntuu vastaavan normaalisti. Olen pitänyt painesäädintä lähinnä 1 tai 2:lla. Vaunun manuaali kehottaa pitämään 1:llä muulloin kuin kovilla pakkasilla ja pelkän veden lämmityksessä. Pitääkin kokeilla väheneekö paukkuminen seosta rikastamalla. Toisaalla palstalla esiteltiin piipun ilma-aukon kuristamista. Letkuklemmari näyttäisi sopivan tarkoitukseen aika hyvin. En ole vielä kokeillut. Pannut ovat olleet pöydällä pari kertaa kesän jälkeen ja on kopisteltu puhallettu paineilmalla ja rassattu messinkiharjalla. Venttiilin asento pitää vielä ainakin tarkastaa. Paukahtelu vaihtelee possahduksesta kovaan jytkyyn, joka herättää yöllä. Mutta ei ole mennyt tilttiin pariin viikkoon. Kiitos neuvoista kaikille !

--- Lainaus päättyy ---

Minä hakisin vikaa mustasta poksista. Kipinä ei tule heti vaan 1-2 sekunnin viiveellä.

jkilpel7:
Pitää kuunnella vielä kipinän alkaminen tarkemmin. Mielestäni alkaa tikuttaa samaan aikaan magneettiventtiilin aukeamiskolahduksen kanssa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View