Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Eläke!

<< < (4/13) > >>

"Masi":
Vuonna 1960 syntynyt ja jo yli 10 vuotta ovat yrittäneet saada sairas-eläkkeelle mutta en ole suostunut.
Vielä kun puolenkymmentä vuotta sinnitteleen, niin sitten siirryn itse maksamani vapa-ehtoisen eläkevakuutuksen turvin viettämään vapaata. Ja tekisi mieli sanoa ja paljon mutta olkoon.

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 30.09.2014     kello on 21:35 ---Tuli 1,5 vuotta lisää reipasta työn iloa.
Toivottavasti kroppa ja pää kestää, että jaksaa painaa tappiin asti ja että töitäkin
riittää vanhenevalle kärtylle  :o

--- Lainaus päättyy ---

sinulla on niin fyysinen työ
että , jos eivät kevennä sitä iän myötä
niin ainakin varhaselle eläkkeelle laittavat
tai niin ainakin toivon käyvän
myöskin kaikille muillekkin raskaan työn raatajille  Thumb

Jepukka:
Näin se menee eikä mene kauan kun kannattaa hankkia vapaa-ehtoinen eläke hässäkkä ja sairausvakuutus. Ameriikan malliin ollaan menossa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Jepukka -  1.10.2014     kello on 09:13 ---Näin se menee eikä mene kauan kun kannattaa hankkia vapaa-ehtoinen eläke hässäkkä ja sairausvakuutus. Ameriikan malliin ollaan menossa.

--- Lainaus päättyy ---
Parikymmentä vuotta sitten oli se vapaa-ehtoinen eläkesäästö kova sana. Onneksi ymmärsin silloin siihen liittyä. Sitten heikensivät sitä, eikä monikaan ole enää liittynyt. Kun täytin 58 alkoivat ehdottaa säästöjen nostoja. Nostamma sitten kun olen kokonaan eläkkeellä. Kun olisi aikoinaan ollut enempi nappulaa, että olisi joka vuosi voinut tallentaa maksimi määrän vuodessa.  :D

Koivumutkan herra:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen -  1.10.2014     kello on 08:53 ---Mistä tässä edes kertyis eläkettä ku ei töitä meinaa olla.. Pätkä sillon ja pätkä tällön  :-X

--- Lainaus päättyy ---

Siinä se osasyy eläkeiän nostamiseen onkin, kun työvoimasta lähes 10% on koko ajan työtä vailla, niin niillä, joilla on työtä pitää kartuttaa työttömienkin eläketurvaa, vai olen olenko ihan väärässä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View