Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Eläke!
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Koivumutkan herra - 1.10.2014 kello on 09:42 ---Siinä se osasyy eläkeiän nostamiseen onkin, kun työvoimasta lähes 10% on koko ajan työtä vailla, niin niillä, joilla on työtä pitää kartuttaa työttömienkin eläketurvaa, vai olen olenko ihan väärässä.
--- Lainaus päättyy ---
Olet. Jos eläkeikää laskettaisiin, työttömille tulisi töitä. Valtiolle on kuitenkin halvempaa maksaa korvauksia kuin eläkkeitä.
Koivumutkan herra:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 1.10.2014 kello on 10:24 ---Olet. Jos eläkeikää laskettaisiin, työttömille tulisi töitä. Valtiolle on kuitenkin halvempaa maksaa korvauksia kuin eläkkeitä.
--- Lainaus päättyy ---
Meneekö se noin, että valtio maksaa eläkkeet, minä olen ymmärtänyt, että me itse olemme tehneet työeläkekassaan "talletuksen" jok´ikisestä palkasta, että jos joskus saavutetaan eläkeikä, niin on mistä maksaa eläkettä.
ihaa:
Ei ne meidän TEL-maksut riitä kuin pieneen osaan siitä eläkkeestä, valtio eli loppupeleissä itsekukin veroineen on maksanut oman eläkkeensä.
aaoulusta:
Eläke tuo Karmea nimitys rahalle...
Koivumutkan herra:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 1.10.2014 kello on 11:27 ---Ei ne meidän TEL-maksut riitä kuin pieneen osaan siitä eläkkeestä, valtio eli loppupeleissä itsekukin veroineen on maksanut oman eläkkeensä.
--- Lainaus päättyy ---
Lainaus Wikipediasta: "Suomessa - kuten useissa muissakin maissa - työeläketurva on lakisääteinen ja pakollinen. Suomalaisten työeläkkeistä kolme neljäsosaa rahoitetaan saman vuoden eläkevakuutusmaksui lla ja yksi neljäsosa aiemmin rahastoiduilla maksuilla ja niiden sijoitustuotoilla."
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta