Omalta osaltani totean vain, että minulle, 1973 syntyneelle, taitaa eläkeikä olla sitten jossain 90 vuoden tietämillä.
Omalta osaltani totean vain, että minulle, 1973 syntyneelle, taitaa eläkeikä olla sitten jossain 90 vuoden tietämillä.
|
Omalta osaltani totean vain, että minulle, 1973 syntyneelle, taitaa eläkeikä olla sitten jossain 90 vuoden tietämillä. ![]() Sent from my RM-914_eu_finland_217 using Tapatalk
![]() Toivottavasti kroppa ja pää kestää, että jaksaa painaa tappiin asti ja että töitäkin riittää vanhenevalle kärtylle ![]() Jos tästä nyt kovin yleisluonteista ja ympäripyöreää keskustelua voi käydä, niin käytäköön. Mutta kun tämä kääntyy niin helposti politikaksi, jota emme täällä käsittele. Ja muutaman vuoden myöhemmin samalle vuosikymmenelle syntyneelle 95, noh, ei me tarvita onneksi mitään tiettyä ikää reissaamiseen eikä muuhunkaan.
Hankalinta tuossa eläkeratkaisussa oli se että se ei koske suuria ikäluokkia, siksi luulen ettei meidän nuorempien osalta tuo jää tähän, kirstu tyhjenee ennen meitä. Eikös me suuret ikäluokat olla jo eläkkeellä? Tai melkein kaikki? http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suuret_ik%C3%A4luokat Hankalinta tuossa eläkeratkaisussa oli se että se ei koske suuria ikäluokkia, siksi luulen ettei meidän nuorempien osalta tuo jää tähän, kirstu tyhjenee ennen meitä. Suuret ikäluokat (sodan jälkeinen sekunda) ovat valtaosin eläkkeellä. Kuulun tähän joukkoon. Työkykyä olisi riittänyt ja olisin voinut jatkaa 68 v:ksi, mutta minulle valittiin väärä esismies (jenkki eli m**ku), jonka kanssa ei synkannut. Hankalinta tuossa eläkeratkaisussa oli se että se ei koske suuria ikäluokkia, siksi luulen ettei meidän nuorempien osalta tuo jää tähän, kirstu tyhjenee ennen meitä.Jotenkin tuntuu, että sodanjälkeiset ikäluokat ovat eläkkeensä tienanneet. Jouduin joskus nuoruusvuosina käymään silloisessa työnvälitystoimisto ssa kysymässä, olisiko töitä tarjolla, kun olin maatalon töistä siirtymässä "vapaille markkinoille", mutta ei sillä kertaa ollut, kysyin, maksetaanko minulle työttömyyskorvausta ja vastaus oli, että "sinulla on niin ruokainen koti, että et tarvitse mitään korvausta". Siitä taisi kuluakin n. 30 vuotta seuraavaan käyntiin em. toimistossa. Nyt olen ANSAITULLA eläkkeellä. Toivottavasti kroppa ja pää kestää, että jaksaa painaa tappiin asti ja että töitäkin riittää vanhenevalle kärtylle Kyllä tässä "hieman" arveluttaa kun IT-hommissa olen, miten pysyy nuppi mukana joskus 60+ ikäisenä kun koulusta tulee ulos nuorta parikymppistä, joilla on IT imettynä jo äidinmaidossa ja kouluissa ovat saaneet kunnon perehdytyksen tuolloisiin työkaluihin ja systeemeihin, miten ikinä tulevaisuudessa näitä hommia hoidetaankaan ![]() ![]() |