Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Eläke!
ihaa:
Joo tuon minäkin olen lukenut mutta kuten luonteenkuvaani kuuluu, en usko kaikkea lukemaani, varsinkaan veroasioissa. ;D
kimi:
Eläkevakuutusyhtiöt ne eläkkeet maksaa suurimmaksi osaksi. Valtio astuu kuvaan jos eläke on alle säädetyn rajan tai jos työhistoriaa ja tuloja ei ole ollut.
"Masi":
Ja paras systeemi olisi että kukin itse maksaisi eläkeensä sen jälkeen kun palkka on tullut tilille ja päätäisi paljonko haluaa eläkettä.
Ja laskekaaa huviksenne moneksi vuodeksi ollette ITSE oman eläkeenne maksanut.
retkeilijä:
Eläkevakuutusyhtiöt saavat työeläkerahat palkansaajilta ja suurimmaksi osaksi työnantajilta l. yrityksiltä. Ja yritykset kirjaavat eläkemaksut menoiksi, joista saa alennusta verotuksessa.
Tätä kautta eläkemaksut kiertyvät valtiolle ja meille veronmaksajille.
Osa meistä ei pysty hankkimaan toimeentuloaa esim. kehitysvammaisuuden, sairauden tai muuten "yhteiskuntaan sopimattoman" ja me muut maksamme myös heidän elantoaan ja eläkettään. Ja hoidamme muutenkin heidän asioitaan.
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 1.10.2014 kello on 12:03 ---Ja paras systeemi olisi että kukin itse maksaisi eläkeensä sen jälkeen kun palkka on tullut tilille ja päätäisi paljonko haluaa eläkettä.
Ja laskekaaa huviksenne moneksi vuodeksi ollette ITSE oman eläkeenne maksanut.
--- Lainaus päättyy ---
Yrittäjillähän systeemi toimii noin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta