Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Eläke!
Vesseli:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 30.09.2014 kello on 21:51 ---Hankalinta tuossa eläkeratkaisussa oli se että se ei koske suuria ikäluokkia, siksi luulen ettei meidän nuorempien osalta tuo jää tähän, kirstu tyhjenee ennen meitä.
--- Lainaus päättyy ---
Suuret ikäluokat (sodan jälkeinen sekunda) ovat valtaosin eläkkeellä.
Kuulun tähän joukkoon. Työkykyä olisi riittänyt ja olisin voinut jatkaa
68 v:ksi, mutta minulle valittiin väärä esismies (jenkki eli m**ku), jonka kanssa
ei synkannut.
Catiska:
Siksipä tuo olisi pitänyt tehdä jo aikaa sitten...
Koivumutkan herra:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 30.09.2014 kello on 21:51 ---Hankalinta tuossa eläkeratkaisussa oli se että se ei koske suuria ikäluokkia, siksi luulen ettei meidän nuorempien osalta tuo jää tähän, kirstu tyhjenee ennen meitä.
--- Lainaus päättyy ---
Jotenkin tuntuu, että sodanjälkeiset ikäluokat ovat eläkkeensä tienanneet.
Jouduin joskus nuoruusvuosina käymään silloisessa työnvälitystoimisto ssa kysymässä, olisiko töitä tarjolla, kun olin maatalon töistä siirtymässä "vapaille markkinoille", mutta ei sillä kertaa ollut, kysyin, maksetaanko minulle työttömyyskorvausta ja vastaus oli, että "sinulla on niin ruokainen koti, että et tarvitse mitään korvausta". Siitä taisi kuluakin n. 30 vuotta seuraavaan käyntiin em. toimistossa. Nyt olen ANSAITULLA eläkkeellä.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 30.09.2014 kello on 21:35 ---Toivottavasti kroppa ja pää kestää, että jaksaa painaa tappiin asti ja että töitäkin riittää vanhenevalle kärtylle :o
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä tässä "hieman" arveluttaa kun IT-hommissa olen, miten pysyy nuppi mukana joskus 60+ ikäisenä kun koulusta tulee ulos nuorta parikymppistä, joilla on IT imettynä jo äidinmaidossa ja kouluissa ovat saaneet kunnon perehdytyksen tuolloisiin työkaluihin ja systeemeihin, miten ikinä tulevaisuudessa näitä hommia hoidetaankaan :-X
Lerssinen:
Mistä tässä edes kertyis eläkettä ku ei töitä meinaa olla.. Pätkä sillon ja pätkä tällön :-X
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta